Master i designhantering
IADE
Nyckelinformation
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
presentation
Design Management är en aktivitet som har som huvudmål att integrera design i företag och lägga till de kreativa och innovativa områdena designkunskap, med strategiskt och affärsmässigt tänkande om ledning och marknadsföring. Förmågan att tänka och planera kreativa processer i forsknings-, analys-, konceptualiserings- och genomförandefaser är nyckelkompetenser hos en designchef som översätts till konkreta resultat som uppnåtts av företag på marknaden.
Master in Design Management omfattar hela den strategiska och operativa processen inom en affärsorganisation som ett sätt att skapa produkter, varumärken och tjänster som alltmer anpassas till kundernas behov och en konkurrenskraftig marknad.
Detta program är baserat på teknik, som består av en stark innovationskomponent och fokuserar på utveckling av entreprenörskap.
fördelar
- Komplementaritet mellan tre områden som möjliggör utveckling av integrerat tänkande om hela skapelseprocessen: design, ledning och marknadsföring för att tillhandahålla konkurrenskraftiga produkter, tjänster och varumärken.
- Heterogen och samarbetsmiljö som ger eleven förmågan att arbeta omöjligt och med större praktisk engagemang i designtänkande och andra metoder, väsentligt för att skapa innovation och kunskap.
- Den guider till identifiering av innovationsmöjligheter fokuserade på specifika sammanhang (marknad eller organisation) och till konceptualisering och planering av lösningar.
- Främjande av kontakt med affärsverksamheten, antingen genom seminarier och tematiska workshops med ledare och referensproffs, eller genom nedsänkning på fabriken.
fabrik
Fabriken är IADE särskilda projektbyrå. Dess huvuduppdrag är att utnyttja IADE rykte och varumärkesigenkänning. I denna enhet, där värde och kunskap tillverkas, betonas förhållandet mellan studenter, lärare, laboratorier och det civila samhället tydligt.
Fabrikens projekt definieras i huvudsak i tre handlingslinjer: parallell tillverkning (utveckling av utomordentliga projekt); läroplanstillverkning (projekt inom det akademiska sammanhanget och i samarbete med partner i civilsamhället) och framtidens tillverkning (forskning tillämpad på utvecklingen av projekt designade och skapade från grunden).
Tidtabell / varaktighet
Efterarbete / 4 semestrar
campus
Santos - Lissabon
Antagningar
Karriärmöjligheter
Denna magisterexamen syftar till att utbilda specialiserade och mångfacetterade yrkesverksamma med färdigheter i designledning som gör att de kan hantera designprocesser i ett företag, skapa sitt eget företag eller arbeta inom reklam-, kommunikations-, varumärkes- eller marknadsföringsbyråer:
- Designchefer
- Produkt- eller tjänstechefer
- Produkt- eller tjänstdesigners
- Strategiska chefer
- Brand Managers
- Konsulter inom design och marknadsföring
- Kreativa direktörer
- UX-designers
Masters in Design Management kommer också att vara beredda att starta en universitetslärar- eller forskarkarriär.