Master i design och reklam
Lisbon, Portugal
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Portugisiska
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Galleri
Introduktion
Master i design och reklam uppstår från behovet av att tillhandahålla mer specialiserad utbildning, baserad på konvergensen mellan design och marknadsföring och reklam, och är den enda magisterexamen i design i Portugal med en specifik specialisering i reklam.
Genom forskning som leder till slutförandet av ett slutarbete och användningen av aktiva pedagogiska modeller syftar denna masterexamen till att utbilda yrkesverksamma som kan utveckla strategiska, kreativa och projektaspekter, förstå dynamiken i annonsskapande, analysera och kritiskt utvärdera olika förslag och att tänk på framtidens byrå- och kreativa riktningsmodeller.
Varför en magisterexamen vid IADE ?
Avancerad specialisering
Masters på IADE erbjuder dig en avancerad specialisering så att du kan särskilja dig själv och utöka dina professionella möjligheter inom den kreativa ekonomin.
nätverk
Möjlighet att delta i nätverksgrupper med studenter från andra program och företag, genom Cross Masters-projektet som kopplar dig till verkligheten inom de olika områdena inom den kreativa industrin.
Referensskola
IADE är platsen där design, teknik och kommunikation arbetar tillsammans med kreativitet som ett verktyg för att skapa nya inspirerande lösningar för företag och samhälle.
Standards of Excellence
Med ett pedagogiskt erbjudande av officiella program ackrediterade enligt Europeiska universitetets standarder för excellens.
Varför Master in Design & Advertising?
Koppling av två grundläggande områden av kreativitet
- Den enda designmasterexamen i Portugal med inriktning på reklam.
- Koppling av två grundläggande områden av kreativitet: design och reklam. Studenter upplever relationerna mellan reklamstrategi och designestetik, som verktyg som kompletterar varandra för att svara på marknadsproblem.
- Förbereder studenter att arbeta i en värld av reklamskapande, genom användning av aktiva pedagogiska modeller, med ett verkligt projekt tvärs över programmet
- De upplever relationerna mellan reklamstrategi och designestetik, som verktyg som kompletterar varandra för att svara på marknadsproblem.
- Främja reflektion över framtidsorienterade trender, där studenterna hanterar de senaste kommunikationsverktygen för att lösa marknadsutmaningar.
Närhet till företag
- Studenter har möjlighet att svara på riktiga genomgångar för utveckling av projekt i partnerskap med företag som Queen of Hearts, Vans, Grupo Boticário, Quem Disse Berenice? och Vogue Portugal.
- Genom fördjupningsaktiviteter i Fabriken, där vi genom Creative Challenge redan har haft företag som Bordallo Pinheiro och Vista Alegre eller genom deltagande i tävlingar som: Young Lions, D&AD och Roger Hatchuel.
- Partnerskap med Creative Club och några internationella företag och universitet, främjande av kontakt med affärsverkligheten genom föreläsningar med partners som: UNESCO Chair of Communication vid Methodist University, forskargruppen Semio Humanitas och Sampatalks.
- Cross Masters Project, där masterstudenter inom designområdet vid IADE samlas för att svara. Några exempel: Entourage (brasilianskt företag som anordnar musikevenemang) och Lispolis (Lissabon Technical Center).
- Besök på företag och närvaro av inbjudna marknadsproffs i klassrummet: Mãos que Ajudam, DocaPesca, SampaTalks och Hospital Pediátrico de Coimbra.
Anläggningar och laboratorier
- Tillgång till laboratorier: Print Lab, 3D Laboratory, Media Lab Studio, Digital Laboratory, Photo Laboratory, UX Lab (User Experience Lab), Technology Laboratory, bland annat. Dessa utrymmen stödjer eleverna i utvecklingen och materialiseringen av idéer och projekt, vilket gör att de kan simulera professionell aktivitet.
- António Quadros Library, rum utrustade med Hyflex System och Mac-datorer.
- Tillgång till Adobe Creative Cloud
Fabrik | IADE Special Projects Unit
Fabriken omfattar projektenheten, de tekniska laboratorierna och observatoriet. Det är också en plattform för att sprida idéer, projekt och kreativa utmaningar där de deltar som IADE student. I denna enhet, där värde och kunskap tillverkas, finns ett tydligt fokus på relationen mellan elever, lärare, laboratorier och civilsamhället.
Certifiering och ackreditering
Godkänd av A3ES 2022-10-20
Registreringsnummer R/A-Cr 87/2015/AL02, daterad 2023-04-21
Beställningsnummer 6014/2023 av den 29 maj 2023, II serie nr 103 DR
Antagningar
Karriärmöjligheter
Denna masterexamen syftar till att utbilda yrkesverksamma att arbeta i en värld av reklamskapande, som kombinerar reklamstrategi och designestetik:
- Kreativ riktning
- Konst riktning
- Ledning och inriktning av kommunikations- och reklamstrategi
- Mediahantering och regi
- Reklamkontoansvarig
- planerare
Masters in Design & Advertising kommer också att vara beredda att börja en lärar- eller universitetsforskningskarriär.
Läroplan
1:a terminen
Kursenheter | Timmar | ects |
Laboratoriet för reklamdesign | 56 | 9 |
Konsumentstudier | 28 | 6 |
Integrerad marknadskommunikation (valfritt) | 28 | 6 |
Grafisk kommunikation (valfritt) | 28 | 6 |
Reklamplanering | 28 | 6 |
Mediestrategi | 28 | 3 |
2:a terminen
Kursenheter | Timmar | ects |
Laboratoriet för reklamdesign | 56 | 9 |
Audiovisuellt produktionslaboratorium | 28 | 6 |
Kreativ regi och samskapande | 28 | 6 |
Digital reklam | 28 | 6 |
Berättarstrategier | 28 | 3 |
3:e terminen
Kursenheter | Timmar | ects |
Forskningsmetoder | 28 | 9 |
Trender och framtidsscenarier | 28 | 6 |
Avhandling/Projektarbete/Praktikrapport inom design och reklam | 15 | 18 |
4:e terminen
Kursenheter | Timmar | ects |
Avhandling/Projektarbete/Praktikrapport inom design och reklam | 14 | 30 |