Civilingenjör i 3D -design för virtuella miljöer
Glasgow Caledonian University - The School of Computing, Engineering and Built Environment
Nyckelinformation
Campus läge
Glasgow, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 5 500 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Hem-, RUK- och EU -studenter; £ 12600 internationella studenter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
3D -visualisering och animering spelar en roll på många områden, och populariteten för dessa medier fortsätter bara att växa. Digital animation ger de iögonfallande specialeffekterna i 2000-talets favoritfilmer och tv-program; 3D -designen är också avgörande för det dagliga arbetet i allt från utveckling av datorspel, virtuell onlineutveckling online och industriell design till marknadsföring, produktdesign och arkitektur.
GCU: s program i 3D -design för virtuella miljöer hjälper dig att utveckla färdigheterna för att trivas i en framgångsrik karriär som visuell designer. Programmet är praktiskt och karriärfokuserat, inriktat på aktuella branschbehov, teknik och praktik. Inga förkunskaper om 3D -design krävs.
Läroplanen hjälper dig att bygga din kreativa vision och tekniska färdigheter som 3D -designer.
- Utforska användningen av video och animering i digital video, multimedia och webbpublicering
- Experimentera med interaktiva medietyper och tekniker
- Skärpa dina färdigheter i kreativt tänkande och generera idéer
- Behärska digital videoproduktion och digital mediaintegreringsteknik
- Få färdigheter i förproduktionen som planering, storyboarding och konceptualisering
- Öva produktionskunskaper som 3D -modellering, animering, belysning och återgivning
- Utveckla efterproduktionskunskaper inom videoredigering och integrering av 2D- och 2D-bilder
- Arbeta med avancerade datorprogram och digitala miljöer
På GCU går du med i en vänlig gemenskap av smarta, begåvade människor som älskar det arbete de gör. Människor som älskar att ta sig an en kreativ utmaning och är lika glada att samarbeta som att tävla. Människor som letar efter sätt att stödja det gemensamma bästa och göra världen till en vackrare och välkomnande plats.
Vårt uppdrag är att producera akademiker som har förmågan att påverka sitt arbete positivt - och perspektivet att förstå varför det är viktigt.
Utbildade framtidsutsikter
Som examen från 3D Design for Virtual Environments-programmet tar du med dig en specialiserad färdighetsuppsättning och nödvändig expertis till alla designrelaterade roller. En bakgrund inom 3D -design är särskilt viktig för en designkarriär inom reklam, kommunikation, publicering eller onlinemarknadsföring. Du kommer att vara en konkurrenskraftig kandidat för dessa designroller och mer.
Vad du kommer att studera
3D -design på forskarnivå inkluderar 3D -modellering, animering, video och rörlig grafik. Modulerna är utformade för att möta dagens industriella behov, teknik och praxis.
Programmet erbjuder fyra specialister Pathways ; Virtuella miljöer; Arkitektur; Datorspel och visuella effekter.
Det finns sex undervisade moduler, varje modul undervisas under en tolv veckors period. Varje vecka består av formella föreläsningar, laborationer, självstudier och privata studier. Efter tillfredsställande slutförande av modulerna går du vidare till ett större projekt och skickar in en sista avhandling för examen. Detta slutförs under en tre månaders period efter de undervisade modulerna.
Du kan också välja att delta på en flexibel, deltid. Deltidsstudenter kan välja att slutföra valfritt antal moduler beroende på deras förutsättningar, inklusive två moduler per år vid dagsläpp.
Digital mediateknik och utveckling
En introduktion till digitala maskinvaru- och mjukvaruverktyg och metoder för produktion och organisation. Studenten kommer att lära sig 3Dvisualisering och animeringstekniker med de senaste 3D -programvarorna.
Digital video och rörelsegrafik
Utveckla färdigheter och praktisk kunskap om digitala video-/filmproduktionstekniker och sammanslutningen av produktion av digital rörlig grafik. Tillämpning av kreativ teknik kommer att täcka valbara områden som kortfilmsproduktion, dokumentärproduktion, 3D -animeringskomposition, generering av titelsekvens och abstrakt rörlig grafik effekter.
Publicering och kommersialisering av digitala medier
Fortsätt arbetet med modulen Digital Media Technology and Development i Trimester A. Avsikten är att ge en fullständig förståelse för ämnesmaterialet som är relevant för utvecklingen av ett digitalmedieprojekt på sändningsnivå.
Digital portfölj och industriell produktionsteknik
Denna modul kommer att ge praktisk kunskap om digitala media publiceringstekniker som är lämpliga för produktion av portföljmedier. Studenterna kommer att undersöka och visa kunskap om en rad digitala medieverktyg och tekniker för att främja färdigheter inom en portföljpresentation. Kritisk analys av olika typer av digitala medieplattformar, upphovsrättsfrågor och digitala marknadsföringsstrategier kommer att behandlas. Denna modul kommer också att ge en överblick över hur 3D -modellering och animering passar inom ramen för den specifika industrisektorn som är relevant för studenternas specialområde.
Forskning och projektmetoder
Denna modul syftar till att ge studenterna bakgrundskunskaper och färdigheter som, i kombination med de tekniska färdigheterna som förvärvats i andra lärda moduler, kommer att göra det möjligt för dem att genomföra en MSc -avhandling till ett framgångsrikt avslut. Studenterna kommer att studera alla aspekter av processerna som ligger till grund för både kapstensprojekt och forskningsprojekt och kommer att relatera dessa till tillgängliga verktyg, etiska överväganden och professionella frågor.
MSc -projekt
Projektet fungerar som ett verktyg för att utvidga kunskapen och förståelsen för studenten och det tekniska samhället inom ett visst tekniskt område. Den fungerar genom sin längd, komplexitet och noggrannhet som ett lämpligt fordon för att utöka en rad personliga, interpersonella och kommunikativa färdigheter hos studenten. Dessutom tjänar den till att utveckla och utöka en rad tänkande färdigheter på hög nivå, inklusive att analysera och syntetisera färdigheter och ger studenten möjlighet att visa initiativ och kreativitet i ett stort tekniskt arbete. Studenten har möjlighet att välja en skriftlig avhandling eller en avhandling av en film.
Ingångskrav
Alla brittiska utmärkelsen 2: 2 eller högre.
Annan akademisk och yrkeskvalifikation
Varje ansökan till GCU behandlas individuellt. Om du inte har de typiska akademiska inträdeskvalifikationerna, men kan visa relevant arbetslivserfarenhet och/eller tillgodoräknanden från erkända yrkesorgan, kan du vara behörig att delta i denna kurs via universitetets system för erkännande av tidigare lärande.
- engelska språket
- Akademisk IELTS -poäng på 6,0 (eller motsvarande) utan element under 5,5.
Observera: om du kommer från ett flertalet engelsktalande land kan du inte behöva tillhandahålla ytterligare bevis på din engelska språkkunskaper.
Alla inträdeskrav som anges här bör användas som en vägledning och representera det minimum som krävs för att komma i fråga för inträde. Sökande som görs ett villkorat erbjudande om en plats kan bli ombedd att uppnå mer än vad som anges.
Ytterligare information
Andra akademiska och yrkeskvalifikationer
Varje ansökan till GCU behandlas individuellt. Om du inte har de typiska akademiska inträdeskvalifikationerna, men kan visa relevant arbetslivserfarenhet och/eller tillgodoräknanden från erkända yrkesorgan, kan du vara behörig att delta i denna kurs via universitetets system för erkännande av tidigare lärande.
Internationell Pathways
Om du inte uppfyller de engelska språkkraven kan du vara berättigad till programmet för engelska för universitet.
Avgifter och finansiering
Studieavgifterna du betalar bestäms mestadels av din avgiftsstatus.
Studieavgifter 2018/19
- Hem: £ 5500
- RUK: £ 5500
- EU: 5500 pund
- Internationellt: £ 12600
Om du påbörjar dina studier i september 2018 eller januari 2019 är detta de årliga eller modulavgifter som gäller för din kurs; avgifterna kan dock ändras.
Extrakostnader
Förutom kursavgifter kan du stöta på extra kostnader under din tid på universitetet.
Stipendier
Vi erbjuder utbildning av hög kvalitet till ett rimligt pris; som University for the Common Good är vi engagerade i att erbjuda tillgänglig högre utbildning för begåvade studenter genom att hålla våra studieavgifter låga och tillhandahålla ett generöst stipendiepaket på över 2,5 miljoner pund per år.
Om du har några frågor eller frågor angående stipendier som är tillgängliga för 2018/19, är du välkommen att kontakta studentfrågor.
Internationella startdatum för studenter
För nya internationella studenter startar orienteringshändelser den 14 september 2018. Denna extra tid är speciellt utformad för att hjälpa nya internationella studenter att bosätta sig i Storbritannien och GCU innan allmän introduktion och undervisning av allmän student påbörjas.
Det kommer att finnas en mängd roliga och informativa aktiviteter under denna period, inklusive campus- och stadsturer, samt välkomnande evenemang som träffar andra internationella studenter.
Varför välja denna kurs?
Kursen förutsätter inga förkunskaper om 3D-design som gör det möjligt för studenter från andra discipliner att ta detta tillfälle att lägga till specialist 3D-expertis inom tredimensionell modellering och animering, digital videoproduktion och digitala mediaintegreringstekniker till sin befintliga färdighetsuppsättning. Studenterna får kunskap och erfarenhet av de olika produktionsfaserna i ett digitalt medieprojekt.
Förproduktionskunskaper som planering, storyboarding och utveckling av konceptualiseringskunskaper, produktionskunskaper inom 3D-modellering, animering, belysning och återgivning med hjälp av avancerade 3D-applikationer som 3DS Max och Maya, efterproduktionskunskaper i videoredigering, integration av 2D- och 3D-bilder och DVD -produktion kommer alla att omfattas.
Bedömningsmetoder
Modulerna bedöms både av examen och av kurser (ibland kända som kontinuerlig bedömning) beroende på kraven för enskilda moduler.
Antagningar
Läroplan
Vad du ska studera
3D-design på forskarnivå innehåller 3D modellering, animering, video och rörelsegrafik. Modulerna är utformade för att möta dagens industriella behov, teknik och praktik.
Programmet erbjuder fyra Pathways ; Virtuella miljöer; Arkitektur; Datorspel och visuella effekter.
Det finns sex lärda moduler, varje modul undervisas under en tolvveckorsperiod. Varje vecka består av formella föreläsningar, labarbete, handledning och privatstudier. Vid tillfredsställande slutförande av modulerna fortsätter du till ett större projekt och lämnar in en avhandling för examination. Detta avslutas under en tre månadersperiod efter de undervisade modulerna.
Du kan också välja att delta på en flexibel deltid. Deltidsstuderande kan välja att slutföra ett antal moduler beroende på deras omständigheter, inklusive två moduler per år på dagens utgåva.
Digital Media Technology and Development
En introduktion till digitala medier hårdvara och mjukvaruverktyg, och metoder för produktion och organisation. Studenten kommer att lära sig 3Dvisualisering och animeringsteknik med de senaste 3D-programmen.
Digital Video och Motion Graphics
Utveckla färdigheter och praktisk kunskap om digital video / filmproduktionsteknik och associering av digital rörelsegrafikmedieproduktion. Användning av kreativ teknik kommer att täcka valfria områden som kortfilmproduktion, dokumentärproduktion, 3D animationssammansättning, generering av titelgenerering och abstrakt rörelse grafik effekter.
Digital Media Publishing och Commercialization
Framsteg arbetet med Digital Media Technology och Development-modulen av Trimester A. Avsikten är att ge en fullständig förståelse av ämnesmaterialet som är relevant för utvecklingen av ett digitalmedieprojekt med sändningsnivå.
Digital Portfolio och Industrial Production Techniques
Den här modulen kommer att ge praktisk kunskap om digital media publiceringsteknik som är lämplig för produktion av portföljmedier. Studenter kommer att undersöka och visa kunskaper om en rad digitala medieverktyg och tekniker för att främja kompetens inom en portföljpresentation. Kritisk analys av olika typer av digitala medialeveransplattformar, upphovsrättsfrågor och digitala marknadsstrategier kommer att täckas. Denna modul ger också en översikt över hur 3D modellering och animering passar inom ramen för den specifika industrisektorn som är relevant för elevernas specialområde.
Forsknings- och projektmetoder
Denna modul syftar till att ge eleverna den bakgrundsinformation och färdigheter som i kombination med de tekniska färdigheter som förvärvats i andra undervisade moduler gör det möjligt för dem att genomföra en MSc-avhandling till en framgångsrik avslutning. Studenterna kommer att studera alla aspekter av de processer som ligger till grund för både capstone-projekt och forskningsprojekt och kommer att relatera dessa till tillgängliga verktyg, etiska överväganden och professionella frågor.
MSc Project
Projektet fungerar som ett medel för att utöka kunskapen och förståelsen för den studerande och det tekniska samhället inom något specialtekniskt område. Det tjänar, genom sin längd, komplexitet och rigor, som ett lämpligt fordon för att utöka en rad personliga, interpersonella och kommunikationsfärdigheter. Dessutom tjänar den till att utveckla och utöka en rad högtänkande tänkande färdigheter, inklusive analys och syntesvetenskap och ger möjlighet för studenten att visa initiativ och kreativitet i ett stort tekniskt arbete. Studenten har möjlighet till en skriftlig avhandling eller en avhandling av en film.
Programresultat
Graduate framtidsutsikter
Som examen i programmet 3D Design for Virtual Environments kommer du att ta med en specialiserad kompetens och behöva kompetens till någon designrelaterad roll. En bakgrund i 3D-design är särskilt viktig för en designkarriär inom reklam, kommunikation, publicering eller marknadsföring på nätet. Du kommer vara en konkurrenskraftig kandidat för dessa designroller och mer.