
Ma på tyska
Washington, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
4 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
USD 2 139 / per credit *
STUDIEFORMAT
På Campus
* Undervisning och obligatoriska avgifter för 12 kredit timmar
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Graduate Programmet på tyska är idealiskt positionerat för att svara på utmaningarna i yrket och till den förändrade rollen i humaniora. Många av våra programfunktioner återspeglar redan rekommendationerna från den nyligen gjorda MLA-rapporten om doktorandstudien, vilket illustrerar framåtriktad karaktär av Graduate Programmet på tyska.
- Georgetown erbjuder ett strikt akademiskt program som svarar mot de bredare karriärmålen för doktorander. Vi är fast beslutna att förbereda MA-studenter för högsta nivå av stipendium inom forskning och undervisning. Resultaten av en nyutexaminerad alumni-undersökning bekräftar att kandidatprogrammet förberedde dem bra för en rad karriärvägar både i akademin och i andra yrkesmässiga sammanhang. För exempel, se våra alumni profiler.
- Utbildningsprogrammet bygger på breda kompetens inom fakulteten i Georgetown, och utgör en utmärkt grund för den tyska litteraturen och kulturen från 1700-talet till idag och främjar kritiska och tvärvetenskapliga tillvägagångssätt för mer specialiserade undersökningsområden, bland annat: nutida litteratur och kultur, frågor om kön och sexualitet, korsningar av religiösa och litterära traditioner, läroplanutveckling och läskunnighet.
- Alla studenter, oberoende av deras koncentrationsområde, får omfattande förberedelser för undervisning och är involverade i olika aspekter av läroplanutveckling och bedömning . Vi anser att dessa aspekter är en del av den intellektuella kärnan i utbildningen. En ny alumni-undersökning bekräftar att studenterna dra nytta av deltagandet i dessa samarbetsprojekt som samlar fakultets- och doktorander. Studenter som planerar att bedriva forskning i Second Language Acquisition dra nytta av SLA-koncentrationen i flera avdelningar i Georgetown.
- Andra programfunktioner inkluderar uppmärksamhet hos icke-modersmålsmedlemmar för att uppnå höga förmågor på tyska; utbytesexamen med universiteten i Trier och Dresden ; och generöst hjälp för studenter att presentera arbete på konferenser.
Georgetowns kandidatprogram ligger i landets huvudstad från ett antal kulturinstitutioner och evenemang (t.ex. Goethe Institut, tyska, österrikiska och schweiziska ambassader, tyska historiska institutet, The Smithsonian, Holocaust Museum).
Förutom MA-graden på tyska, erbjuder avdelningen, med BMW Center för tyska och europeiska studier, den gemensamma MAGES / Ph.D. på tyska.
Antagning
Ansökan innehåller ett uttalande av syfte, akademiska skrivprover på engelska och tyska, GRE-poäng och TOEFL-resultat för icke-modersmål.
APPLICATION DEADLINES
1 april: sökande utanför gemenskapen
Jan 15: Alla MA och Ph.D. sökande
Vårt deadline: 1 november
Avdelningen utser konkurrenskraftiga stipendier, stipendier och lärar- och forskningsassistent. För aktuell information om ansökningar och antaganden eller för att ladda ner ett ansökningsformulär, besök:
- Graduate School of Arts and Sciences.
- E-post Graduate School of Arts and Sciences.
Studera utomlands
MA studenter under kursen
Innan doktorsavhandlingsskedet uppnås kan eleverna begära att spendera sommarsemester vid universitetet i Trier eller Dresden. Avdelningen har långvariga och väletablerade utbytesprogram med TU Dresden och Universität Trier och ger fullt ekonomiskt stöd. På grund av olika semesterschema i Tyskland börjar klasserna i Tyskland strax efter avslutad Georgetown vårterminen (slutet av april - mitten av juli).
Graduate studenter som går till Tyskland kan förlita sig på ett informellt supportnät tack vare hjälp av tyska utbytesstudenter som efter att ha studerat i Georgetown har återvänt till Trier eller Dresden.
TA utveckling
I. INLEDNING
Den tyska avdelningen erbjuder doktorander exceptionella möjligheter att utveckla sina undervisningsförmåga i sitt exemplifierande, nationellt erkända läroplan, Utveckla flera litteraturer. Läroplanen integrerar noggrant språk- och innehållsinstruktion på unika sätt. Vårt genomtänkt utformade TA-utvecklingsprogram gör att eleverna kan lära sig på alla nivåer i grundutbildningen, inklusive de mest avancerade grundutbildningskurserna. Graduate studenter deltar också regelbundet i samarbetsprojekt av materialutveckling och kurrikulära revideringar där de översätter sin kunskap om andra språkförvärvsforskning om de programmatiska realiteterna i läroplanskonstruktion och pedagogik.
Institutionens innehållsbaserade läroplan presenterar i sig ett särskilt fokus för skattesatser. Det övergripande TA-programmet har ett mycket mer omfattande syfte att främja klassrumslärare som självständiga och reflekterande beslutsfattare och av eleverna som autonoma deltagare.
Följande redogörelse beskriver programmet och ger information om bidrag och ansvarsområden av alla medlemmar av avdelningen som försäkrar sin framgång, examinerar TA, fakultetsmedlemmar och kursledare.
II. Mentored TA Development
Mentored TA-utveckling är ett individuellt anpassat program som studenterna utformar i samarbete med sin rådgivare, kursledare och institutionens ordförande. Förutom två obligatoriska kurser som handlar om språkpedagogik speglar specifika uppdrag naturen och nivån på elevernas kunskaper om undervisning i andra språk och lärande, tidigare pedagogisk erfarenhet, språkkunskaper och karriärintressen. De är utvalda bland följande: omfattande klassobservation på olika undervisningsnivåer; parat undervisning; mentorerad undervisning självständig undervisning på nivåerna I-III; utveckling och undervisning av en nivå IV-kurs RA-skepp med kursledare. Studenter dokumenterar sin utveckling som lärare i en undervisningsportfölj (separata instruktioner) som de presenterar för fakulteten i slutet av sina studier.
- Omfattande klassobservation gör att eleverna kan bekanta sig med alla instruktionsnivåer. Börja i samband med den grundläggande metoden klassen, det tar olika former, t.ex. en djupgående observation av specifika pedagogiska ingrepp. följt av klassobservationsskrivningar; observation av en viss klass under en längre tidsperiod (2-3) veckor; observation av alla sekvenserade kursnivåer inom en termin, med summativa och / eller fokuserade skrivningar.
- Paired undervisning matchar en erfaren TA-volontär med en ny TA för en terminsperiod för att börja utveckla praktiken av reflekterande undervisning genom en dialog om olika aspekter av undervisning och lärande.
- Mentorerad undervisning är en semesterstudie där en fakultetsmedlem och en TA deltar i alla aspekter av kursplanutveckling, materialval, lektionsplanering och bedömningsprocedurer och diskuterar därefter de olika pedagogiska valen och deras konsekvenser för inlärning. I takt med att terminen fortskrider tar TA i allt högre grad ansvaret för vissa aspekter av kursen. Ännu mer omfattande än med parat undervisning ger ett mentorerat lärarförhållande möjlighet för doktorander att bli lärare som inte ser några specifika metodologiska diktum men gör informerade och försiktiga pedagogiska val på grundval av noggrann och kunnig observation av studentinlärning.
Som tidigare nämnts kartläggs en individuell TA-väg inom denna mentorerade sekvens i nära samordning mellan student, rådgivare, kursledare och avdelningsordförande. Ändå kan två breda spår identifieras:
A. Inkommande elever utan tidigare lärarupplevelse:
- Semester 1: grundläggande metoder kurs; grupperade observationer med skrivelser som överenskommits; börja lära portfölj.
- Termin 2: Paired undervisning med erfaren TA eller omfattande observation eller mentorerad undervisning på nivåer I - III; Fortsätt utveckla portföljen.
- Termin 3: Oberoende övervakad undervisning med klassbesök och feedback av kursledare och lärare.
- Semester 4 och efterföljande terminer: självständig undervisning med gradvis reducerade observationer; avancerade metoder kurs; utökat klassbesök i nivå IV och V kurser; RA-skepp med kursledare; förslag på nivå IV-kurs och undervisning i kursen fortsätta utveckla portföljen och förbereda för presentation till fakulteten.
B. Inkommande elever med tidigare erfarenhet av lärande:
- Semester 1: grundläggande metoder kurs; grupperade observationer med skrivelser som överenskommits; börja lära portfölj.
- Termin 2: Paired undervisning med erfaren TA eller mentorerad undervisning på nivå I - III ELLER en andra kurs i språkpedagogik med omfattande observationer; självständig undervisning med flera klassbesök och feedback av chefen för läroplan och fakultet; Fortsätt utveckla portföljen.
- Termin 3 och efterföljande terminer: självständig undervisning med gradvis reducerade observationer; avancerade metoder kurs; utökat klassbesök i nivå IV och V kurser; mentoreras i nivå IV och V kurs RA-skepp med kursledare; förslag på nivå IV-kurs och undervisning i kursen fortsätta utveckla portföljen och förbereda för presentation till fakulteten.
Graduate studenter som har den nödvändiga bakgrunden i undervisning på hög nivå sekvenserade kurser kan lägga fram ett förslag till en nivå IV-kurs för fakultetens övervägande och därigenom göra ett viktigt bidrag till programmets kvalitet. När det gäller alla godkända kurser görs det aktuella undervisningsuppdrag som svar på institutionens kurrikulära behov.

III. Fakultets roll
Alla fakulteter delar ansvaret för att säkerställa framgången för den mentorerade TA-utvecklingen och delta på följande sätt:
- Nivåkoordinering av nivåer I - III. En lärarutbildning på en av dessa nivåer tar ansvar för att samordna allt arbete som gäller kurser på denna nivå, intensiva och icke-intensiva kurser. Detta gäller specifikt alla samordningsmöten före början av terminen, samtal och samordning av möten som behövs under terminen samt genomförande av ett efterföljande uppföljningsmöte som bedömer terminen och fattar beslut om eventuella justeringar som bör göras för Nästa gång kursen kommer att läras. Nivåkoordinatorn informerar kursledaren om administrativa behov för nivåkurser. Alla administrativa behov för kurser (bokorder, kopiering av paket, etc.) hanteras av kursledaren. I alla fall samarbetar direktören för läroplan och nivåkoordinator noggrant.
- Som beskrivits ovan tar fakulteten mentorerade undervisningsuppgifter. Särskilda uppdrag bestäms i nära samarbete med kursledare och avdelningsordföranden för att försäkra både kvaliteten på hela grundutbildningen och de studerandes lärarutveckling. På grund av det ovanliga tidsåtagandet som inneburit ett mentorförhållande är det underförstått att en enskild fakultetsmedlem kan ta upp denna roll endast en gång under ett läsår. Mentorisering på nivåer I - III är särskilt viktigt, men mentorskapsmöjligheter uppmuntras också för nivå IV- och V-kurser och, ibland, för kurser som lärs på engelska.
- Klassbesök. Fakulteten kommer att observera och ge feedback om klasser som lärs på alla nivåer, genom examen TA och kollegor. Varje fakultetsmedlem kommer åtminstone att observera två doktorander per termin. Detta är ett viktigt bidrag till läroplanens kvalitet och sammanhang.
- Fakultetsutveckling. Alla medlemmar av institutionens lärare, fakultet och forskarstuderande deltar i och bidrar till institutionens läroplan och pedagogikverkstäder, eftersom dessa planeras av kursledare och / eller ordförande. De uppmanas att föreslå ämnen för dessa workshops.
- Kursutveckling. Att utveckla nya och uppdatera befintliga kurser i linje med de stora målen för specifika instruktionsnivåer och läroplanen som helhet är viktiga bidrag fakulteten gör till programmets kvalitet.
IV. Rollen för kursledarens chef
Direktören för läroplanens huvudansvar ligger i att säkerställa fortsatt läroplan och pedagogisk sammanhållning, särskilt på nivåerna I-III, och med övervakning, samordning och tillhandahållande av nödvändiga administrativa stödaspekter avseende undervisning för doktorandutveckling och fakultetsnivåkoordinering.
För att uppnå denna uppgift arbetar kursledaren nära med institutionens ordförande och med fakulteten som tjänar som nivåkoordinatorer och som mentorlärare. I synnerhet deltar kursledare till följande delar av läroplanen och den mentorerade TA-sekvensen:
- Graduate Student Orientation. Kursledare ger en omfattande introduktion till läroplanen och institutionens mentorerad TA-utbildningsprogram för alla nyutbildade studenter vid institutionens Graduate Orientering i början av läsåret.
- Direktören för läroplanens undervisningsansvar innefattar normalt att undervisa den grundläggande Metoder-klassen och, vid behov, undervisning och potentiellt samordna en nivå i de sekvenserade kurser (nivåerna I-III).
- Kursledare bidrar till pedagogisk utveckling av studenten genom regelbundna klassbesök och lämplig feedback.
- Kursledare stöder fakultetens bidrag till TA-utveckling genom att utarbeta riktlinjer för parat undervisning, mentorerad undervisning, klassobservationer och feedback och genom att samordna dessa aktiviteter från termin till semester.
- Kursledare övervakar samstämmighet i läroplanen genom schemaläggning av institutionella läroplaner, särskilt i början och slutet av läsåret, och genom regelbunden kontakt med deltagande i fakultetsundervisning på olika nivåer. Efter behov uppdaterar han / hon fakulteten om läroplaner och materialutveckling i avdelningen.
- Kursledaren garanterar programkvaliteten genom att utveckla placerings- och summeringsinstrument och rapportera om dessa frågor till fakulteten, beroende på vad som är lämpligt. Kursledare är ansvarig för att med hjälp av andra fakulteter administrera tentamensprov i början av terminerna.
- Kursledare arbetar regelbundet med chefer och rådgivare för att säkerställa framsteg i elevernas utveckling av sina undervisningsportföljer.
- Kursledaren utvecklar och organiserar läroplaner som krävs för fortsatt utveckling av grundutbildningen och examen i TA-utbildning.
Antagningar
Galleri
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.