Keystone logo
© Carrianna Field
INSA Business, Marketing & Communication School

INSA Business, Marketing & Communication School

INSA Business, Marketing & Communication School

Introduktion

INSA Business, Marketing & Communication School är en privat Business School med över 30 års erfarenhet inom utbildningsområdet, som har

Yrkeslärare PROFESSIONALS

Vi erbjuder ett brett utbud av up-to-date utbildningar i olika delar av företaget, alltid svara på marknadens behov, utbildning yrkesverksamma som har möjlighet att komma in på arbetsmarknaden tack vare de kunskaper, färdigheter och attityder vi förmedlar, och utformning av en praktisk och realistisk utbildningsplanen undervisas av proffs.

Allt detta, dessutom, tillsammans med andra tjänster och personlig uppmärksamhet du förtjänar.

INSA bildades 1984 som svar på det trängande behovet av företag att införliva högutbildade människor; människor med verklig och praktisk syn på arbetsmarknaden.

Från början, INSA valde specialisering inom Assistant och kommunikation (PR och marknadsföring). Det goda arbetet av våra lärare, att flexibiliteten anpassa vår kursplaner hela tiden och ha en praktisk metod har gjort det att INSA har mer än 13.000 alumner från 40 olika nationaliteter.

Market, politiska, ekonomiska och tekniska förändringar har krävt att INSA årligen uppdatera sina program, skapa nya kurser samt erbjuda våra studenter möjlighet att studera helt på engelska med ett stort internationellt perspektiv.

Dessutom, INSA Business, Marketing & Communication School håller flera samarbetsavtal med stora institutioner och nationella och internationella universitet.

De skollokaler ligger i en gammal fabriks helrenoverat men bibehålla den ursprungliga strukturen med modern inredning och är utrustade med rymliga och flexibla klassrum på tre våningar som främjar inlärning och verkstäder.

Beläget nära Lesseps Square, i närheten av Gracia, medger god tillgänglighet med kollektivtrafik (tunnelbana, FGC, buss, Bicing) och dra nytta av alla de tjänster som erbjuds av kvarterskrogar, sovsal, nöjesområde, bibliotek osv ..

Uppmärksamhet på våra studenter och kvalitetsledningssystemet är huvudlinjerna i INSA:

Kundorientering. Varje elev är unik. Erkännande av de skyldigheter i organisationen, både med kunder och med anställda, Styrelsernas, leverantörer och samhället i stort. Deltagande och ansvarsfördelning till individer och grupper. Förvaltningsförfaranden. Kontinuerlig förbättring.

Mål och metodik

Vårt främsta mål är att utbilda yrkesverksamma, kunna införliva arbetsmarknaden och en arbetsplats, som har en solid grund av praktiska kunskaper och färdigheter för att framgångsrikt utföra sina uppgifter från den första dagen och dessutom ge dem sociala, professionell och arbeta erkännande.

För detta är det ständig kontakt med företagen och deras behov väsentliga och INSA göra det genom Professional som är våra lärare och genom de tjänster som erbjuds till företag och genom alumninätverk.

För att uppnå detta mål skulle inte vara möjligt utan en metod som stödjer framgången för våra program och är baserad på:

Up-to-date, dynamisk och personligt utbildningsplaner Personlig uppmärksamhet till studenter Sitt eget system för övervakning och utvärdering

Alla Insa meriter matchar erbjudanden jobb kommer från den professionella världen och arbetsmarknad som kräver ständigt nya professionella specialiteter som skiljer sig från de traditionella.

Näringslivet kräver skickliga yrkesmän inom företagsledning, marknadsföring, reklam, PR och verkställande assistenter, med omfattande utbildning, kunskap och färdigheter för att behärska den nya tekniken.

Med våra studier, studerande får sociala, personliga och tekniska färdigheter, liksom de verktyg som krävs för en lyckad integrering på arbetsmarknaden. Egen läroplan och en metod som bygger på en personlig och mycket praktisk metod med fallstudier, och erbjuder möjligheten av praktik i företag, uppfylla vårt huvudsakliga mål och studenten i slutet av studierna, kan införlivas med framgång i en arbetsplats.

Ryggben av vår metodik

Våra egna, up-to-date och dynamiska utbildningsplaner De akademiska program är utformade på ett realistiskt och flexibelt sätt, att övervinna stelheten som kännetecknar dagens många utbildningsplaner.

Planer för att passa dagens behov av yrket, söker de kunskapsområden och ämnen som balanserar det teoretiska med det praktiska.

Individuell uppmärksamhet för studenter Skolan håller reda på den personliga situationen och utvecklingen av varje elev. För detta är undervisningen bedrivs i små grupper av studenter som har, i sina respektive kurser, en handledare att studenten uppfyller hela läsåret och får vägledning i både utbildnings- och yrkesmässigt hänseende.

Praktik: professionella lärare För att uppnå studenternas anställningsbarhet, INSA förbättrar den praktiska sidan av undervisningen. Därför INSA fakulteten består av aktiva företagare och chefer, som svarar mot en mycket specifik profil, som tar hänsyn till deras utbildning, arbetslivserfarenhet och färdighetsträning.

Student Tillgång till Arbetsmarknads Att ge eleverna tillgång till arbetsmarknaden och underlätta deras anpassning till omvärlden, har INSA följande mål i sina program:

Att utveckla färdigheter för kunskapssamhället Domän för informationsteknologi och kommunikation Tillhandahålla en öppen inlärningsmiljö Att utveckla entreprenörskap och kreativt företag

tjänster

INSA erbjuder extra utbildningsprogram, ett utbud av tjänster som gör det möjligt för eleverna att utveckla bortom studier själva. Varje elev är unik och behandlas så. Även INSA erbjuder tjänster för företag och yrkesverksamma som ger en verklig och praktiskt perspektiv till alla våra program.

Platser

  • Barcelona

    INSA - Business, Marketing and Communication School Carrer Torrent de l’Olla 208

  • Lucerne

    Lucerne, Schweiz

    Frågor