
Masterexamen (MA) in
Ma i International Tourism Management Heilbronn University

Stipendier
Introduktion
Turismen är en mycket dynamisk, ständigt växande och utveckla fenomen. Det har upplevt anmärkningsvärd tillväxt under de senaste åren, och turismsektorn är numera en av de branscher som genererar de högsta nivåerna av anställning. Dessutom är antalet turister liksom intäkterna från internationell turism ökar ständigt.
Turism behöver därför hantera. Aktiviteter i strategisk planering, marknadsundersökningar, e-handel, projektledning och andra specifika ledningsfunktionerna blir större hela tiden. Alla dessa aktiviteter kräver en internationell och interkulturell förhållningssätt. Masterprogrammet i International Tourism Management förbereder första graden studenter för en framgångsrik karriär i denna pulserande och dynamisk sektor.
MA i International Tourism Management
MA International Tourism Management består av tre stora etapper.
Grunden steget i termin 1 bekanta eleverna med de grundläggande frågorna i internationella turismvetenskap, Forskning metoder samt Business Management och dess internationella aspekter. Dessutom de bedömer sin nuvarande ämneskunskaper genom att delta i en företagarspelet.
Termin 2 erbjuder avancerade studier. Att ta ett tvärvetenskapligt synsätt ger denna fas en möjlighet att fördjupa deltagarnas kompetens inom Business Management och forskningsmetodik. Dessutom eleverna specialiserar sig på International Tourism Management genom att delta i ett omfattande turismprojekt.
Termin 3 är Master Thesis stadiet som kräver djupgående empirisk forskning i studentens valda område. Helst är avhandlingen baseras på verkliga situationer i internationella turist företag eller organisationer.

MA International Tourism Management programmet syftar till att utveckla akademiker som:
- kan visa en kritisk förståelse av de principer och arbetsmetoder som är lämpliga för turistindustrin,
- har utvecklat kognitiva förmågor kritisk utvärdering, analys och syntes,
- kan visa praktiskt ledarförmåga som är relevanta för turistsektorn,
- är självständiga, själv disciplinerade elever kan arbeta i en tvärvetenskaplig miljö
- kan möta de utmaningar som en karriär i en nationell eller internationell miljö,
mål
Målen för MA International Tourism Management programmet är att utveckla turismen chefer som kan fungera effektivt i internationella eller tvärkulturella affärsmiljöer. Programmet är utformat för att ge studenterna möjlighet att definiera, undersöka, analysera, utvärdera och svara på taktiska och strategiska frågor som berör turism och gästfrihet i en mängd olika praktiska sammanhang inom internationell turism.
Fördelar och tillgångar
- Föreläsningar levereras helt på engelska
- En tydligt strukturerad, tidseffektivt schema (3 terminer, heltid program)
- tvärvetenskapligt innehåll
- Innovativ undervisning och lärande strategier
- En gynnsam student / föreläsare förhållande
- En internationell inlärningsmiljö
- I linje med behoven på arbetsmarknaden.
Ingångskrav
En utmärkt eller god europeisk första examen i företagsekonomi eller i en företagsrelaterade disciplin (210 hp * krediter och en tysk medelhalt på 2,5 eller bättre) eller motsvarande internationell examen.
En hög nivå av kunskaper i engelska motsvarande:
- IELTS min. 6,0 poäng (i alla kategorier)
- TOEFL pappersbaserade prov min. 550 poäng
- TOEFL datorbaserat test min. 213 poäng
- TOEFL internetbaserad test min. 79 poäng.
Engelska som modersmål är undantagna från detta krav.
TOEFL-koden för Heilbronn University 2751.
Sökande som innehar en examen med bara 180 hp har möjlighet att få de saknade 30 hp inom masterprogrammet genom att delta i ytterligare kurser i kandidatprogrammet Tourism Management erbjuds av Heilbronn University.
Sökande som har utbildats i kursrelaterade jobb eller har framgångsrikt studerat utomlands kan få bonuspoäng som kommer att underlätta deras tillträde till masterprogrammet.
Nästa ansökningsdatum: 15 juli, 2014
* ECTS = European Credit Transfer System
termin bidrag
Alla elever kommer att få betala en avgift för inskrivning (administrationsavgift - 60 €) och en social avgift för studentservice (43 €). Betalningen till studentservice (Studentenwerk Heidelberg) används som ett bidrag för att täcka kostnaderna för student faciliteter som Mensa, cafeteria, Student Halls, och ett bidrag till Semesterticket.
Levnadskostnader
Kostnaderna för att leva för en student är cirka 720 euro per månad. Dessa kostnader levnads per månad täcka i genomsnitt utgifter enligt följande *:
- Hyra och extra avgifter: 281 €
- Mat: 159 €
- Kläder: 51 €
- Läroböcker och leveranser: 33 €
- Bil, kollektivtrafik: 76 €
- Hälsa Insuranc, medicin: ca 59 €
- Kommunikation (telefon, Internet etc.): 35 €
- Rekreation, kultur, sport: ca 32 €
* Källa: tyska Studentservice (19 Social Survey av Deutsche Studentenwerk, 2009)
Hälsoförsäkring
Antagning till Heilbronn University endast beviljas om bevis på riktig sjukförsäkring kan lämnas. Student sjukförsäkring är tillgängliga för ca. 80 euro per månad med AOK (en tysk sjukförsäkringsbolaget).