
Master in
Master of International Management (med inriktning på digital marknadsföring) Geneva Business School

Introduktion
Fakta
- Varaktighet: 1,5 år / 3 semestrar
- Studiepoäng: 90 hp
- Språket engelska
- Intag: Februari och september
- Examen tilldelas: Master of International Management med inriktning mot digital marknadsföring .
- Överföringsmöjligheter: Vi erbjuder våra studenter möjlighet att överföra under en semester mellan våra campus.
- Leveransläge: På Campus
Galleri
Antagningar
Läroplan
Program
Magisterprogrammet kräver ett framgångsrikt slutförande av 90 hp. Programformatet består av unika affärs-, lednings- och finanskurser som kommer att förlänga och fördjupa din förståelse för och erfarenhet av affärer tillsammans med kurser som är specialiserade på digital marknadsföring och ett slutprojekt.
Fördelningen av programmet är som följer:
- 11 grundkurser (44 hp)
- Ett konsultprojekt (4 hp)
- Deltagande i en praktisk och konkurrenskraftig affärssimulering (4 ECTS)
- 5 kurser inom ditt valda område inom digital marknadsföring (20 hp)
- Ett affärsprojekt kan vara en branschrapport, ett problemlösningsfall eller en affärsplan (18 hp)
Programresultat
Efter examen kommer studenterna att:
- Kunna effektivt publicera och hantera innehåll för företagstillväxt.
- Skaffa expertis i att använda Google Analytics och olika dataanalysprogram.
- Få bekantskap med online-juridik och rättighetshantering.
- Bli expert på att utforma och genomföra online marknadsföringskampanjer.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter
- Digital Marketing Specialist
- Social Media Strategist / Manager
- E-Commerce Manager
- Digital Marketing Director