Master of Science in Mass Communication - Global Strategic Communication - Creative Track
Miami, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Begär tempo
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2024
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
Begär studieformatet
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
För att återspegla sitt åtagande att främja reklambranschens framtid utökar FIU School of Communication + Journalism (SCJ) sitt Global Strategic Communications (GSC) -program genom att erbjuda ett Creative Track-alternativ som fokuserar på att utveckla ett globalt perspektiv inom strategisk kommunikation. genom utveckling av utbildade art director och copywriters. Programmets höga grad av examen försäkrar studenterna om att de kommer att lyckas med en magisterexamen i masskommunikation.
Detta program är speciellt utformat för kreativa studenter som har avslutat en grundexamen från en ackrediterad akademisk institution och önskar att fortsätta en examen som kombinerar avancerade kurser i kreativ konstriktning och copywriting-färdigheter med den fördjupade studien av kreativ strategi, forskning och kommunikation teorier inom reklamområdet.
FIU SCJ GSC creative track-programmet för kreativa banor består av 39 kurser av en unik, avancerad och specialdesignad läroplan i samband med den världsberömda Miami Ad School. Under de senaste åren har Miami Ad School rankats av Gunn Report, den översta reklamrankningsmyndigheten över hela världen, som den bästa reklamskolan i världen baserat på kvaliteten på de utmärkelser som studenterna får i alla våra reklamskolor.
Kursarbetet äger rum på båda campus, FIU North och Miami Ad School. Studenter som accepteras i programmet kommer att lära sig avancerad konstriktning och copywriting-färdigheter baserade på en solid förståelse för kommunikationsteori, globala och mångkulturella konsumenter, forskningsmetoder och kreativa strategier via kurser som undervisas av professorer som är väl insatta i praxis och teknik som används i dagens främsta reklambyråer.
39-terminskursen, låstegsprogrammet slutförs under fem på varandra följande semestrar, inklusive somrar (19 månader). Med tanke på programmets intensitet rekommenderas studenterna starkt och rekommenderas att de inte arbetar. Dessutom finns det ingen flexibel läroplan tillgänglig eftersom skolan registrerar sig och väljer scheman för studenterna efter årskullar.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Master of Arts i integrerad marknadsföringskommunikation
- Livingston, Amerikas förenta stater
MSc International Business 4.0 - Ledande grön och digital transformation (online)
- Online France
MSc i reklam och kommunikation i den internationella sfären
- Saint Petersburg, Ryssland