
Master i digital marknadsföring och kommunikation (MDMC) (europeiska och amerikanska ackrediteringar)
Geneva, Schweiz
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
28 Feb 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
19 May 2025
STUDIEAVGIFTER
CHF 36 400 / per year *
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* ansökningsavgift: 150 CHF
Introduktion
Förbered dig för en ledarkarriär i spetsen för digital marknadsföringskommunikation &
Designad för yrkesverksamma som vill utveckla sin karriär inom digital & marknadsföringskommunikation.
Mästaren i digital & marknadsföringskommunikation är utformad för yrkesverksamma som vill utveckla sin karriär inom digital & marknadsföringskommunikation. Programmet bygger chefer som behärskar marknadsförings- och försäljningsprocessen: hur man utformar framgångsrika & marknadsföringsstrategier? Hur kan man effektivt hantera marknadsförings- och försäljningsbeslut? Hur implementerar man olika & försäljningsmarknadsföringsverktyg?
Viktiga fördelar
- Förbättra dina kunskaper och färdigheter för att ta itu med moderna marknadsföringsutmaningar;
- Utveckla framgångsrika marknadsförings- och försäljningsstrategier och planer;
- Få en ”praktisk” försäljningsupplevelse;
- Behärska marknadsförings- och försäljningsverktyg och tekniker;
- Att lära av ett akademiskt och professionellt kvalificerat fakultetsorgan
- Utveckla nätverksmöjligheter på den internationella marknaden.
Läroplan
Programdetaljer
Programmet bygger chefer som behärskar marknadsförings- och försäljningsprocessen. Områden som hur man utformar framgångsrika försäljnings- och marknadsföringsstrategier och hur man effektivt hanterar marknadsförings- och försäljningsbeslut diskuteras. Slutligen studeras implementeringen av olika sälj- och marknadsföringsverktyg i programmet.
Master i digitala medier och kommunikation (MD-MC) består av 10 kurser som tas under ett år.
År 1
1: a trimestern
- ECO 610 – Global Economics & Development
- MGT 657 – Logistik & Projektledning
- MKG 615 - Konsument- och marknadsinblick
- COM 635 – Integrated Branding & Storytelling
- RES 700A - Introduktion till forskning
2: a trimestern
- MGT 620 - Change Management & ESG
- NEG 620 – Förhandlings- och kommunikationsförmåga
- MKG 610 – Global marknadsföring i den digitala världen
- MGT 630 – Förvandla idé till framgång
- RES 700 B - Forskningsplanering och förberedelse
3: e trimestern
- MKG 698 – Forskningsuppsats
Karriärmöjligheter
MBA-utexaminerade har gått vidare till ledande befattningar i multinationella företag, familjeföretag, internationella organisationer och regeringar.
Du har tillgång till en karriärrådgivare som ger personlig karriärrådgivning, jobbsökningsstöd och coachning.
Ranking
Det International Institute in Geneva (IUG) är rankat bland de tio bästa handelshögskolorna i Schweiz och är en ackrediterad akademisk institution som specialiserar sig på affärsutbildning.
Vår MITF är rankad som nr 20 i världen av Hinrich Foundation (2024) och nr 29 i världen av QS (2023).
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Varje år delar institutet ut ett begränsat antal stipendier. Urvalskriterierna baseras på tidigare akademiska prestationer (GPA) och ekonomiska behov. Intresserade sökande ska skicka ett förfrågningsbrev tillsammans med ansökningsmaterialet.