Master i ledningsmedia, marknadsföring online och företagskommunikation
Chisinau, Moldavien
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Ryska, Rumänska, Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 1 000 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* Rumänska studenter: 500 euro / år; EU-studenter: 1000 EUR / per år; Studenter utanför EU: 2000 EUR / per år
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
- Kvalifikationsnivå: 7 ISCED-nivå
- Varaktighet: 2 år
- Antal studiepoäng: 120 hp, 4 semestrar
- Tidigaste startdatum: oktober 2020
- Språk: rumänska, ryska, engelska, franska
- Terminsavgift:
- EU-studenter: 1000 EUR / per år
- Rumänska studenter: 500 EUR / år
- Studenter utanför EU: 2000 EUR / per år
Programbeskrivning
När varje företag har en webbplats och en 360-graders kommunikationsplan är varje företag ett medieföretag. Vid Free International University of Moldova praktiserar studenter i Management Media, Marketing Online och Business Communications masterprogram tillämpning av innovativa digitala lösningar på strategiska kommunikationsproblem i både traditionella och nya medieföretag. Detta masterprogram är inriktat på en komplex utbildning av specialister inom det allmänna fältet 032 Journalistik och information . Studenterna fördjupas i holistiska studier av den övergripande mediemiljön och förvaltningsstrategier för att tillämpa kunskap och färdigheter i medieoperationer. Det erbjuder en verklig möjlighet för akademiker från sociala och humaniora fakulteter att ta ett säkert steg mot adekvat professionell utbildning, förvärva eller få mer kunskap och färdigheter som är nödvändiga för en framtida karriär inom journalistikens multidimensionella sfär, medieprocesser och social kommunikation.
mål
Programmet syftar till att utveckla proffs konceptuella och analytiska färdigheter för att tillämpa state-of-art media och ledning forskning kunskap; att disciplinera mediefolk med ledarskap och ledarskap; att odla medieproffs för att bli verkställande ledare i medieindustrin och lägga en grund för de som är intresserade av ytterligare avancerade studier inom media eller ledning.
Karriärmöjligheter
De personer som väljer detta masterprogram har möjlighet att välja från ett brett utbud av yrken och hävda sig som journalister, specialister i marknadsföringsstrategier och PR, bildskapare (bildskapare), bildexperter / konsulter, mediaanalytiker inom marknadsundersökningar , digital marknadschef, nyhetscaster eller talare (DJ, programföretag), fotojournalist eller kameraman, impresario, medlare, förhandlare, chefer för medieinstitutioner, projektledare, chefer för PR och reklambyråer, skapare av reklam / offline-reklam och online, press tjänsteman vid en offentlig eller privat institution etc.
Free International University of Moldova"}" />
© Free International University of Moldova
Internationella perspektiv
Förutom den internationellt inriktade läroplanen kommer studenter att få chansen att uppleva främmande kulturer och perspektiv genom utbytesprogram med mer än 100 partneruniversitet över hela världen. Betydande internationella möjligheter erbjuds också av arbetsgrupper som består av internationella studenter, föreläsningar som ges av internationella PR-experter, internationella gästprofessorer, samt av internationella sommarskolor och studieturer.
Curriculum
Semester 1
- Mediekultur: kommunikationsteori och praktik
- Massmediaekonomi
- Media Management: teoretiska och pragmatiska tillvägagångssätt
- Metodik och forskningsetik inom mediekommunikation
- Marknadsföring inom traditionell media och onlinemarknadsföring
- Hantering av audiovisuell produktionsprocess
Semester 2
- Kommunikation och förhandlingar i affärer
- Media Projekt Management
- Aktuella forskningsproblem i mediekommunikationen
- Skriftliga och muntliga kommunikationstekniker i affärer
- Hypertext / hypermedia i den digitala eran
- Utkast till material för nya medier
- Interaktiva medier: webbproduktioner
- Offline Multimedia Produktion
Semester 3
- TV-dokumentär: från scen till film
- Marknadsundersökningar för lansering av nya digitala produkter
- Online varumärke och offline märke
- Händelsehantering
- Affärspresentationer Art
- Kampanjstrategier i affärer
- Praktik
Semester 4
- Forskning och masterexamen Utarbetning
vittnesmål
Free International University of Moldova"}" /> © Free International University of Moldova | ”Jag är nöjd med att samarbeta med institutionen för internationella relationer, politiska vetenskaper och journalistik. Jag uppskattar möjligheten att bli inbjuden på ULIM att dela min erfarenhet med sina lysande studenter. ” (alt = "Timothy P. O'Connor, kommunikations- och presschef, USA: s ambassad till Moldavien) |