
INSA Business, Marketing & Communication School
Master i affärskommunikationBarcelona, Spanien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 7 400 / per year
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Presentation
Denna examen som kombinerar marknadsföring, reklam och PR introducerar våra studenter till verkligheten i den professionella världen genom ett spännande arbetsförmedlingsprogram, samtidigt som det ger dem en sund och bred grund som krävs för att framgångsrikt prestera som framtida yrkesverksamma inom näringslivet. kommunikation.
mål
- Erbjud en robust grund inom följande områden: marknadsföring, reklam, PR, affärer och ny kommunikationsteknik.
- Att utveckla analytiska, beslutsfattande och lagarbetande färdigheter för att förse kommunikationsområdet med mycket kvalificerade yrkesverksamma med initiativförmåga, som framgångsrikt kan ta chefsansvar.
Mål
a) Utexaminerade och yrkesverksamma som vill utöka sina anställningshorisonter.
b) Erfarna yrkesmän som vill ta sig an nya uppgifter och ansvar.
c) Företag som söker personalutbildning.
d) Utexaminerade i yrkesutbildning och högre utbildning i företag som söker praktiska förberedelser för att komma in på arbetsmarknaden.
Professionella möjligheter
De huvudsakliga professionella utgångarna är bland annat:
- Strategisk direktör
- Kommunikationsdirektör
- Administrativ chef
- Avdelningschef
INSA erbjuder möjligheten att göra praktik i företag under kursen.
Kursplan
Kursens program består av följande block:
- Reklamledning
- Förhandlingstekniker
- Kommunikationsplan
- Strategisk planering och Account Management
- Marknadsföring 2.0 och Relationsmarknadsföring
- Art Direction och kreativitet (reklamproduktion)
- PR och anordnande av evenemang
Bedömningssystem
Utvärderingssystemet bygger på kontinuerlig bedömning av varje studieblock, genom klassnärvaro och/eller examination. Studenten ska ha godkänt varje ämne självständigt. Dessutom måste studenten ha uppnått ett lägsta betyg som anges i affärsplanen.
Efter att ha klarat utvärderingarna och med den minsta närvaro som krävs, får studenten ett diplom i Masters in Business Communication från INSA Business, Marketing & Communication School.