Mästare i e-turism och intäktshantering
INSA Business, Marketing & Communication School
Nyckelinformation
Campus läge
Barcelona, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 4 200 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Presentation
Turismen är en av de aktuella förarna i världsekonomin och en av de viktigaste källorna till sysselsättning. Av denna anledning är det mycket viktigt att hålla en hög kvalitetsnivå inom turistsektorn, med stöd av kvalificerade personer som bidrar till att upprätthålla och förbättra nivåer av konkurrenskraften inom sektorn.
Den magisterexamen i e-turism och Revenue Management ger kunskap i digitala verktyg och sociala nätverk som gör det möjligt att öppna ett brett utbud av marknadsföringsaktiviteter och försäljning. Också specialiserad utbildning som optimerar resurser och intäkter i en mycket konkurrensutsatt bransch.
Mål
- Ger kunskaper i digitala verktyg och sociala nätverk
- Upprätta relationsmarknadsföring, direkt och kundlojalitet i digitala miljöer
- Kunskap om teorier och metoder för "Revenue Management".
- Utbilda och utbilda personal för effekt på intäktstillväxt på hotell och restauranger.
Target
a) Utexaminerade i turism.
b) Proffs i behov av uppgradering och vill expandera sin verksamhet horisonter.
c) Företag som söker personal expertis.
d) Utexaminerade i yrkes Intermediate eller högre Grade inom områdena turism, mat, Resebyråer och Hospitality Management söker praktiska förberedelser för att komma in i arbetslivet.
Professionella möjligheter
- Revenue Manager
- Hotel Manager eller vice
- Chef Catering och restauranger
- Inköpschef
- Mat och dryck Director
INSA erbjuder möjlighet till praktikplatser i företag under den tid för leverans av Mästarens
Kurs
1. E-marknadsföring av turism
Reinventing Traditionella Turism Marknadsföring
Positionering och digitala Brands
Digital fotografering och segmenteringsstrategier
Vikten av att planera kommunikation: Netto Strategi
Den digitala webben
Digitala verktyg och sociala nätverk
Relationship Marketing, Direct och kundlojalitet i digitala miljöer
Web Analytics: Mät- och kvantifiering e-turism
2. Revenue Management
Politik och mål "Revenue Management"
Etablera grunden för ett program för "Revenue Management"
Space Management
Optimal Rate Policy och beräkningar
Rate Control, Tillgänglighet och "överbokning"
Ledningsgruppen
Teknik Trådar
Time Management
Analys och genomförande
slutprojekt
Assessment System
Programmet värderingssystem består av närvaro vid möten, halvt partiell utvärdering av kursen och att upprätta och presentera den slutliga projektet.
Efter framgångsrikt testning och utvärdering av programmet så länge det är den minsta närvaro krävs för att eleverna få titeln Master i e-turism och Revenue Management av INSA Business, Marketing & Communication School.