Keystone logo
EUDE, Escuela Europea de Dirección De Empresas Master i internationell handel och strategisk ledning
EUDE, Escuela Europea de Dirección De Empresas

Master i internationell handel och strategisk ledning

Madrid, Spanien

12 Months

Spanska

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

Begär studieavgifter

På Campus

Introduktion

Master i internationell handel och strategisk ledning syftar till att ge studenten en utomordentligt praktisk vision av de behov som företaget har för att internationalisera sin marknad.

Internet har gjort globaliseringen av marknaden till ett allt mer nödvändigt faktum. På affärsnivå har det varit en möjlighet, inte bara för stora multinationella företag, utan också för organisationer som med rätt yrkesverksamma strävar efter att få tillgång till internationella marknader på kort sikt.

För att uppnå detta är det oerhört viktigt att ha den kunskap som krävs i frågor som: Internationella avtalsmodeller och beskattningen som de upprätthåller; Logistik och transport i internationell skala, elektronisk handel och ny 2.0 -teknik eller marknadsföringsplaner som tillämpas på den utländska marknaden.

Metod för master i internationell handel och strategisk ledning

EUDE utvecklats vid EUDE Business School som tillämpas i vår Master i internationell handel och strategisk hantering är baserad på Case Method. En mycket praktisk utbildning är den bästa grunden för studenten att förvärva de kunskaper, färdigheter och erfarenheter som företaget behöver. Fallen som utvecklas inom varje kunskapsområde är framgångssagor som ger studenten en stor marginal för analys och diskussion.

Klassrummet med små grupper eller EUDE Virtual Campus, den ledande plattformen på europeisk nivå, kommer att vara de lämpligaste forumen för studenter att dela sina åsikter och reflektioner om varje dokument.

Studieprogrammet har utarbetats under ledning och rådgivning av ledande företag inom sektorn, samt en fakultet som består av chefer och tidigare chefer för multinationella och nationella företag ( Telefónica, Deloitte, DHL, Inchaersa, Geindesa, Debebé eller Drommer Consulting ). .

Vid slutet av programmet ska studenten leverera och försvara sitt Final Master Project *. PFM * är en affärsplan, verklig eller simulerad, där studenten måste ha tillämpat all kunskap och verktyg som förvärvats.

Under hela programtiden kommer studenten att ha en personlig handledare och kontinuerlig feedback från lärarna, vilket gör att eleven kan känna sina förbättringspunkter och styrkor hela tiden.

* PFM är obligatorisk för studenter i ansikte mot ansikte. Resten av Modaliteterna är undantagna från detta krav, förutom de studenter som har valt Master of Access till den officiella examen.

188136_banner_camara.jpeg

Detta program har fått godkännande av Business School of Quito Chamber of Commerce, med lång erfarenhet av att utbilda små och medelstora företag och företag inom internationaliseringsområdet i Ecuador.

Komplettera ditt program med utbildning på engelska

Språkträning ansikte mot ansikte är ett av de viktigaste stegen i utbildningsbeslut mot en chefs- eller professionell karriär, varför EUDE förstår att utbildningen måste vara 360º och inkluderar möjligheten att studenter som studerar ansikte mot ansikte-modaliteten inkluderar en utbildning parallellt med forskarutbildningen.

Läroplan

Om skolan

Frågor