Master i modebranschen
IFDA Italian Fashion & Design Academy
Nyckelinformation
Campus läge
Milan, Italien
språk
Engelsk, Italienska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
8 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 13 000 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Inklusive moms
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Modelsystemet består inte bara av kreativa människor utan framför allt expert chefer som förvandlar andras kreativitet till ett verkligt företag.
Marknadsföring och hantering av produktvariabler, priser, distribution och kommunikation gör det möjligt för företag inom modebranschen att uppnå en konkurrenskraftig position, hantera den och veta hur man optimerar den.
Kursen är avsedd för alla som vill förvärva specifika färdigheter som modeansvarig med medvetenhet och kompetens inom specifika yrkesområden genom praktiska guidade erfarenheter och studier av tekniska discipliner. Särskild uppmärksamhet ägnas åt utvecklingen av marknader och språk, för att ge lämplig förberedelse för inkludering i något företag inom modebranschen.
Den operativa autonomin, förmågan att göra konsekventa val och ta exakt ansvar, förmågan att relatera till en kund är basen för chefen som kan samordna medarbetare och konsulter. Kursens aktuella moment är avhandlingsprojektet, som övervakas av en kommission.
Den utgående kompetensen är många: Marknadschef, Produktchef, Licenschef, Köparen, Brand Manager, etc. Kursen gör att du kan nå en målinriktad förberedelse för starten på en utmärkt karriär.
Några av de modefackare som är involverade:
- Flaminio Soncini (grundare av "Köparförbundet")
- Maurizio Cinà (medgrundare av "Köparförbundet", fd AD Frankie Morello)
- Massimo Torti (generalsekreterare för Federmoda Confcommercio)
- Giulio Di Sabato (Ordförande i Assomoda Italia, ägare Sari Spazio showroom)
- Showroom M. Panzieri
- Rinascente Milano
- LUISAVIAROMA
Kursprogram
Programmet för Fashion Business kursen ger en specifik förberedelse för:
Första delen
- Introduktion till mode systemet
- Fashion Marketing: begrepp och analys
- Struktur av en mode samling
- Ekonomi och strategier för mode: Licensiering
- Teknik och material
- De nya produktionssystemen: Fast Fashion
- Visual Merchandiserens roll
- Modeköparens roll
- Finans och affärsplan
Andra delen
- Kommunikation och media (Webmarknadsföring
- Bildanalys och strategi
- Reklam och reklam strategier
- Koordinering och företagsledning
- Märkesidentitet
- Köpmetod
- Public relations
Besök är planerade på modestudior, showrooms eller boutique, för att stödja utbildning och förstå sektorns inköpssystem.
Certifikat: IFDA är certifierat ISO 9001 för utbildningssystemet av kvalitet, sektor EA 37 Nr. SQ164098, och släpper ut certifikat som är erkända på internationell nivå.