MSc i internationell marknadsföring
Academic City, Förenade arabemiraten
VARAKTIGHET
12 up to 24 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
AED 78 750 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* alla terminsavgifter inklusive moms
Introduktion
Översikt
Civilingenjören i internationell marknadsföring ger detaljerad kunskap om samtida marknadsföringskoncept tillsammans med utrymmet för specialisering.
Det finns åtta kurser som undervisas lika över två terminer, följt av en internationell marknadsföringsuppsats under termin 3. Deltidsstudenter registrerar sig för två kurser per termin och går vidare till avhandlingen i slutet av sitt andra år. Bedömningen är speciellt utformad för att utveckla professionell karriärberedskap och inkluderar flera samarbetsprojekt med industripartners.
Obligatoriska kurser levererar grundläggande internationella marknadsföringskoncept (internationell strategisk marknadsföring, samtida konsumentbeteende, varumärke och kommunikation, hållbar marknadsföring samt specialistkunskap om marknadsföring (Marketing Metrics).
Studenter kan välja två-kurser som en del av sitt program - en för varje termin. Dessa inkluderar digital teknik Contemporary Business Technology, Social Media Marketing, Entrepreneurship and Creativity and Business Economics. För den som vill göra en mer detaljerad introduktion till marknadsföringspraxis finns även ett alternativ inom marknadsföring.
Studenterna kommer också att genomföra som en obligatorisk kurs Forskningsfilosofi och praktik, som kommer att lägga de nödvändiga grunderna för en framgångsrik forskningsavhandling.
Under termin 3 är avhandlingen International Marketing grundstenen där studenterna "djupdyker" i sitt valda forskningsområde. Studenterna kommer att visa sin behärskning av ämnesområdet genom att utveckla nya insikter från analys av värdefull primär forskning.
International Marketing MSc återspeglar det faktum att Heriot Watt är ett verkligt globalt universitet med campus i Storbritannien, Dubai och Malaysia. Vårt mål är att göra det möjligt för dig att bli en mycket anställningsbar världsmedborgare.
En civilingenjör med efterfrågan från industrin
International Marketing Civilingenjörer har avancerat till anställning inom varumärkesförvaltning och kommunikationsbyråer både i Storbritannien och internationellt (organisationer inkluderar AIG, Capri Sun, GAP, Russell och Bromley, Lorenz Snack-World).
Arbetsgivare söker den avgörande blandningen av internationell marknadsföringsexpertis och professionella färdigheter som denna examen ger. Under dina studier kommer du att få erfarenhet av online-samarbete, affärskommunikationsformat och syntetisering av olika informationskällor som värderas på arbetsplatsen över hela världen.
Klasserna i detta program delas med studenter från en rad MSc-program och nationaliteter, vilket ger möjligheter till professionellt nätverkande som kommer att vara till nytta i yrkeslivet. Studenter kan också bli involverade i Heriot-Watt Marketing Society, ett studentdrivet sällskap som är värd för talare från industrin och organiserar sociala evenemang.
Civilingenjören är ackrediterad av Chartered Institute of Marketing (CIM) inom Graduate Gateway-programmen. Detta ger akademiker kredit för tidigare lärande efter avslutad examen eller valet av självstudier för en CIM-kvalifikation under sitt studieprogram. Detta skulle kräva registrering på ytterligare en CIM-utbildning för att få ett CIM-certifikat eller två ytterligare kurser för att få ett CIM-diplom.
Vår forskning: en drivkraft för ny kunskap
Direktör för MSc International Marketing Program i Dubai är Dr. Ross Curran, och chef för marknadsföringsgruppen är Dr. Paul Hopkinson. MSc International Marketing är en del av Marketing Groups programportfölj, som inkluderar MSc International Marketing with Consumer Psychology, MSc Digital Marketing, MSc International Business Management with Marketing och MSc International Fashion Marketing.
Marknadsgruppen är för närvarande rankad 1:a i Skottland och 4:a i Storbritannien av undersökningen National Student Satisfaction 2020, vilket visar hur högt värderade utbildningarna är.
Fakulteten som bidrar till detta program är aktiva forskare som publicerar i högt rankade internationella publikationer. Marknadsgruppen vid Heriot-Watt University använder också gruppmedlemmarnas branscherfarenhet för att informera om sina program.
Ackreditering
Detta program är ackrediterat av Chartered Institute of Marketing (CIM), som erkänner att vår undervisning och bedömning uppfyller de rigorösa standarderna för CIM när det gäller innehåll, omfattning och läranderesultat.
Som ett resultat av denna ackreditering får alla utexaminerade från International Marketing MSc undantag från två CIM-moduler: Certificate Level Marketing-modulen och CIM Diploma Level Strategic Marketing-modulen. Detta undantag tillhandahålls utan extra kostnad och minskar kostnaderna för att ta denna prestigefyllda yrkeskvalifikation med upp till £400 (ungefär 2000 AED). Studenter ges också möjlighet att delta i CIM-nätverksevenemang där det är möjligt.
Antagningar
Läroplan
Termin 1 september - december | Termin 1 januari - april |
Samtida konsumenter | Varumärke och kommunikation |
Internationell strategisk marknadsföring | Forskningsfilosofi och praktik |
Marknadsföringsmått | Hållbar marknadsföring |
Välj en från ett sortiment inklusive: | Välj en från ett sortiment inklusive: |
Samtida affärsteknik | Marknadsföring i sociala medier |
Marknadsföring | Företagsekonomi |
Entreprenörskap och kreativitet (block leverans) | - |
Civilingenjörsuppsatsen genomförs sedan mellan maj-augusti
Samtida konsumenter
Termin 1 (obligatorisk)
Kritiskt utvärdera relevansen av olika perspektiv för att förstå 2000-talets internationella konsumenter. Utforska viktiga chefsutmaningar som möter när det gäller att bemöta konsumenter i internationella sammanhang.
Strategisk marknadsföring
Termin 1 (obligatorisk)
Ger en förståelse för teoretiska och praktiska perspektiv på internationella marknadsföringsstrategier, samt undersöker hur marknadsföringsstrategier är resurser och hur de skapar värde för verksamheten.
Marknadsföringslogistik
Termin 1 (obligatorisk)
Ger en förståelse för supply chain management och logistikinitiativ i ett globalt sammanhang och dess relation med marknadsföringsledning.
Varumärke och kommunikation
Termin 2 (obligatorisk)
Ger en förståelse för nyckelprinciperna för varumärkeshantering ur sociokulturella, psykologiska och antropologiska perspektiv, snarare än att förlita sig på bara det kognitiva förhållningssättet till varumärkesbyggande. Identifierar logiken och hindren för att anta integrerad marknadskommunikation.
Forskningsfilosofi och praktik
Termin 2 (obligatorisk)
Ger förståelse för den samhällsvetenskapliga forskningsprocessen, samt teori och förhållningssätt till forskning. Utvecklar praktiska färdigheter (dvs. kvantitativa och kvalitativa tekniker) i dataanalys för att omvandla rådata till information som vägleder marknadsföringsledningsvärderingar.
Karriärmöjligheter
En civilingenjör med efterfrågan från industrin
Digital marknadsföring Civilingenjörer kommer in på en arbetsmarknad med ett växande urval av specialistroller inom digital marknadsföring, som ger arbetsrörlighet och goda befordransmöjligheter. Rapporter visar att digitala färdigheter under covid-19-låsningen gjorde det möjligt för många företag att fortsätta arbeta och ökade konsumtionsbeteendet online. När det råder en turbulent affärsmiljö måste organisationer fylla chefsroller med kandidater som har avancerad problemlösning och kritiskt tänkande – färdigheter som studier på masternivå utvecklar och testar.
Heriot-Watt är ett globalt universitet och klasser delas med studenter från en rad MSc-program och nationaliteter som ger möjligheter till professionellt nätverkande som kommer att vara till nytta i yrkeslivet. Studenter får erfarenhet av online-samarbete, skapande av affärspresentationer, rapportskrivning och affärsforskningstekniker. Studenter kan också bli involverade i Heriot-Watt Marketing Society, ett studentdrivet sällskap som är värd för talare från industrin och organiserar sociala evenemang.
Civilingenjören är ackrediterad av Chartered Institute of Marketing (CIM) inom Graduate Gateway-programmen. Detta ger akademiker kredit för tidigare lärande efter avslutad examen eller valet av självstudier för en CIM-kvalifikation under sitt studieprogram. Detta skulle kräva registrering på ytterligare en CIM-utbildning för att få ett CIM-certifikat eller två ytterligare kurser för att få ett CIM-diplom.