
Masterexamen (MSc) in
MSc Food & Wine International Management Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE

Introduktion
MSc Food & Wine International Management kombinerar gastronomisk och oenologisk kunskap med försäljning, marknadsföring, kommunikation och global distributionsteknik och är en nyckelaktör inom högre utbildning.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Första årets program:
- Etik och företagens sociala ansvar
- Entreprenörskap ekosystem
- Företagsekonomi
- Strategisk diagnos
- Ledningsinformationssystem och projektledning
- Självförverkligande
- Internationell finansiering och riskhantering
- Avhandlingens slut
- Karriärutveckling
- Digitalisering av den internationella lyxvärlden
- Organisation av ett globalt lyxevenemang
- Marknadsföringsstrategi
- Merchandising
- Kommunikationsplan
- Avancerad lag för internationella organisationer
Program för andra året:
- Ekonomiska och miljömässiga realiteter av gastronomi
- Strategi och utveckling av gastronomiska företag
- Juridiska och finansiella ramar för gastronomiska företag
- Grands Témoins konferenser
- seminarier
- uppdrag
- Business case fritt valt av studenten men inramat med metodiska grunder
Programresultat
Programmet syftar till att:
- Överför alla nödvändiga färdigheter till framtida yrkesverksamma inom marknadsföring, försäljning och distribution av dessa avancerade produkter i Frankrike och utomlands.
- Utgöra en pool av unga chefer och entreprenörer för livsmedelsindustrin, gastronomi, vin och sprit, men också hotell- och restaurangbranschen.