PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Faculté des Lettres et Sciences Humaines - Université Catholique de Lille Magisterexamen Internationell marknadsföring, förhandling, kommunikation
Faculté des Lettres et Sciences Humaines - Université Catholique de Lille

Magisterexamen Internationell marknadsföring, förhandling, kommunikation

Lille, Frankrike

2 Years

Engelsk, Franska

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Sep 2025

Begär studieavgifter

På Campus

Introduktion

Presentation

Denna kurs ger studenterna möjlighet att utveckla följande färdigheter: hur man utarbetar en kommunikations- och reklamplan för en produkt, hur man utformar och implementerar en kommunikationsstrategi för ett företag, och hur man förhandlar med utländska partners, leverantörer och kunder.

Kursen är särskilt lämplig för studenter som vill öka sina kunskaper om affärskommunikationstekniker, interkulturell kommunikation och internationella affärer. Undervisningen kommer att kombinera teori och praktik och särskild vikt kommer att läggas på fallstudier.

Studenterna kommer att undersöka de frågor som står på spel i en global policy för intern och extern kommunikation och bli bekanta med de huvudsakliga teknikerna som används idag. Tonvikten läggs på de ramar företag har att arbeta inom för sin kommunikation, reklam, försäljning, PR och kampanjstrategier.

  • Akademisk kalender: Höstterminen från mitten av september till jul, vårterminen från mitten av januari till mitten av maj (första året) eller mitten av januari till mitten av mars (andra året)
  • Undervisningstimmar: 500 undervisningstimmar per år
  • Undervisningsspråk: engelska och franska

Fördelar

  • Forskare och proffs
  • Långa praktikperioder främst utomlands
  • Projekt för företag
Läs mer på institutionens webbplats

Antagningar

Läroplan

Karriärmöjligheter

Om skolan

Frågor