Master i innovation & entreprenörskap
EU Business School Switzerland
Nyckelinformation
Campus läge
Geneva, Schweiz
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CHF 32 340 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
Introduktion
I ett ständigt föränderligt affärslandskap som formas av alltmer konkurrensutsatta marknader är entreprenörstänkandet avgörande för chefer att skapa kreativa förändringar och tillväxt. Detta program utforskar de viktigaste komponenterna i innovation och skapande av nya satsningar och ger en inblick i ett entreprenörsarbete och under vilka förhållanden det kan odlas effektivt. Med fokus på utvecklingen av kreativt tänkande och ledande färdigheter kommer eleverna att upptäcka entreprenörsmässiga utmaningar och lösningar samtidigt som de tar tillfället i akt att utvärdera och konceptualisera affärsmodeller.
Lära av ledare
Händelser som introducerar EU-studenter till globalt framgångsrika ledare är en grundläggande aspekt av vår strategi för att erbjuda den affärsutbildning som kommer att starta din karriär.
Vid denna rundabordsdiskussion om Leading in Digital Business Innovation, Christian Nielsen, VD för AirHelp South och CLO för AirHelp Group; Marc Coppens, VD för Yuki Software SL; och Mark Miralda, Country Manager Iberia på TechBuddy, gav EU-studenter fascinerande insikter om hur de återuppfinner traditionella industrier och expanderar sektorer genom digitalisering och teknik.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Flera stipendiealternativ finns tillgängliga. Se skolans hemsida för mer information.
Läroplan
- Varaktighet: Tre terminer/ett år
- Antal poäng: 60 ECTS
- Startdatum: oktober, januari och mars
- Språk: engelska
- Terminsavgift: 9 600 CHF
- Entré: Året runt
Examentilldelad
- En statligt erkänd universitetsmasterexamen som tilldelas av Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), Spanien, (título propio).
- En magisterexamen från EU Business School Switzerland som är internationellt ackrediterad av ACBSP, IACBE, IQA och certifierad av eduQua.
Ranking
- Rankad #1 i Klass & fakultets mångfald av QS Top MBA 2021
- MBA -program Rankat #3 i Spanien av Forbes Magazine
- Tilldelades fyra stjärnor för högsta kvalitet inom affärsutbildning av QS Stars
- EU: s Online MBA rankas som 20: a i världen av QS Top MBA
- EU: s MBA är erkänd som nummer 23 i världen av América Economía
- Rankad 42: a i QS European MBA Rankings 2021
- Rymd femte i QS MBA Guide Return on Investment Report för löneupphöjning i Europa
- Placerade sjätte som bästa handelshögskola för kvinnliga studenter av Capital magazine
- Rankad i topp 100 över hela världen för karriärspecialisering (MBA i entreprenörskap)
- Rankad i topp 100 över hela världen för karriärspecialisering (MBA i marknadsföring)
- Rankad i topp 140 i QS Global MBA Rankings 2021
- EU: s Online MBA rankade topp i CEO Magazines globala globala rankning sju år i rad
- Rankad i toppnivån för globala och europeiska MBA -program av CEO Magazine
- EU: s Executive MBA rankade Tier One i CEO Magazines Global Executive MBA Rankings
- Rankat Premier DBA -program av CEO Magazine
- Listad som en topp 20 handelsskola av China Economic Review tidningen
- Listades som en topp 30 europeisk högre utbildningsinstitution för företagande av EU-Startups
Programresultat
Högskolepoäng: 60 hp
Examentilldelad
- En universitetsmasterexamen tilldelad av Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), (título propio), ett statligt erkänt universitet i Spanien.
- En magisterexamen från EU Business School Switzerland som är internationellt ackrediterad av ACBSP, IACBE, IQA och certifierad av eduQua.
Lärandemål
Detta program utvecklar en övergripande syn på innovation i entreprenörskapsprocessen och visar hur grundläggande det är för att skapa en konkurrensfördel antingen inom en nystartskontext eller i en befintlig organisation. Under detta program kommer eleverna:
- Lär dig grundläggande förutsättningar för entreprenörskap och nyskapande skapande.
- Utveckla innovativa och höga potentialmöjligheter.
- Förstå innovations natur och dess betydelse för skapande av möjligheter.
- Kör innovation och affärsutveckling.