
Master in
Master of International Management (med inriktning på Sports Management) Geneva Business School

Introduktion
Fakta
- Varaktighet: 1,5 år / 3 semestrar
- Studiepoäng: 90 hp
- Språket engelska
- Intag: Februari och september
- Tilldelad examen: Master of International Management med inriktning på sport management.
- Överföringsmöjligheter: Vi erbjuder våra studenter möjlighet att överföra under en semester mellan våra campus.
- Leveransläge: På Campus
Galleri
Antagningar
Läroplan
Program
Magisterprogrammet kräver ett framgångsrikt slutförande av 90 hp. Programformatet består av unika kurser inom affärs-, förvaltnings- och finansiering som kommer att förlänga och fördjupa din förståelse för och erfarenhet av affärer tillsammans med kurser som specialiserat sig på finansiering) och ett slutprojekt.
Fördelningen av programmet är som följer:
- 11 grundkurser (44 hp);
- Ett konsultprojekt (4 hp);
- Deltagande i en praktisk och konkurrenskraftig affärssimulering (4 ECTS);
- 5 kurser inom ditt valda idrottsområde (20 hp); och
- Ett affärsprojekt kan vara en branschrapport, ett problemlösningsfall eller en affärsplan (18 hp).
Programresultat
På den här kursen kommer du att:
- Utveckla de kommunikations- och tekniska färdigheter som krävs för att bli en effektiv branschprofessionell.
- Få insikt i praktisk affärsplanering och ledning.
- Lär dig hur du effektivt planerar sportevenemang.
- Hantera teamorganisation, merchandising, och marknadsföring.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
- Direktör för produktledning
- Gameday Operations Manager
- Public Relations
- Sport Marknadsföring Analytiker
- Atletisk regissör
- Sport Agent
- Event Manager
- Marknadschef
- Social Media Manager