Keystone logo
ESIC Business & Marketing School Masterexamen i digital marknadsföring från ESIC University
ESIC Business & Marketing School

Masterexamen i digital marknadsföring från ESIC University

12 Months

Engelsk

Deltid

Request application deadline

Oct 2024

EUR 23 550

På Campus

Introduktion

Lär dig mer om de mest framgångsrika teknikerna för digital marknadsföring med Master in Digital Marketing av ESIC

Programmet utbildar för Digital Marketing Management som säkerställer strategisk vision, omfattande hantering av datadrivna processer i organisationer, beslutsfattande baserat på den ekonomiska effekten av verksamheten och en fullständig översyn av digitala marknadsföringsdiscipliner organiserade längs försäljningstratten för att säkerställa kundcentrerad vision. Syftet är att öka professionell konkurrenskraft i internationella miljöer genom praktisk utbildning med särskilt fokus på digitala projekt som täcker kritiska områden som digital positionering, teknikstödd datahantering, strategisk användning av sociala nätverk och e-handel mot omni-channeling. Eftersom detta är ett utvecklingsområde i ständig utveckling säkerställer vi att programmet introducerar kompetenser som stärker de viktigaste ledarskapsförmågan som behövs för att tävla i ett mycket krävande internationellt scenario.

När du har slutfört programmet kommer du att få en magisterexamen i digital marknadsföring från ESIC University.

Varför studera digital marknadsföring?

De senaste åren har digitaliseringen av kritiska processer i företag accelererat för att bli mer konkurrenskraftiga, och i vissa fall drivs djupgående digitala transformationer som påverkar affärsmodeller.

Internationalisering

I kölvattnet av covid-pandemin har affärsprocesser setts över i strävan efter bästa användarupplevelse så att vi kommer allt närmare omnikanal. Detta kräver att företag kan fatta agila, datadrivna beslut, den stora tillgången med dessa förändringar.

Teknologi

Ny teknik erbjuder konkurrenskraftiga möjligheter som aldrig tidigare skådats, vilket kräver talang med digital marknadsföringskompetens och kapacitet som är en bristvara. Nya yrken som metaverschefen dyker upp, andra yrken specialiserar sig och processer blir mer komplexa, vilket kräver chefer med en helhetssyn.

Kompetens

Den slutliga konsekvensen är att det finns jobb som inte går att tillsätta eftersom kandidaternas kvalifikationer inte stämmer överens med deras behov. Dessutom tenderar digitala företag att växa snabbt, vilket gör dem till globala företag som kan verka samtidigt på väldigt olika marknader. Denna magisterexamen är ESIC:s svar på behovet av internationella digitala marknadsföringstalanger som företag så desperat behöver.

Antagningar

Läroplan

Programresultat

Stipendier och finansiering

Karriärmöjligheter

Studieavgift för programmet

Varför studera på ESIC Business & Marketing School</p>

Om skolan

Frågor