
Masterexamen i global försäljning och marknadsföring
Steyr, Österrike
VARAKTIGHET
4 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
30 Jun 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 363 / per semester *
STUDIEFORMAT
På Campus
* För EU / EES-medborgare
Introduktion
Fördjupad kunskap och ledarskapsförmåga inom Försäljnings- Management och Marknadsföringsaktiviteter
Österrikes exportekonomi har lyckats sätta internationella standarder på många områden, särskilt inom industrianläggningar, maskiner, tekniska varor och tjänster och hållbara lösningar. Dessa globala verksamheter genererar en hög efterfrågan på lämpligt kvalificerad marknadsföringspersonal och säljare . Utbildningens geografiska fokus ligger på tillväxtmarknader.
Nyckelfakta
Masterprogrammet Global Sales and Marketing utrustar studenterna med färdigheter och kunskaper för att UTVECKLA och HANTERA framtida marknadsförings- och försäljningsaktiviteter för internationella företag. För sådana
chefer är det viktigt att vara medveten om tvärkulturella utmaningar som skapas av globaliseringen och digitaliseringen av världsekonomin. En typisk arbetsbeskrivning skulle vara en chefsposition i ett dotterbolag till ett europeiskt företag, varumärkeschef, key account manager eller marknads- och försäljningschef. Dessutom ger kursen en utmärkt grund för entreprenörer som vill starta egna företag.
- Studiesätt: Heltid, deltid
- Examen: Master of Arts in Business (MA)
- Ansökan: Fallstudie, engelska test och intervju
- Undervisningsspråk: engelska
- Varaktighet: 4 terminer
- ECTS: 120
Programresultat
Sales och Sales
Du kommer att kunna konceptualisera, utvärdera, driva framåt och kontrollera strategiska Sales . Du kommer att förstå de mångfaldiga lagren av ämnet " Sales " ur perspektivet av t.ex. innovation, tvärkulturell förvaltning, inköp och utveckla logiska alternativ för proaktiv handling för dig själv.
B2B Marketing
Du kommer att kunna utveckla och driva framåt strategiska Marketing för investeringsvaror inklusive bakgrundsutmaningar av tvärkulturell karaktär. Du kommer att skaffa dig en djupgående kunskap om detaljerna i organisationens köpbeteende och du kommer att kunna fatta Marketing beslut på grundval av djupgående analyser.
Tvärkulturell Sales och ledning
You will get a profound introduction to cultural differences and similarities around the globe in order to enable you to react in a professional way when faced with challenges of that kind. The compulsory semester abroad and field trips will give you further profound cross-cultural insights.
Practical skills
As a „University of Applied Sciences“ programme, we connect a complex structure of the scientific backgrounds needed with the immediate application in real industrial life, especially in the EU as the home market and in emerging markets.
Management and leadership skills
A special module will give you the chance to develop good insights into management and leadership challenges of an international job profile.
Specialisation
Under termin 3 erbjuder programmet en intensiv specialisering inom både B2B- Marketing och Sales för att fördjupa dina kunskaper inom dessa områden.
The geographical focus of the programme is on the EU as the "home market" and on emerging markets.
Karriärmöjligheter
Ledningen av Global B2B- och tjänstemarknader behöver entusiastiska Sales ledarskapspersoner som kan utveckla och driva framåt komplexa Sales för specifika marknader och deras kulturer.
Grunden för allt detta är en djupgående förståelse för organisationens köpbeteende och utveckling och hantering av Marketing och Sales för komplexa kombinationer av produkter och tjänster för internationella marknader med tvärkulturella utmaningar.