Master i International Marketing Management
Rome, Italien
VARAKTIGHET
4 up to 10 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 7 000
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Varför en magisterexamen i International Marketing Management?
Masterprogrammet är skräddarsydd för dem som vill ha en internationell marknadsföring specialisering, från marknadsföring grund till International Marketing, Digital Business och Social Media Communication.
Programmets mål kommer att beröra olika typer av lärande: att främja attityder och värderingar, utveckla kompetens i prestanda och förvärva information och begrepp.
Deltagarna kommer att utveckla kompetens och kompetens inom kritiska delar av strategin: affärer (marknadsföring, marknadsundersökning, hållbarhet och social media kommunikation etc.), planering och designtänkande, ledarskap och känslomässig intelligens och etik. Tack vare partnerskapet med Saint Josephs University of Philadelphia (USA), en av de mest representativa akademiska institutionerna i USA, kommer alla träningsaktiviteter (föreläsningar, undersökningar, uppdrag, projektarbeten etc.) att hållas på engelska av fakulteten Medlemmar, besökande professorer och gästhögtalare från amerikanska och internationella affärskontext.
För att göra det möjligt för studenter att vara ordentligt beredda att hantera den internationella upplevelsen har GEMA Business School utformat en "Startväg" som en första fas i masterprogrammet som kommer att hållas i Rom och fokuseras på följande områden: Marknadsföring och kommunikation Grundläggande, Team Building och Personliga färdigheter.
mottagare
Sökande ska inte vara äldre än 30 år och ha en relevant första examen från en erkänd universitet eller annan motsvarande högre utbildningsinstitut. Dessutom bör kandidaterna visa en B2-nivå (QCER) av engelskspråkig kunskap eller högre, minimistandard som begärts av Saint Josephs universitet för att delta i sina klasser.
Varje kandidat förväntas ha en intervju med skolans deltagande officerare för att bedöma motivation, attityder, startnivå av kompetenser och förväntningar.
Lärande mål och metoder
International Marketing Management Master Programmet förväntar sig att bygga nästa marknadsföring professionella experter, vilket ger dem möjlighet att förvärva nya koncept och få praktiska kompetenser. Eleverna kommer att främja sina attityder och värderingar och utveckla kompetens i prestanda samtidigt som de lär sig teorier och principer om marknadsföring och kommunikation.
Inlärningsmetoden kommer att utnyttja deltagarnas potential för att ge dem möjlighet att bedöma sina kompetensnivåer och identifiera utvecklingsområden, förstärka koncept, teorier och tillämpningar för att hjälpa dem att tänka i stor utsträckning och leda strategiskt, utveckla kompetens och kompetens i strategisk planering, ledarskap och känslomässig intelligens, affärer och etik. Alla klasser hålls på engelska för att förbättra språkkunskaper tillsammans med kärnämnen.
Viktigaste fördelarna
• Förvärv av internationell marknadsföringskompetens tillsammans med en definitivt förbättring av engelskspråkiga färdigheter
• Livs- och studierätt i två olika länder (Italien och USA)
• Bekräftade praktiska och erfarenhetslärande metoder och verktyg
• Möjlighet att få praktik i slutet av programmet
• Partnerskap mellan två prestigefyllda utbildningsinstitutioner ( GEMA Business School och Saint Joseph's University)
Programfaser
Fas 1: november / december (rom)
Fas 2: januari / april (alternativ 1) - januari / augusti (alternativ 2) (Philadelphia)
Fas 3: Maj / december (alternativ 1) - september / mars (alternativ 2) (Italien)
FAS A
- GEMA - Rom (Italien) - 2 månader
- INNEHÅLL: Grundläggande marknadsföring och grunder
FAS B
- SJU - Philadelphia (USA)
- Alternativ 1 - 3,5 månader
- INNEHÅLL: Internationell marknadsföring - Sociala medier och organisation - Strategisk förändring och ledarskap - Innovation och design Tänkande - Samarbete och konflikter i internationella lag
- Alternativ 2 - 7 månader
- INNEHÅLL: Samma ämnen ovan, med ytterligare en aktiv inlärningsmodul bestående av uppgifter, projektarbeten och erfarenheter för att utveckla praktiska färdigheter.
FAS C
- Företag och organisationer - Italien - 3/6 månader
- Praktikmöjlighet i företag och organisation baserad huvudsakligen i Italien där studenten kan genomföra det som lärt sig under masters erfarenhet. Varje elev får erbjudas chansen att vara kandidat för en 3/6 månaders period