Civilingenjör i Management med Digital Business and Innovation på Malta
Birkirkara, Malta
VARAKTIGHET
12 up to 24 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 8 900 *
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* MALTA INVÅNARE €8,750
Introduktion
De oöverträffade teknikens framsteg påverkar alla företag och branscher, från nystartade företag till fasta företag. Det digitala landskapet och ekonomin förändras ständigt. Företag har valet att ta språnget och anpassa sina tekniker och system eller bli föråldrade. Därför varför företag är i högsta efterfrågan någonsin på proffs med digitala kunskaper, kunna navigera i detta dynamiska fält för att generera positiva resultat.
Under Master with Digital Business and Innovation på Malta, studenter kommer att få en fördjupad kunskap om de senaste digitala verktygen, strategier och trender inom teknik, samtidigt förvärva ledning och affärsmannaskap, krävs för att effektivt använda verktygen och teoretisk kunskap i praktisk användning.
När de studerar för sin Master med Digital Business and Innovation på Malta, studenter kommer in i en akademisk miljö ledd av en multinationell fakultet av ledare inom sina branscher, som erbjuder insikt, erfarenhet, resurser och anslutningar av enastående värde. Med en studentgrupp som representerar över 100+ nationaliteter är dessa individer med olika bakgrunder och yrken inte bara dina kamrater utan en källa till kunskap, inspiration och gemenskap. Bredda deras förståelse och perspektiv, studenter kommer också att förbättra sin kommunikation och främja en kulturell intelligens för att enkelt integreras i digitala miljöer som spänner över kartan.
Viktiga fakta:
- Programmets varaktighet - 12 månader (inklusive helgdagar)
- Undervisat språk - engelska
- Intag - oktober/januari/april varje år
- Läge - Birkirkara, Malta/Online
- EQF/MQF - Nivå 7
- Högskolepoäng - 90
Varför GBSB Global Business School?
- Skaffa ett tillstånd (MFHEA) ackrediterat, internationellt erkänt Diplom
- Bli en global medborgare - en studie i en engelskspråkig, allomfattande miljö med över 100 nationaliteter, när du utvecklar ett verkligt globalt tankesätt och multikulturell ledarskapsförmåga
- Njut av industriella företagsbesök och gästföreläsningar som levereras av internationella branschexperter
- Få tillgång till världens mest kända internationella konferenser, seminarier och forum medan du bor på Malta, etablerat Digital Innovation Hub
- Få tillbaka pengarna efter examen med Get-Qualified National Tax Credit Scheme
- Starta ditt eget företag med G-Accelerator, GBSB Globals startinkubator
Programresultat
Varför studera MSC med Digital Business and Innovation GBSB Global på Malta?
GBSB GlobalMaster i Management med Digital Business and Innovation har utformats med fokus på ledarskap, kommunikation och förhandlings bästa praxis, beväpna studenter med nödvändiga affärskompetenser för att effektivt arbeta inom traditionell affärspraxis, samtidigt som de kan sömlöst etablera sin online-närvaro och genomföra effektiv, digitaliserad affärsverksamhet.
Ranking
- Fullständigt ackrediterad av ASIC godkänd av Ofsted och en ansluten till ENQA
- Ackrediterat av ackrediteringsrådet för handelshögskolor och program (ACBSP)
- Tilldelas som en femstjärnig Business School för undervisningskvalitet av QS Ranking System
- Den enda högre utbildningsinstitution i Spanien som ackrediterats av Microsoft som ledande inom digital utbildning
- Fick 3 toppbetyg i U-Multirank för divisionerna forskning, undervisning och lärande och internationell orientering
Läroplan
En blandning av grundläggande och valbara kurser (totalt 90 högskolepoäng), inklusive:
GE LEDARSKAP PÅ LEDNINGSNIVÅ OCH DRIVA AFFÄRSUTVECKLING
Effektivt lagarbete och projektledning (6 ECTS)
Finans för management (8 hp)
Ekonomi och geopolitik (6 ECTS)
FÖRBÄTTRA FÖRETAGENS RESULTAT GENOM ATT UTVECKLA TRANSFORMATION AV DIGITAL AFFÄRSSTRATEGI &
Strategisk ledning och analys (8 hp)
Digital transformation, innovation och teknik (6 hp)
- Strategisk ledning, planering och struktur
- Strategiska metoder för att analysera en organisations position
- Data och strategi
- Digital ekonomi och dess nya drivkrafter
- Digital strategi och transformation
- Drucker"s 7 Källor till innovation, öppen innovation
- Strategiska metoder för att hantera innovation
- Teori om störningar
- Digital Transformation Resa
SKAPA OCH IMPLEMENTERA FLERSIDIGA ANPASSNINGSBARA DIGITALA AFFÄRSMODELLER
Digitala affärsmodeller för den nya ekonomin (6 hp)
Business Intelligence in the Era of Big Data och AI (6 hp)
- Arkitekturen för digitala affärsmodeller
- Verktygen som krävs för att utforma en digital affärsmodell
- Design tänkande modell
- Lean Start-up koncept
- Digitalisering av affärsmodell
- Huvudsakliga maskininlärning (ML) Tekniker
- Artificiell intelligens (AI)
- Grunderna för informationshantering
DIGITALISERA AFFÄRSPROCESSER OCH VERKSAMHETER
Supply Chains 4.0 för digitala konsumenter (6 hp)
Operations Management (6 hp)
- Detaljhandel och e-handel Supply Chain och Omnichannel Operations
- Hantering av kundtjänst
- Last Mile och Reverse Logistics
- Transformation av försörjningskedjor
- Implikationer, komponenter och tillämpningar för försörjningskedjor 4.0
- Digitalisering av försörjningskedjan
- Välja och använda data och analyser för beslutsfattande
LÄRA SIG OM DIGITALA EKOSYSTEM OCH FRÄMJA EN DIGITAL VERKSAMHET
Digitala plattformar och ekosystem (6 hp)
Webb- och mobilmarknadsföring (6 hp)
- Plattformsekonomi och företag
- Viktiga utmaningar vid utformning av en digital plattformsstrategi
- Flersidig plattform
- Ekosystemfokuserat ramverk
- Ekosystem på webb- och mobilmarknaden
- Dataskydd och integritetsfrågor i webb- och mobilmarknadsföring
- Utmaningar för styrningen (plattformens öppenhet/tillgänglighet)
- Användarupplevelse (UX), Responsive Design och Kundresa
- Sökmotoroptimering (SEO)
- Marknadsföring av sökmotorer (SEM)
- E-postmarknadsföring
- Appstore sökoptimering (ASO)
- Metoder för intäktsgenerering i mobil marknadsföring
- Omnichannel Marknadsföring
TILLÄMPA DINA TEORETISKA OCH PRAKTISKA KUNSKAPER OM DIGITAL FÖRETAGSLEDNING I ETT UTTÖMMANDE SLUTPROJEKT
Slutligt projekt (20 ECTS)
Ett slutprojekt (Capstone) är ett mångfacetterat uppdrag som fungerar som en kulminerande akademisk och intellektuell upplevelse för masterstudenter. Studenterna tar vad de har lärt sig under hela sitt masterprogram och tillämpar det för att undersöka en specifik idé/problem inom sitt specialiseringsområde. Ett slutprojekt innebär identifiering av ett befintligt problem i en verklig miljö och tillämpning av inlärda färdigheter och metoder för att utveckla en lösning som tar itu med problemet direkt. Det finns flera alternativ bland vilka studenter kan välja för att utveckla sitt slutprojekt: antingen kan det vara inriktat på forskning eller kan vara mer inriktad på problemlösning. Lösningar som erbjuds av studenter är vanligtvis interaktiva och realistiska, vilket innebär att de kan implementeras och användas antingen i yrkeslivet eller i vidare forskning och studier.