
Magisterexamen Internationell marknadsföring, förhandling, kommunikation
Lille, Frankrike
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk, Franska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Presentation
Denna kurs ger studenterna möjlighet att utveckla följande färdigheter: hur man utarbetar en kommunikations- och reklamplan för en produkt, hur man utformar och implementerar en kommunikationsstrategi för ett företag, och hur man förhandlar med utländska partners, leverantörer och kunder.
Kursen är särskilt lämplig för studenter som vill öka sina kunskaper om affärskommunikationstekniker, interkulturell kommunikation och internationella affärer. Undervisningen kommer att kombinera teori och praktik och särskild vikt kommer att läggas på fallstudier.
Studenterna kommer att undersöka de frågor som står på spel i en global policy för intern och extern kommunikation och bli bekanta med de huvudsakliga teknikerna som används idag. Tonvikten läggs på de ramar företag har att arbeta inom för sin kommunikation, reklam, försäljning, PR och kampanjstrategier.
- Akademisk kalender: Höstterminen från mitten av september till jul, vårterminen från mitten av januari till mitten av maj (första året) eller mitten av januari till mitten av mars (andra året)
- Undervisningstimmar: 500 undervisningstimmar per år
- Undervisningsspråk: engelska och franska
Fördelar
- Forskare och proffs
- Långa praktikperioder främst utomlands
- Projekt för företag
Antagningar
Läroplan
Program
- Internationellt byte
- Köparens/konsumentens beteende
- E-handel / E-handel
- Affärsskapande
- Brandhantering
- Kommunikationssemiologi
- Kommunikationsstrategi
- Nätverkshantering
- Design och försäljning av tidskrift
- Projektledning
Studera utomlands
Det är möjligt att tillbringa en eller båda terminerna av det första året vid något av våra partneruniversitet.
Praktik och arbetslivserfarenhet
Studenter kommer att göra praktik varje år. Det första året bör detta pågå mellan 3 och 5 månader och under det andra året mellan 4 och 6 månader.
Karriärmöjligheter
Vad härnäst?
- Produktchef
- Account Manager
- Studieansvarig
- Internationell köpare/säljare
- Export Area Manager
- Marknads- och kommunikationsansvarig
- Marknadsavdelningschef
- Web Marketing Officer