Keystone logo
HTL - International School Of Hospitality Tourism & Languages Master i digital marknadsföring
HTL - International School Of Hospitality Tourism & Languages

Master i digital marknadsföring

1 Years

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

EUR 4 200 / per year

Distansutbildning, På Campus

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier

Introduktion

På Campus-versionen

Detta 1-åriga intensiva yrkesutbildningsprogram är utformat för att producera yrkesverksamma inom digitalmarknadsföring . Detta program kommer sannolikt att vara en särskild fördel för studenter som studerar kurser inom gästfrihet, turism, reklam, affärer, massmedia, marknadsföring, kommunikation, PR och relaterade ämnen där en uppskattning av e-handel, e-marknadsföring, e-reklam, sociala medier krävs.

Digital marknadsföring är ett professionellt arbetsområde som kräver starka muntliga och skriftliga kommunikationsförmåga, noggrannhet och detaljerad uppmärksamhet, bra teamarbete och samtidigt förmåga att arbeta självständigt, kapacitet att bära flera projekt samtidigt, kreativa färdigheter för att ge innovativa idéer, förmåga att arbeta under tryck och respektera deadlines, god kunskap om nätverk och analytiska färdigheter.

Huvudrättens undervisningsspråk är engelska . Studieplanen innehåller en intensiv modul för främmande språk för att välja mellan spanska för utlänningar, franska eller ryska. Efter att teoretiska modulerna är färdiga eller samtidigt med det, har alla elever möjlighet att slutföra en praktikperiod i lokala eller utländska företag.

Denna utbildning har utformats speciellt för att lära dig all information och färdigheter du behöver för att bli en framgångsrik digital marknadschef. Undervisningen sker i form av föreläsningar, lärandemål, fallstudier och frågor om överväganden, nyckelidéer, aktiviteter och individuella uppdrag. Examination sker i form av skriftliga prov och individuella och gruppuppgifter och verkstadsövningar. Diskuterade i klassrummet fallstudier omfattar olika professionella områden, från turism industrin till detaljhandel, detta kommer att bidra till att välja specialiserings sfär att arbeta i.

Alla utländska studenter måste göra en språkspråksmodul för att ta en av de officiella statsexamen av spanska för utlänningar, DELE eller SIELE Global, på korrespondentnivå A1, A2, B1, B2 eller C1. HTL International School är ett ackrediterat SIELE examenscenter av Instituto Cervantes.

Online version

Programstruktur:

  • Du får tillgång till den specialiserade onlineplattformen för en period på 9 månader med alla nödvändiga läromedel för alla obligatoriska moduler enligt studieplanen
  • Alla utländska studenter måste göra en språkspråksmodul för att ta en av de officiella statsexamen av spanska för utlänningar, DELE eller SIELE Global, på korrespondentnivå A1, A2, B1, B2 eller C1. HTL International School är ett ackrediterat SIELE examenscenter av Instituto Cervantes.
  • Du kommer att ha 9 månader per läsår för att förbereda allt som krävs för examensprov och tentor. Examenserna kan göras online eller personligen i skolan i Barcelona eller Valencia.
  • Du kommer att ha möjlighet att göra praktik över hela världen som HTL-student. Skolan kommer att underteckna alla nödvändiga praktikavtal. Praktikplatsen kan springa hela året samtidigt med dina teoretiska online-studier. När praktikplatsen är klar kommer det att vara nödvändigt att presentera utvärderingsintyget för att räkna det som en obligatorisk kredit i ditt utskrift av studier.

antagning

För att anmäla sig till masterexamen är det nödvändigt:
1. för att fylla i ansökningsformuläret nedan
2. Skicka in de begärda dokumenten:
- passkopia
- senaste studier avskrift
- CV
- Engelska nivå certifikat, om något. Om du inte har något bevis på din engelska nivå måste du fylla i online-placeringstestet som ska fyllas i online innan onlineapplikationen är klar. Direktlänken finns på Admissions sida.

kvalifikationer

När du har fullgjort detta professionella studieprogram kommer du att:

1. Tilldelas
- Magisterexamen i digital marknadsföring
- DELE Diploma eller SIELE Global (spanska utländska officiella examensbevis) eller
- Franska / Ryska Språknivåcertifikat

2. Har uppnått en ackrediterad kvalifikation för lednings- och övervakningsnivåer som visar att du har kompetens inom yrkesverksamheten.

3. Har uppnått en högkvalitativ kvalifikation som likställs med den internationella studieramen som en masterexamen eller Master Propio enligt den spanska nationella ramen.

Studieplan: 72 hp

Modul I: Introduktion till digital marknadsföring

  • Förstå Internet

  • Situering digital i marknadsföring

Modul II. Utveckla strategiska marknadsplaner

  • Digital marknadsstrategi

  • Marknadsundersökning

  • Content Marketing Strategy

Modul III. Förstå möjligheter och utmaningar på webben

  • Användarupplevelse Design

  • Webbutveckling och design

  • Skriva för Digital

Modul IV. Kör trafik och bygga relationer

  • Hantering av kundrelationer

  • Sökmotoroptimering (SEO)

  • Sökannonsering

  • Annonsering på nätet

  • Affiliate marknadsföring

  • Video marknadsföring

  • Sociala medier kanaler

  • Social Media Strategy

  • E-post marknadsföring

  • Mobil marknadsföring

Modul V. Använda data för att optimera

  • Data Analytics

  • Konverteringsoptimering

Modul VI. Intensivkurs i främmande språk I (spanska, franska eller ryska)

  • Officiell DELE-examen av spanska för utländska förberedelsemodul

  • Allmänt franska eller ryska Språkprov enligt den ursprungliga ingångsnivån

Modul VII. Spanska / franska / ryska språket för turismssektormodulen

Modul VIII. Slutprojekt
· Projektdesign
· Forskningsverktyg
· Personlig reflektion
· Lämpliga frågeformulär
· Genomförande av akademisk forskning, litteratursökning och granskning
· Utveckla en forskningsfråga, hypotes och metodik
· Hantera ett forskningsprojektIV: Produktion och driftledning

Modul IX: Praktik

Tentor
Tvärvetenskaplig tentamen
Officiell examen av spanska språket för utlänningar DELE eller SIELE
Franska / ryska språktest

* En akademisk timme: 45 minuter

Karriärvägar

Många stora och medelstora företag har en egen marknads- och kommunikationsavdelning som erbjuder digitala marknadsföringstjänster utöver traditionellt marknadsföringsstöd. Små och medelstora företag kan lägga ut sin marknadsföring till byråer eller ha mindre marknadsföringsteam.

Möjligheter finns inom alla sektorer, inklusive:

  • bilsektorn

  • händelsehantering

  • dator och mjukvara

  • snabbflyttande konsumtionsvaror (FMCG)

  • Finansiella tjänster

  • högre och vidareutbildning

  • hemunderhållning

  • besöksnäringen

  • online resebyråer

  • online bokningstjänster

  • media och publicering

  • online media

  • detaljhandeln

  • telekommunikation

  • flygbolag / transport, etc.

Karriärmöjligheter:

  • digital marknadsassistent

  • digital marknadsföringschef

  • digital samordnare / chef

  • junior digital marknadsföringsroll

  • konto verkställande direktör

  • digital konto direktör

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Master in Made in Italy, Fashion and Luxury Management (MIFL)
    • Bari, Italien
    • Milan, Italien
  • MIM - Master i internationell ledning - Digital Business
    • Zürich, Schweiz
    • Antwerp, Belgien
    • + 7 Mer
  • MIM - Master in International Management - Digital marknadsföring
    • Zürich, Schweiz
    • Antwerp, Belgien
    • + 7 Mer