
Master in
Master i naturvetenskap
Free University Of Tbilisi

Nyckelinformation
Campus läge
Tbilisi, Georgien
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2023
Stipendier
Introduktion
Programmets mål är att förbereda en magisterexamen i biologi, kemi och fysik, som kommer att fokusera på teoretiska och praktiska aktiviteter. Master i naturvetenskap är inriktad på att utveckla nödvändiga allmänna färdigheter hos studenter, som är väsentliga för fortsatt vetenskapligt arbete på doktorandnivå och å andra sidan för en framgångsrik karriär på den moderna arbetsmarknaden.
Karriärmöjligheter:
Efter avslutad masterprogram i naturvetenskap kommer akademiker att kunna arbeta:
som forskare eller forskare i privata och offentliga projekt;
icke-statliga organisationer;
som konsult i privata och offentliga organisationer.
Lärandemål:
Kandidaten kommer att ha allmänna och specifika kompetenser listade nedan:
Kunskap och förståelse (biologi):
kommer att förvärva principer och särdrag hos immunologisk forskning olika metoder;
lär sig hur man använder laboratorieutrustning och reagenser;
kommer att känna till växelverkan mellan mikrober och värdorganismer;
kommer att kunna teknik hur man förbereder vacciner baserade på mikrober mot infektioner;
kommer att kunna karakterisera cellkulturer genom mikroskopi och flödescytometri;
känner till genteknik och rekombinant DNA-teknik;
Kunskap om neurovetenskapliga forskningstekniker såsom hjärnelektroencefalografi, mikroelektronisk teknik, psykofysiska metoder för forskning, bearbetning och analys av hjärnbilder som erhållits genom magnetisk resonansskanning.
Kunskap och förståelse (kemi):
kommer att ha en djupgående och systematisk kunskap om kemisfären;
kommer att förstå och ta reda på lösningsvägar för alla problem;
kommer att kunna följa trenderna inom kemifältets utveckling, förstå utmaningarna inom kemi och kemiteknik genom vetenskaplig, vetenskaplig populär eller annan litteratur;
kommer att veta hur man planerar och genomför laboratorieundersökningar.
Kunskap och förståelse (fysik):
kommer att ha en djupgående och systemisk kunskap om fysikområdet som gör det möjligt att förstå, göra kritiska analyser och använda nya originalidéer;
kommer att följa trenderna inom fysikfältets utveckling och förstå utmaningarna inom kemi och kemiteknik genom vetenskaplig, vetenskaplig-populär eller annan litteratur.
Tillämpa kunskap för att öva (biologi):
Den studerande kommer att kunna:
planera förfarandena, analysera metoder, förutsäga potentiella resultat eller oplanerade händelser av biologiska experiment;
bestämma funktionsfel eller reaktivitet hos utrustningen under experimentet;
producera av livsmedelsråvaror, enzymer, rekombinanta stammar av antibiotika;
utveckla en experimentell design av neurofysiologisk forskning och genomföra experiment oberoende.
Tillämpa kunskap för att öva (kemi):
Den studerande kommer att kunna:
använda teoretiska kunskaper i praktiska uppgifter inom kemi och relaterade områden;
utforma, planera och dela upp arbetet och övervaka framstegen;
genomföra syntes av kemiska föreningar och analyser för att bestämma strukturen och renheten hos okända ämnen med standardmetoder.
Tillämpa kunskap för att öva (fysik):
Den studerande kommer att kunna:
användning av moderna fysikmetoder för att lösa de grundläggande och tillämpade uppgifter som modern fysik och dess relaterade områden står inför;
utforma, planera och dela upp arbetet och övervaka framstegen.
Förmåga att dra slutsatser:
göra grundade slutsatser baserade på kritisk analys av komplex och ofullständig information (inklusive ny forskning);
göra innovativ syntes baserat på den senaste informationen.
Kommunikationsfärdigheter:
perfekt akademisk skriv- och kommunikationsförmåga på modersmål;
perfekt akademisk skriv- och kommunikationsförmåga på ett främmande (engelska) språk;
anpassa sig och agera professionellt i en okänd miljö;
använda modern informations- och kommunikationsteknik.
Förmåga att lära sig:
genomföra inlärningsprocessen självständigt, för att förstå egenskaperna hos inlärningsprocessen och göra en egen strategisk plan;
söka / analysera / använda information;
använda källorna i originalformat och göra en djup och kvalitativ kritisk analys av informationen.
värden:
Förmåga att utvärdera värden och bidra till att skapa nya värden. De kommer att ha kunskap och förståelse för etiska normer medan de bedriver forskning;
kunskap om grundläggande principer för professionellt ansvar och professionella, etiska normer.