PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
INSA Business, Marketing & Communication School Master i affärskommunikation

INSA Business, Marketing & Communication School

Master i affärskommunikation

Barcelona, Spanien

1 Years

Engelsk

Deltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

EUR 7 400 / per year

På Campus

Introduktion

Presentation

Denna examen som kombinerar marknadsföring, reklam och PR introducerar våra studenter till verkligheten i den professionella världen genom ett spännande arbetsförmedlingsprogram, samtidigt som det ger dem en sund och bred grund som krävs för att framgångsrikt prestera som framtida yrkesverksamma inom näringslivet. kommunikation.

mål

  • Erbjud en robust grund inom följande områden: marknadsföring, reklam, PR, affärer och ny kommunikationsteknik.
  • Att utveckla analytiska, beslutsfattande och lagarbetande färdigheter för att förse kommunikationsområdet med mycket kvalificerade yrkesverksamma med initiativförmåga, som framgångsrikt kan ta chefsansvar.

Mål

a) Utexaminerade och yrkesverksamma som vill utöka sina anställningshorisonter.
b) Erfarna yrkesmän som vill ta sig an nya uppgifter och ansvar.
c) Företag som söker personalutbildning.
d) Utexaminerade i yrkesutbildning och högre utbildning i företag som söker praktiska förberedelser för att komma in på arbetsmarknaden.

Professionella möjligheter

De huvudsakliga professionella utgångarna är bland annat:

  • Strategisk direktör
  • Kommunikationsdirektör
  • Administrativ chef
  • Avdelningschef

INSA erbjuder möjligheten att göra praktik i företag under kursen.

Kursplan

Kursens program består av följande block:

  • Reklamledning
  • Förhandlingstekniker
  • Kommunikationsplan
  • Strategisk planering och Account Management
  • Marknadsföring 2.0 och Relationsmarknadsföring
  • Art Direction och kreativitet (reklamproduktion)
  • PR och anordnande av evenemang

Bedömningssystem

Utvärderingssystemet bygger på kontinuerlig bedömning av varje studieblock, genom klassnärvaro och/eller examination. Studenten ska ha godkänt varje ämne självständigt. Dessutom måste studenten ha uppnått ett lägsta betyg som anges i affärsplanen.

Efter att ha klarat utvärderingarna och med den minsta närvaro som krävs, får studenten ett diplom i Masters in Business Communication från INSA Business, Marketing & Communication School.

Om skolan

Frågor