Master i internationell handel och strategisk ledning
Madrid, Spanien
VARAKTIGHET
12 Months
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Master i internationell handel och strategisk ledning syftar till att ge studenten en utomordentligt praktisk vision av de behov som företaget har för att internationalisera sin marknad.
Internet har gjort globaliseringen av marknaden till ett allt mer nödvändigt faktum. På affärsnivå har det varit en möjlighet, inte bara för stora multinationella företag, utan också för organisationer som med rätt yrkesverksamma strävar efter att få tillgång till internationella marknader på kort sikt.
För att uppnå detta är det oerhört viktigt att ha den kunskap som krävs i frågor som: Internationella avtalsmodeller och beskattningen som de upprätthåller; Logistik och transport i internationell skala, elektronisk handel och ny 2.0 -teknik eller marknadsföringsplaner som tillämpas på den utländska marknaden.
Metod för master i internationell handel och strategisk ledning
EUDE utvecklats vid EUDE Business School som tillämpas i vår Master i internationell handel och strategisk hantering är baserad på Case Method. En mycket praktisk utbildning är den bästa grunden för studenten att förvärva de kunskaper, färdigheter och erfarenheter som företaget behöver. Fallen som utvecklas inom varje kunskapsområde är framgångssagor som ger studenten en stor marginal för analys och diskussion.
Klassrummet med små grupper eller EUDE Virtual Campus, den ledande plattformen på europeisk nivå, kommer att vara de lämpligaste forumen för studenter att dela sina åsikter och reflektioner om varje dokument.
Studieprogrammet har utarbetats under ledning och rådgivning av ledande företag inom sektorn, samt en fakultet som består av chefer och tidigare chefer för multinationella och nationella företag ( Telefónica, Deloitte, DHL, Inchaersa, Geindesa, Debebé eller Drommer Consulting ). .
Vid slutet av programmet ska studenten leverera och försvara sitt Final Master Project *. PFM * är en affärsplan, verklig eller simulerad, där studenten måste ha tillämpat all kunskap och verktyg som förvärvats.
Under hela programtiden kommer studenten att ha en personlig handledare och kontinuerlig feedback från lärarna, vilket gör att eleven kan känna sina förbättringspunkter och styrkor hela tiden.
* PFM är obligatorisk för studenter i ansikte mot ansikte. Resten av Modaliteterna är undantagna från detta krav, förutom de studenter som har valt Master of Access till den officiella examen.
Detta program har fått godkännande av Business School of Quito Chamber of Commerce, med lång erfarenhet av att utbilda små och medelstora företag och företag inom internationaliseringsområdet i Ecuador.
Komplettera ditt program med utbildning på engelska
Språkträning ansikte mot ansikte är ett av de viktigaste stegen i utbildningsbeslut mot en chefs- eller professionell karriär, varför EUDE förstår att utbildningen måste vara 360º och inkluderar möjligheten att studenter som studerar ansikte mot ansikte-modaliteten inkluderar en utbildning parallellt med forskarutbildningen.