PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
The Hong Kong University of Science and Technology MPhil i beräkningsmedier och konst
The Hong Kong University of Science and Technology

MPhil i beräkningsmedier och konst

Hong Kong, Hongkong

2 Years

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

HKD 42 100 / per year *

På Campus

* per år

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Läs mer

Introduktion

Computational Media and Arts (CMA) är allestädes närvarande i vårt dagliga liv och vi ser dem i filmer, spel, museer, annonser, nyheter och många andra medieupplevelser. Den snabba utvecklingen av informationsteknologi som artificiell intelligens, förstärkt verklighet, datavetenskap, drönare, robotar, nya material och skärmar och interaktion mellan människa och dator har förändrat beräkningsmediet och konsten. De kan inte bara användas för underhållning utan också för utbildning. Nya möjligheter inom beräkningsmedier och konst dyker upp regelbundet. AR-baserad och AI-genererad konst vinner popularitet och har visat stor potential.

Programmet Master of Philosophy (MPhil) i Computational Media and Arts syftar till att integrera konst och teknik för utbildning och forskning. De kommer att fokusera på emotionell överklagande och visuell kommunikation med den senaste tekniken som förstärkt verklighet (AR), virtuell verklighet (VR), AI-genererad konst, infografik och datavisualisering. De kommer att främja samspelet mellan konst och teknik genom att använda den senaste tekniken i ett försök att skapa social påverkan.

MPhil-programmet syftar till att utbilda studenter att få kunskaper och färdigheter inom beräkningsmedier och konst som 3D-animering, studiokonst, beräkningskonst, spelutveckling, informationskonst och så vidare. Studenter skulle kunna skapa beräkningsmedier och konst med avancerad teknik. En MPhil-examen ska visa goda kunskaper om relaterade frågor i ämnet så att han eller hon kommer att vara expert på sin expertis vare sig som individ eller som anställd.

Lärandemål

Efter framgångsrikt slutfört MPhil-program kommer akademiker att kunna:

  1. Visa kunskaper och färdigheter inom beräkningsmedier och konst;
  2. Behärska design- och utvecklingsmetoder och tekniker för beräkningsmedier och konst;
  3. Använd avancerad teknik för konstnärligt skapande; och
  4. Visa kritiskt tänkande, kreativitet och kommunikationsförmåga som är väsentliga för disciplinen.

Förkunskapskrav

För att kvalificera sig för antagning måste de sökande uppfylla alla följande krav. Antagning är selektiv och att dessa minimikrav inte uppfyller garanterar ingång.

i. Allmänna antagningskrav för universitetet

  • Sökande som söker antagning till ett magisterexamen borde ha fått en kandidatexamen från en erkänd institution eller en godkänd motsvarande examen;
  • Sökande som söker till doktorsexamen ska ha erhållit en kandidatexamen med bevisad rekord av enastående prestation från en erkänd institution. eller framlagt bevis på tillfredsställande arbete på forskarnivå på heltid under minst ett år, eller på deltid i minst två år.

ii. Engelska Språk Admission Requirements

Sökande måste uppfylla kraven på engelska med ett av följande kunskapsnivåer:

  • TOEFL-iBT: 80 *
  • TOEFL-pBT: 550
  • TOEFL-Reviderat papperslevererat test: 60 (total poäng för avsnitt om läsning, lyssnande och skrivning)
  • IELTS (Academic Module): Totalt betyg: 6,5 och Alla delpoäng: 5.5

* avser total poäng i ett enda försök

Sökande är inte skyldiga att uppvisa TOEFL- eller IELTS-poäng om:

  • deras första språk är engelska, eller
  • de fick kandidatexamen (eller motsvarande) från en institution där undervisningsmediet var engelska.

Detta program är för HKUST på HKUST (Guangzhou) .

För mer programinformation, se pg.ust.hk/programs .

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Master i mediekonst och teknik
    • Las Vegas, Amerikas förenta stater
  • Master i Digital Media Psychology (online master)
    • Rotterdam, Nederländerna
  • Master of Social Sciences in Sustainable Digital Life, Sustainable Societies and Digitalization
    • Tampere, Finland