Master of Science i internationell företagsledning i Madrid
Madrid, Spanien
VARAKTIGHET
9 up to 18 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 8 750
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Tekniska framsteg och globalisering har förändrat internationell företagsledning enormt och företag rekryterar ledare med interkulturell kompetens för att leda sina team. Masterprogrammet i International Business Management är utformat för att utveckla och utbilda morgondagens globala yrkesverksamma och ge dem de verktyg de behöver för att möta utmaningarna på dagens multinationella marknader.
Denna masterutbildning i företagsledning erbjuder en omfattande studie av affärsämnen som varierar från den globala ekonomin till tvärkulturella förhandlingar och ledarskap. Studenterna kommer att lära sig hur företag styrs inom specifika globala regioner som Asien, Latinamerika, Europa, Afrika, Ryssland och Mellanöstern.
Huvudpunkter i programmet
- Rankad som TOP150 Worldwide och TOP10 i Spanien-programmet av QS World University Rankings 2021
- Fakulteter med global erfarenhet
- Regionala studier & Studier i främmande språk
- Företagsbesök & Studiebesök
- Praktisk kunskap som kan tillämpas på global nivå
- Exklusivt tillfälle att besöka WTO, FN & UNESCO
- Exklusiv tillgång till internationella evenemang för näringslivet
- Karriärmöjligheter på internationella toppföretag runt om i världen
- Studenter från över 100 olika länder
Programresultat
Varför studera MSC med International Business GBSB Global i Madrid?
GBSB Global Master in International Business levererar specialiserade färdigheter, kunskaper och utbildningar för att säkerställa att akademiker framgångsrikt kan övergå från elever till ledare.
Branschexperter och skickliga föreläsare finns till hands för att erbjuda insikt och expertis, som täcker moduler som digital transformation, innovation och teknik, strategisk marknadsföring, globala finansiella marknader och internationella affärer och globala affärsutmaningar.
Alla kurser levereras på engelska – det universella affärsspråket – och studenter uppmuntras att delta i seminarier, webbseminarier, workshops och teamprojekt för ytterligare fördjupad utbildning.
Ranking
- Ackrediterad av ackrediteringsrådet för handelshögskolor ochprogram (ACBSP)
- Tilldelas som en femstjärnig Business School för undervisningskvalitet av QS Ranking System
- Det enda lärosätet i Spanien ackrediterat av Microsoft som ledande inom digitalutbildning
- Fick 3 topppoäng i U-Multirank för avdelningar för forskning, & undervisningslärande och internationell orientering
Läroplan
En blandning av grundläggande och valbara kurser (totalt 90 högskolepoäng), inklusive:
FÖRESPRÅKA FÖR INKLUDERING, LAGARBETE & MÅNGFALD I EN MULTINATIONELL ORGANISATION
Effektivt lagarbete och projektledning (6 hp)
Mångfaldshantering och global inkludering på arbetsplatsen (6 hp)
- Begreppet arbetsplatsens motivation och tillfredsställelse
- Dynamiken i gruppens resultat
- Förhållandet mellan makt, Politik, Konflikt
- Organisationskulturen och dess förhållande till arbetsplatsen
- Mångfald över kulturer
- Strategierna för att ta itu med ras, Religion, och etnicitet Mångfald och inkludering
- Könsmångfald på arbetsplatsen
- Fördelarna med inkludering av personer med särskilda behov
- Begreppet balans mellan arbete och privatliv (WLB)
- Aktuella frågor i D & I över hela världen
KONTROLLERA OCH FÖRBÄTTRA DEN INTERNATIONELLA VERKSAMHETENS OPERATIVA OCH FINANSIELLA RESULTAT
Verksamhetsledning (6 ECTS)
Finansiering för företagsledning (8 ECTS)
FÖRUTSE OCH HANTERA INTERNATIONELLA AFFÄRSUTMANINGAR OCH PLANERA EXPANSIONSSTRATEGIER
Internationella affärsutmaningar och globala affärsutmaningar (6 hp)
- De viktigaste begreppen relaterade till den globala affärsmiljön
- Politiska och rättsliga system
- Globala integrationspolicyer
- Tillväxtmarknader
- Globala faktorer för internationell verksamhet
FÖRSTÅ INTERNATIONELL MARKNADSFÖRING OCH GENOMFÖRA MARKNADSFÖRINGSKAMPANJER
- Organisatoriska och affärsnivå Kontext för marknadsföringsstrategi
- Externa och interna miljöfaktorer
- Marknadsföringsmixen
- Uppdragsbeskrivning, företagsmål och funktionella områden i en organisation
HANTERA INTERNATIONELL VERKSAMHET MED FOKUS PÅ TEKNIK OCH INNOVATION
Digital transformation, innovation och teknik (6 hp)
- Digital ekonomi och dess nya drivkrafter
- Digital strategi och transformation
- Drucker"s 7 Källor till innovation, öppen innovation
- Strategiska metoder för att hantera innovation
- Teori om störningar
- Digital Transformation Resa
HANTERA GLOBALA FINANSIELLA FRÅGOR, INTERNATIONELL LOGISTIK OCH TRANSPORT
Globala finansmarknader och instrument (6 hp)
Internationell logistik och transport (6 hp)
- Globala finansmarknaders resultat i olika ekonomiska och politiska sammanhang
- Kapitalmarknadernas roll i ekonomisk tillväxt
- Globala räntemarknader
- Globala aktiemarknader
- &Riskhantering av derivat
- Sourcing Finansiering från kapitalmarknaderna
- Moderna distributionssystem
- Transportsätt i ett modernt samhälle
- Innovationer inom luft- och sjötransport
- Modala, intermodala och multimodala transporter
- Samtida frågor inför Carrier Management
- Regelverk för olika transportsätt
- Fraktkostnad och prissättning
- Logistik från tredje part
- Handel och tullförfaranden
UNDERSÖKA EN INTERNATIONELL AFFÄRSFRÅGA OCH PRESENTERA DINA RESULTAT I ETT OMFATTANDE SLUTPROJEKT
Slutligt projekt (Capstone)
Capstone-projektet är ett expansivt uppdrag som fungerar som finishen till Masterresan. Tillämpa de lärda kunskaperna och färdigheterna från programmet för att undersöka ett specifikt problem eller idé relaterat till ett specialiseringsområde. När denna fråga har identifierats är det nödvändigt att tillämpa relevant kompetens och expertis för att utveckla en lösning som tar itu med problemet direkt. Studenterna har flera alternativ för sitt slutprojekt, till exempel ett forskningsbaserat tillvägagångssätt eller en mer praktisk problemlösningsteknik. De föreslagna lösningarna är normalt praktiska och interaktiva, med potential att implementeras i professionella miljöer eller användas för vidare forskning och studier.
UTVECKLA LÄMPLIG TAKTIK, INFÖRLIVA STRATEGISK LEDNING OCH KUNSKAP OM DEN GLOBALA EKONOMIN OCH GEOPOLITIKEN, FÖR ATT AVSLUTA DINA MAGISTERSTUDIER
Ekonomi och geopolitik (6 hp) (Online)
Strategisk ledning och analys (8 hp) (Online)
- Principer för beteendekonomi
- Geopolitik och geoekonomi Metoder
- Orsaker till globalisering
- Strategisk ledning, planering och struktur
- Strategiska metoder för att analysera en organisations position
- Data och strategi