Master i kommunikation och framtida marknadsföring i Madrid
Madrid, Spanien
VARAKTIGHET
9 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 7 750
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
COVID-19-svar:
Uppskjut inte dina studieplaner. Börja din utbildningsresa genom att anmäla dig till vårt onlinecampus och komma till Barcelona eller Madrid under hösten eller vintern. Blandat lärande finns tillgängligt för intagarna juli och oktober.
Varför Master i kommunikation och framtida marknadsföring i Madrid
Studera kommunikation och framtida marknadsföring vid en affärsskola där ”Digital” är i centrum. GBSB Global är den enda institutionen för högre utbildning i Spanien som är ackrediterad av Microsoft som ledande inom digital utbildning.
Programbeskrivning
Master i kommunikation och framtida marknadsföring i Madrid-programmet lär eleverna de mest effektiva sätten att planera och starta en integrerad, flerkanals kommunikations- och marknadsföringskampanj som kommer att lyckas idag på globala marknader. Denna master i marknadskommunikation i Madrid innehåller lärdomar inom områdena ledarskap, global affärsstrategi, digital och innovativ marknadsföring, varumärkekommunikation samt trendforskning och marknadsanalys.
Befälhavaren i marknadsföringskommunikation i Madrid-programmet har också en interaktiv modul, "Strategisk marknadsföring och kommunikationssimuleringsspel", där studenter har möjlighet att tillämpa strategiska beslutsfattande färdigheter till en verklig affärssimulering för att förbereda utmaningarna av marknadsföringsindustrin. Studenterna kommer också att lära sig de bästa metoderna för att utnyttja e-post och social media analytics och mer att bygga ett varumärke och företag.
Nyckelfakta
- Programmets varaktighet - 9 månader
- Programmets språk - engelska
- Intag - oktober, januari, april / årlig
- Schema - Intensiv, Kvällar
- Plats - Madrid, Spanien
Programhöjdpunkter
- Ledare i digital utbildning i Spanien.
- Fakulteten med kommunikation och marknadserfarenhet.
- Studenter från 70 olika länder.
- Flera företagsbesök och praktisk kunskap.
- Lärande genom att göra undervisningsmetoder.
Studieplan
- Framtida marknadsföring
- Marknadsföring av innovationer
- Kommunikationsplanering och reklam
- Sociala medier och PR
- Agile Fundamentals: Scrum, Kanban, Lean och XP
- Strategisk marknadsföring Simulering Business Game
- Projektutveckling & finans
- Övergripande kompetenser hos globala ledare
- Capstone Master Project: ett praktiskt gruppprojekt där studenterna utför en organisatorisk analys eller revision, en fallstudie eller originalforskning om ett specifikt ämne av intresse.
Programmål
- Förvandla studenter till framtida ledare i näringslivet genom att tillhandahålla relevant kunskap som kan tillämpas på marknadsföring och kommunikation.
- Ge den mest relevanta läroplanen som ska innehålla de mest innovativa lärorna och praktisk kunskap som tillämpas på marknadsföring och kommunikation.
- Lär eleverna hur de ska bli framgångsrika beslutsfattare genom att exponera dem för verkliga exempel genom industribesök, företagspresentationer, globala studieresor och mer.
- Utveckla en djupare förståelse för strategisk marknadsföring, integrerad marknadsföringskommunikation, marknadsföringsforskningens roll och ny mediekommunikation.
- Förbered eleverna för konkurrenskraftiga marknader över hela världen med en utbildning som fokuserar på ett globalt affärsperspektiv och kulturell medvetenhet.
- Ge en utbildning med en stark filosofi inbäddad i affärsetik och hållbarhet.
VARFÖR GBSB Global ?
- Den enda handelshögskolan i Spanien med en internationell ackreditering från ASIC.
- Den första och enda officiella Microsoft-skolan i Spanien, ackrediterad av Microsoft som ledande inom digital utbildning, ger studenterna den mest avancerade inlärningsupplevelsen från dag ett.
- Officiell Microsoft Showcase School.
- Den enda handelshögskolan i Barcelona och Madrid med status som ACCA Computer Based Examination Center.
- Medlem av Ackrediteringsrådet för handelsskolor och program (ACBSP), USA.
- Inspelad som en av de bästa företagskolorna i Europa av MYBS (Mind Your Own Business School).
- Recognized som ledare inom global utbildning av Newsweek Magazine.
- Rankat nr 1 i Europa i handboken för hållbarhetsskolor.
- Officiellt medlem av Europeiska rådet för företagsutbildning (ECBE).
- Repetitiv vinnare av International Business Ethics Case Competition, USA.
- Global Diversity | Studenter från 70 länder och fakultet från 20 länder.
- Fokus på innovation | Från undervisningsmetoder, kursplaner och workshops till fullt digitaliserad utbildningsmiljö handlar det om innovation och utmanande status quo.
- Anställbarhets- och karriärutvecklingsmöjligheter | Praktisk kunskap och färdigheter, karriärrådgivning och individuella coachningssessioner.
Karriärmöjligheter
Upptäck nya karriärmöjligheter inom marknadsföringskommunikation med Master i kommunikation och framtida marknadsföring i Madrid.
Evenemangsplanering
Evenemangsplanering är ett folkorienterat yrke där avancerade färdigheter inom kommunikation och marknadsföring är en nödvändighet. Evenemangsplanerare måste arbeta med sina kunder - oavsett om det är stora företag eller privata partier - att utveckla sina kreativa visioner med tids- och pengarbegränsningar. Detta fält kräver en hög nivå av interpersonella färdigheter med alla ledningsnivåer, samt förhandlingstaktik och en deadline-orienterad mentalitet.
Public relations
Professionella medarbetare måste kunna hantera och förbättra bilden av ett företag eller privatkunder kontinuerligt. Det innebär att man använder en integrerad marknadsföringskampanj för att förbättra varumärket, meddelandet och marknadsplatseringen av företaget eller konceptet. Ställningar som så kräver avancerade färdigheter i allmänhetens talande, skrivande, förhandlingar och krishantering.
Digital media
Karriär inom digitala medier innebär att man använder nyhetssajter, sociala nätverkskanaler och digital teknik för att främja agendan för ett varumärke eller koncept. Professionella här måste ha utmärkta kommunikationsförmåga, en djup förståelse för digital marknadsföring och måste vara tekniskt skicklig. Karriärerna här innefattar aspekter av journalistik, sociala medier, analyser, marknadsföringsinitiativ, forskning och visuell design.
Marknadsanalysanalys
Marknadsundersökningsanalys är ansvarig för förbättring av en produkt eller tjänst, framsteg till nya marknader eller inriktning på en ny konsumentbas. Resultatet som sådant uppnås genom noggrann marknadsundersökning, konsumentsegmentering och spridning av frågeformulär, enkäter och andra metoder för återkoppling av konsumentvarumärken.
Personalavdelning
Personal inom personalutveckling ansvarar för att utforma och implementera marknadsförings- och kommunikationsstrategier som kommer att stödja affärsmodellen och strategin för ett varumärke. Mänskliga resurser kräver också utmärkt kommunikationsförmåga, eftersom representanter inom detta område fungerar som sambandet mellan arbetare och ledning i den dagliga verksamheten, förändringar, tillväxt och utveckling, samt felsökning och företagsomsättning.
Reklam
Reklam omfattar både marknadsföringsformer - kreativitet och försäljning. Professionella här skapar allt från visuella marknadsföringskampanjer till intressanta reklamfilmer, samt genomför forskning för att fastställa nya metoder för att nå befintliga och potentiella marknader och konsumenter. Kommunikationsförmåga är ett måste här, eftersom de rätta meddelandena måste utvecklas för att ge rätt bild av ett varumärke eller koncept.
Galleri
Läroplan
Studieplan
- Framtida marknadsföring
- Marknadsföring av innovationer
- Kommunikationsplanering och reklam
- Sociala medier och PR
- Agile Fundamentals: Scrum, Kanban, Lean och XP
- Strategisk marknadsföring Simulering Business Game
- Projektutveckling & finans
- Övergripande kompetenser hos globala ledare
- Capstone Master Project: ett praktiskt gruppprojekt där studenterna utför en organisatorisk analys eller revision, en fallstudie eller originalforskning om ett specifikt ämne av intresse.
Ranking
- Fullständigt ackrediterad av ASIC godkänd av Ofsted och en ansluten till ENQA
- Ackrediterat av ackrediteringsrådet för handelshögskolor och program (ACBSP)
- Tilldelas som en femstjärnig Business School för undervisningskvalitet av QS Ranking System
- Den enda högre utbildningsinstitution i Spanien som ackrediterats av Microsoft som ledande inom digital utbildning
- Fick 3 toppbetyg i U-Multirank för divisionerna forskning, undervisning och lärande och internationell orientering
Programresultat
Programbeskrivning
Master i kommunikation och framtida marknadsföring i Madrid-programmet lär eleverna de mest effektiva sätten att planera och starta en integrerad, flerkanals kommunikations- och marknadsföringskampanj som kommer att lyckas idag på globala marknader. Denna master i marknadskommunikation i Madrid innehåller lärdomar inom områdena ledarskap, global affärsstrategi, digital och innovativ marknadsföring, varumärkekommunikation samt trendforskning och marknadsanalys.
Master i marknadskommunikation i Madrid-programmet innehåller också en interaktiv modul, "Strategic Marketing and Communications Simulation Game", där studenterna har möjlighet att tillämpa strategiska beslutsfattande färdigheter i en verklig affärssimulering som förberedelse för utmaningarna med marknadsföringsbranschen. Studenterna kommer också att lära sig de bästa metoderna för att utnyttja e-post och sociala medier-analyser och mer för att bygga ett varumärke och ett företag.