
Master of Science (MSc) i Management med internationell verksamhet på Malta
Birkirkara, Malta
VARAKTIGHET
12 up to 24 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 8 900 *
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* lokala maltesiska studenter: 8 750,00€ per år
Introduktion
GBSB GlobalManagement Master med International Business på Malta undervisas av högt uppskattade fakulteter som kommer från olika regioner runt om i världen. Dessa verkliga proffs och branschledare är experter inom global handel, internationell marknadsföring, tvärkulturell förvaltning, konsultverksamhet, förhandlingar, och mer.
Bygga på en stark grund för kärnaffärsfärdigheter, studenter kommer att få de verktyg som behövs för att analysera det kulturella, ekonomisk, och politiska krafter som formar den globala affärsvärlden. Genom praktiska workshops och presentationer från inhemska och internationella företag, studenter kommer att bygga ledarskapsförmåga och få en omfattande förståelse för den globala marknaden. Dessa praktiska erfarenheter och workshops kommer att titta på designtänkande, tillväxthantering, innovation, och teknikens inverkan på affärer och vad framtiden har i beredskap.
Gå med i Master with International Business på Malta för att också utveckla ett djupgående, arbetskunskap om de bästa internationella affärsmetoderna och en översikt över de kärnområden som påverkar internationella frågor, inklusive geopolitik, lag, och ekonomi.
Viktiga fakta:
- Programmets varaktighet - 12 månader (inklusive helgdagar)
- Undervisat språk - engelska
- Intag - oktober/januari/april varje år
- Läge - Birkirkara, Malta/Online
- EQF/MQF - Nivå 7
- Högskolepoäng - 90
Varför GBSB Global Business School?
- Skaffa ett tillstånd (MFHEA) ackrediterat, internationellt erkänt Diplom
- Bli en global medborgare - en studie i en engelskspråkig, allomfattande miljö med över 100 nationaliteter, när du utvecklar ett verkligt globalt tankesätt och multikulturell ledarskapsförmåga
- Njut av industriella företagsbesök och gästföreläsningar som levereras av internationella branschexperter
- Få tillgång till världens mest kända internationella konferenser, seminarier och forum medan du bor på Malta, etablerat Digital Innovation Hub
- Få tillbaka pengarna efter examen med Get-Qualified National Tax Credit Scheme
- Starta ditt eget företag med G-Accelerator, GBSB Globals startinkubator
Programresultat
Varför studera MSC med International Business GBSB Global på Malta?
Programmet undervisas av verkliga yrkesverksamma och branschledare med bakgrund inom global handel, internationell marknadsföring, tvärkulturell ledning, konsultverksamhet, förhandlingar och mer. Genom att uppmuntra ett tillväxttänkande kommer studenterna att delta i praktiska övningar och workshops som fördjupar designtänkande, smidiga metoder, tillväxthantering, innovation och teknikens inverkan på affärer och vad framtiden väntar på. Gör dig redo att förvärva de bästa internationella affärsmetoderna och hållbara initiativ som påverkar internationella angelägenheter, allt från geopolitik och lag till finansiering.
Läroplan
En blandning av grundläggande och valbara kurser (totalt 90 högskolepoäng), inklusive:
FRÄMJA ÖKAD INKLUDERING OCH LAGARBETSEFFEKTIVITET I EN INTERNATIONELL ORGANISATION
Effektivt lagarbete och projektledning (6 hp)
Mångfaldshantering och global inkludering på arbetsplatsen (6 hp)
- Begreppet arbetsplatsens motivation och tillfredsställelse
- Dynamiken i gruppens resultat
- Förhållandet mellan makt, Politik, Konflikt
- Organisationskulturen och dess förhållande till arbetsplatsen
- Mångfald över kulturer
- Strategierna för att ta itu med ras, Religion, och etnicitet Mångfald och inkludering
- Könsmångfald på arbetsplatsen
- Fördelarna med inkludering av personer med särskilda behov
- Begreppet balans mellan arbete och privatliv (WLB)
- Aktuella frågor i D & I över hela världen
FÖRBÄTTRA OCH ÖVERVAKA OPERATIVA OCH EKONOMISKA RESULTAT I ETT INTERNATIONELLT FÖRETAG
Verksamhetsledning (6 ECTS)
Finansiering för företagsledning (8 ECTS)
FÖRSTÅ GLOBALA AFFÄRSUTMANINGAR OCH EXPANDERA INTERNATIONELLT
Ekonomi och geopolitik (6 hp)
Internationella affärsutmaningar och globala affärsutmaningar (6 hp)
- Principer för beteendekonomi
- Geopolitik och geoekonomi Metoder
- Orsaker till globalisering
- De viktigaste begreppen relaterade till den globala affärsmiljön
- Politiska och rättsliga system
- Globala integrationspolicyer
- Tillväxtmarknader
- Globala faktorer för internationell verksamhet
IDENTIFIERA OMRÅDEN FÖR STRATEGISK UTVECKLING OCH DEFINIERA AFFÄRSMÅL
Strategisk ledning och analys (8 ECTS)
Strategisk marknadsföring (6 ECTS)
- Strategisk ledning, planering och struktur
- Strategiska metoder för att analysera en organisations position
- Data och strategi
- Organisatoriska och affärsnivå Kontext för marknadsföringsstrategi
- Externa och interna miljöfaktorer
- Marknadsföringsmixen
- Uppdragsbeskrivning, företagsmål och funktionella områden i en organisation
FÅ EN KONKURRENSFÖRDEL PÅ EN GLOBAL ARENA GENOM INNOVATION OCH DIGITALISERING
Digital transformation, innovation och teknik (6 hp)
- Digital ekonomi och dess nya drivkrafter
- Digital strategi och transformation
- Drucker"s 7 Källor till innovation, öppen innovation
- Strategiska metoder för att hantera innovation
- Teori om störningar
- Digital Transformation Resa
UTFORSKA GLOBALA FINANSMARKNADER OCH INTERNATIONELLA HANDELSFRÅGOR
Globala finansmarknader och instrument (6 hp)
Internationell logistik och transport (6 hp)
- Globala finansmarknaders resultat i olika ekonomiska och politiska sammanhang
- Kapitalmarknadernas roll i ekonomisk tillväxt
- Globala räntemarknader
- Globala aktiemarknader
- &Riskhantering av derivat
- Sourcing Finansiering från kapitalmarknaderna
- Moderna distributionssystem
- Transportsätt i ett modernt samhälle
- Innovationer inom luft- och sjötransport
- Modala, intermodala och multimodala transporter
- Samtida frågor inför Carrier Management
- Regelverk för olika transportsätt
- Fraktkostnad och prissättning
- Logistik från tredje part
- Handel och tullförfaranden
UNDERSÖKA EN INTERNATIONELL AFFÄRSFRÅGA OCH PRESENTERA DINA RESULTAT I ETT OMFATTANDE SLUTPROJEKT
Slutligt projekt (20 ECTS)
Ett slutprojekt (Capstone) är ett mångfacetterat uppdrag som fungerar som en kulminerande akademisk och intellektuell upplevelse för masterstudenter. Studenterna tar vad de har lärt sig under hela sitt masterprogram och tillämpar det för att undersöka en specifik idé/problem inom sitt specialiseringsområde. Ett slutprojekt innebär identifiering av ett befintligt problem i en verklig miljö och tillämpning av inlärda färdigheter och metoder för att utveckla en lösning som tar itu med problemet direkt. Det finns flera alternativ bland vilka studenter kan välja för att utveckla sitt slutprojekt: antingen kan det vara inriktat på forskning eller kan vara mer inriktad på problemlösning. Lösningar som erbjuds av studenter är vanligtvis interaktiva och realistiska, vilket innebär att de kan implementeras och användas antingen i yrkeslivet eller i vidare forskning och studier.
Galleri
Ranking
- Fullständigt ackrediterad av ASIC godkänd av Ofsted och en ansluten till ENQA
- Ackrediterat av ackrediteringsrådet för handelshögskolor och program (ACBSP)
- Tilldelas som en femstjärnig Business School för undervisningskvalitet av QS Ranking System
- Den enda högre utbildningsinstitution i Spanien som ackrediterats av Microsoft som ledande inom digital utbildning
- Fick 3 toppbetyg i U-Multirank för divisionerna forskning, undervisning och lärande och internationell orientering
Studieavgift för programmet
Antagningskrav för programmet
Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.