Civilingenjör i Management med digital marknadsföring på Malta
Birkirkara, Malta
VARAKTIGHET
12 up to 24 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 8 900 *
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* lokala maltesiska studenter: 8 750,00€ per år
Introduktion
Under din Master med digital marknadsföring på Malta, du kommer att utveckla kunskaperna och kärnkunskapen för att driva beslutsprocessen och lansera framgångsrika strategier. Studenter behärskar analytiska ramar som artificiell intelligens, stora data, designtänkande metoder för produktutveckling och innovation, bästa praxis inom digital innehållshantering, ett experimentellt tankesätt för kampanjhantering, och mer.
Lär dig hur du driver innovation, generera störningar, och öka varumärkesvärdet när du tjänar en Master med digital marknadsföring på Malta från GBSB Global Business School. Att investera i en master med digital marknadsföring på Malta kommer att underlätta utvecklingen av de avancerade kunskaper och färdigheter som behövs för att blomstra i denna snabbt föränderliga miljö.
Erbjuds 100% på engelska, denna Master med Digital Marketing på Malta börjar med kärnkurserna och fördjupar sedan djupare i kritiska aspekter av digitala kommunikationskanaler och förbereder eleverna för morgondagens landskap. Utrusta dig med kompetensen att sticka ut från dina kamrater och landa en karriär som är i hög efterfrågan.
Viktiga fakta:
- Programmets varaktighet - 12 månader (inklusive helgdagar)
- Undervisat språk - engelska
- Intag - oktober/januari/april varje år
- Läge - Birkirkara, Malta/Online
- EQF/MQF - Nivå 7
- Högskolepoäng - 90
Varför GBSB Global Business School?
- Skaffa ett tillstånd (MFHEA) ackrediterat, internationellt erkänt Diplom
- Bli en global medborgare - en studie i en engelskspråkig, allomfattande miljö med över 100 nationaliteter, när du utvecklar ett verkligt globalt tankesätt och multikulturell ledarskapsförmåga
- Njut av industriella företagsbesök och gästföreläsningar som levereras av internationella branschexperter
- Få tillgång till världens mest kända internationella konferenser, seminarier och forum medan du bor på Malta, etablerat Digital Innovation Hub
- Få tillbaka pengarna efter examen med Get-Qualified National Tax Credit Scheme
- Starta ditt eget företag med G-Accelerator, GBSB Globals startinkubator
Programresultat
Varför studera MSC med Digital Marketing på GBSB Global Malta?
Bli ledande inom digital marknadsföring genom att finslipa inom områdena Social Media Marketing (SMM), sökmotoroptimering (SEO), sökmotormarknadsföring (SEM), e-postmarknadsföring, marketing automation, digital reklam och innehållshantering. Studera vid GSBB Global, erkänd för sina digitala verktyg och använda dessa för att ytterligare främja elevernas anställningsmarknadsförbarhet.
Ranking
- Fullständigt ackrediterad av ASIC godkänd av Ofsted och en ansluten till ENQA
- Ackrediterat av ackrediteringsrådet för handelshögskolor och program (ACBSP)
- Tilldelas som en femstjärnig Business School för undervisningskvalitet av QS Ranking System
- Den enda högre utbildningsinstitution i Spanien som ackrediterats av Microsoft som ledande inom digital utbildning
- Fick 3 toppbetyg i U-Multirank för divisionerna forskning, undervisning och lärande och internationell orientering
Läroplan
En blandning av grundläggande och valbara kurser (totalt 90 högskolepoäng), inklusive:
BLI EN LEDARE OCH FÖRBÄTTRA DINA MJUKA FÄRDIGHETER
Effektivt lagarbete och projektledning (6 hp)
LÄRA SIG DE FUNKTIONELLA AFFÄRSOMRÅDENA
Verksamhetsledning (6 ECTS)
Finansiering för företagsledning (8 ECTS)
UTVECKLA EN VERKLIGT GLOBAL MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI
Strategisk ledning och analys (8 hp)
Ekonomi och geopolitik (6 hp)
Strategisk marknadsföring (6 hp)
ÖKA MARKNADSFÖRINGSTILLVÄXTEN MED DIGITAL TRANSFORMATION OCH BUSINESS INTELLIGENCE
Digital transformation, innovation och teknik (6 hp)
Business Intelligence i Big Data och AI (6 hp)
- Digital ekonomi och dess nya drivkrafter
- Digital strategi och transformation
- Drucker"s 7 Källor till innovation, öppen innovation
- Strategiska metoder för att hantera innovation
- Teori om störningar
- Digital Transformation Resa
- Analysverktyg och maskininlärning (ML) Verktyg och tekniker
- Artificiell intelligens (AI)
- Big Data landskapsarkitektur
- Framtiden för Business Intelligence
- Sakernas internet (IoT)
- Datadrivna affärsmodeller (DDBM)
UTNYTTJA KRAFTEN I MARKNADSFÖRING PÅ SOCIALA MEDIER FÖR ATT FÅNGA DAGENS KUNDER
Marknadsföring på sociala medier (6 ECTS)
- Marknadsföringsstrategi för sociala medier
- Kommunikationsplan för sociala medier
- Typer av sociala medier, professionell användning och reklam
- Digitalt märkesinnehåll och digitalt berättande
- Viral marknadsföring och kommunikation
- Analytiska verktyg för sociala medier
UTNYTTJA WEBB- OCH MOBILMARKNADSFÖRING FÖR ATT BYGGA E-HANDEL OCH DRIVA FÖRSÄLJNINGEN
Webb- och mobilmarknadsföring (6 hp)
E-handel och digital kundlojalitet (6 ECTS)
- Ekosystem på webb- och mobilmarknaden
- Dataskydd och integritetsfrågor i webb- och mobilmarknadsföring
- Användarupplevelse (UX), Responsive Design och Kundresa
- Sökmotoroptimering (SEO)
- Marknadsföring av sökmotorer (SEM)
- E-postmarknadsföring
- Appstore sökoptimering (ASO)
- Metoder för intäktsgenerering i mobil marknadsföring
- Omnichannel Marknadsföring
- B2B och B2C Digitala affärsmodeller inom e-handel
- Krav på e-handel
- Kundförvärv inom e-handel
- Utforma ett kundlojalitetsprogram
- Automatisering av marknadsföring
- Strategier för personalisering av e-handel
- E-handel Gamification
SAMMANFATTA DINA FÄRDIGHETER OCH LEDARSKAP MED ETT OMFATTANDE SLUTPROJEKT
Slutligt projekt (20 ECTS)
Ett slutprojekt (Capstone) är ett mångfacetterat uppdrag som fungerar som en kulminerande akademisk och intellektuell upplevelse för masterstudenter. Studenterna tar vad de har lärt sig under hela sitt masterprogram och tillämpar det för att undersöka en specifik idé/problem inom sitt specialiseringsområde. Ett slutprojekt innebär identifiering av ett befintligt problem i en verklig miljö och tillämpning av inlärda färdigheter och metoder för att utveckla en lösning som tar itu med problemet direkt. Det finns flera alternativ bland vilka studenter kan välja för att utveckla sitt slutprojekt: antingen kan det vara inriktat på forskning eller kan vara mer inriktad på problemlösning. Lösningar som erbjuds av studenter är vanligtvis interaktiva och realistiska, vilket innebär att de kan implementeras och användas antingen i yrkeslivet eller i vidare forskning och studier.