PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
ESP - École Supérieure de Publicité Master 1 Kommunikation av inflytande & rykte
ESP - École Supérieure de Publicité

Master 1 Kommunikation av inflytande & rykte

1 Years

Franska

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Sep 2025

Begär studieavgifter

På Campus

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Läs mer

Introduktion

I en värld av media som genomgår djupgående förändringar blir yrket "PR" rikare och mer komplext: vi går från "Press Relations" till "Public Relations", till och med "Public Relations" för att framkalla mångfalden av påverkansförmedlare, och måste rikta sig till flera målgrupper, inklusive det slutliga målet.

Även om konsten att journalistiska relationer förblir en avgörande fråga, betonar denna utbildning också relationer med nya influencers, bygga och övervaka varumärkets rykte.

I slutet av denna Masters 1 kommer du att kunna utveckla en PR-strategi och använda verktyg för ryktehantering och mediabevakning.

En professionell utbildning

Detta arbetsstudieprogram (professionaliseringskontrakt, lärlingskontrakt eller alternerande praktik) erbjuder ett gynnsamt tempo för professionell integrering, i en takt av 4 dagar i veckan på ett företag.

Flera projekt och tävlingar låter dig testa, i verkliga förhållanden, din förmåga att skapa en budskapsplattform, identifiera dina mål och opinionsbildare eller hantera kriskommunikation.

Programmet

Enhet 1: Mjuka färdigheter

  • engelska
  • Pitchträning
  • Klimatmålningen
  • medielag

UE 2: Press, Public & Influencers Relations

  • Media relationer
  • Intervjuer & medieträning
  • Medieövervakningsverktyg och onlinepåverkansövervakning
  • Samarbeta med influencers

Enhet 3: Varumärkesinnehåll & produktion

  • Skrivworkshop: PR-kit & skrivande för webben
  • Skapande av socialt innehåll och infografik
  • Redaktionell kalender
  • Seminarium: Publicering och ekodesign av kommunicerande objekt

UE 4: Kommunikationsstrategi

  • Tidning
  • Workshop: Varumärkesplattform
  • Seminarium: Undersökningar & trendstudier

UE 5: Tävlingar och projekt

  • 3 byråtävlingar (interpromo)
  • Projekt 1: Produktlanseringsstrategi
  • Projekt 2: Ekodesign av ett evenemang

UE 6: Professionell integration

  • Professionell coaching
  • Arbets-studieprogram

Förekomst av färdighetsblock: Ja

Villkor för antagning

Bac +3 (180 hp validerade) på universitet eller i en skola för kommunikation, digital eller handel.

Om du kommer från en annan värld föreslår vi att du går med i Master 1 "Intensiv cykel": 6 månaders intensiv träning, följt av 6 månaders omväxlande praktik.

Ett inträdesprov kommer att validera dina kommunikationsförmåga, dina interpersonella färdigheter, dina skrivförmåga och din förmåga till övertygelse, väsentliga egenskaper för PR-jobb.

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Media- och kommunikationshantering (MA)
    • Munich, Tyskland
    • Berlin, Tyskland
  • Master i reklam och digital kommunikation
    • Bucharest, Rumänien
  • Ph.D. in Mass Communications
    • Syracuse, Amerikas förenta stater