Master i internationell ledning
HSE University
Nyckelinformation
Campus läge
Moscow, Ryssland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
RUB 460 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* 230 000 - 460 000 RUB / år
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Magisterprogrammet i International Management syftar till att utbilda professionella chefer som kan arbeta i multinationella företag i en mycket konkurrenskraftig digital värld. Läroplanen innehåller tre sammanhängande moduler: globala strategier och operationer; digital transformation och nya affärsmodeller; företagens sociala ansvar och hållbar utveckling.
Programmet undervisas på engelska. Studenter har möjlighet att bedriva en semester utomlands på en ledande internationell handelshögskola.
Programfördelar
Världens bästa praxis inom affärsutbildning
- Stark akademisk grund;
- Övningsinriktat lärande;
- Samarbetsmiljö;
- Ledarskap & lagarbete;
- Personlig och professionell utveckling.
Pålitliga företagspartners
- Konsultprojekt och verkliga fall från företagspartners;
- Master-klasser och workshops från affärsutövare och chefer;
- Företagspraktik och deltagande i företagssponserade projekt;
- Möjligheter att initiera och genomföra skol- och universitetsomfattande projekt.
Semester utomlands i en av de bästa handelshögskolorna
- Samarbete med bästa handelshögskolor från Master i Management / Financial Times betyg-100
- Dubbel examensalternativ
Internationellt ekosystem
- Programmet undervisas helt på engelska;
- Internationellt ekosystem för lärare och utbildning, inklusive fullt stöd från International Office.
Antagningar
Läroplan
Under dina studier
Utformad för att ge studenterna de kunskaper och färdigheter som krävs för att arbeta som professionella chefer i en mycket konkurrenskraftig digitaliserad värld, är programmets läroplan baserad på tre sammanhängande moduler:
- Globala strategier och verksamheter;
- Digital transformation och nya affärsmodeller;
- CSR och hållbar utveckling.
Studenter som är inskrivna i programmet tar en kombination av erforderliga grundkurser - International Economics, Global Strategic Management och Research Methods in Management - samt en rad valbara kurser. Genom programmet får studenterna expertis och praktisk erfarenhet inom fyra nyckelområden:
- Internationell affärsstrategi och regionala marknader;
- Hantera utvecklingen av organisationer och talanger i en digital värld;
- Affärsanalys och ekonomisk hantering;
- Marknadsföring och verksamhet i moderna multinationella företag.
Programmet är helt undervisat i engelska och kräver att studenter studerar utomlands vid en ledande internationell handelshögskola, till exempel ESCP Europe (Paris, Frankrike), Lancaster University Management School (Lancaster, Storbritannien), WU - Vienna University of Economics and Business (Wien, Österrike) eller ESSEC Business School (Paris, Frankrike) och många andra. Detta krav gör det möjligt för eleverna att förbättra sin utbildningsupplevelse och starta sin professionella och personliga utveckling.
Karriärmöjligheter
Programmet erbjuder massor av möjligheter att interagera och nätverka med de ledande internationella och ryska företagen:
- Två konsultprojekt, sponsrade av programmets företagspartners, inklusive Big4 globala konsultföretag;
- En sommarpraktik med en av programmets företagspartners;
- Mästarklasser och workshops från inbjudna gästtalare på C-nivå;
- Möjligheter att bli undervisnings- och forskningsassistenter;
- Deltagande i HSE University -finansierade projektgrupper.
Career Development Center -tjänster:
- Professionella nätverks- och karriärmobilitetsmöjligheter, inklusive stöd i anställning med ledande internationella och ryska företag;
- Karriärevenemang;
- Mästarklasser, workshops och seminarier med de bästa arbetsgivarna;
- Rådgöra studenter om att bygga en karriär, skriva ett CV och navigera på arbetsmarknaden.
Programmet genomförs i starkt samarbete med företagspartners vid HSE : s fakultet för ekonomi och management, inklusive L'Oreal, BM, SAP, BCG, Oracle, PwC, Accenture, KPMG, Microsoft, Sberbank, VTB Bank och Lanit, bland andra.