MSc i strategisk marknadsföring
Budapest, Ungern
VARAKTIGHET
12 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 5 900 / per semester *
STUDIEFORMAT
På Campus
* 100 EUR ansökningsavgift | 900 EUR engångsregistreringsavgift för medborgare utanför EU
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Marknadsföring och reklam förlitar sig mer och mer på beteendevetenskap som analyserar konsumenternas verkliga motivation. Var expert på konsumentbeteende, marknadsundersökningar, kommunikation och förvaltning med vårt brittiska masterprogram.
Programinnehåll
Civilingenjör i strategisk marknadsföring ( rankad som nr 8 i Östeuropa!* ) Utvecklar kunskaper och färdigheter inom företag och marknadsföring och leder studenterna mot den kommersiella miljön. Programmet syftar också till att uppmuntra ens kreativa uttryck och hjälpa till att jämna vägen till denna spännande sektor. Våra akademiker är representerade i ett extremt varierat utbud av multinationella, nationella och lokala organisationer över hela världen, inklusive försäljning, reklam, kontohantering, PR och marknadsundersökningar.
*Eduniversal Master Ranking
Galleri
Antagningar
Läroplan
Nyckelområden för studier
Konsumentbeteende, marknadsundersökningar, marknadskommunikation, samtida frågor inom marknadsföring, digital marknadsföring, företagskommunikation, marknadsföring av tjänster, affärsstrategi, tvärkulturella ledaregenskaper. Läroplanen är vägledande och kan komma att ändras.
Programresultat
Kunskap & förståelse
Studenter efter examen bör vara utrustade med:
- globala ekonomiska och förvaltningsmässiga frågor när de relaterar till strategiskt beslutsfattande;
- samtida marknadsföringsfrågor, inklusive fenomenet nya medier och sociala medier;
- den nuvarande tolkningen av varumärken och marknadsföring av underhållning;
- hur CSR, ansvarsfull och etisk marknadsföring kan tillföra värde till lönsamma affärsstrategier;
- lämpliga tekniker för att hantera komplexa frågor som är avgörande för framgången för multinationella företag.
Disciplinära och professionella färdigheter
Efter genomgången kurs ska studenterna kunna:
- Att skapa en möjlighet för studenter att ockupera marknadsledningspositioner på mellannivå i företag och utveckla internationella ledaregenskaper.
- Att studera, granska och omsätta både de "beprövade och testade" teknikerna och de senaste koncepten inom området marknadsföringsledning.
- Att fördjupa studenternas förmåga att tillämpa, utveckla och kritiskt bedöma aktuella tekniker, teorier och praxis som möter i marknadsföringsmiljön för lokala och internationella företag.
- Att utveckla en kritisk medvetenhet om den globala affärsmiljön och de relevanta marknadsföringsverktyg som krävs för att göra ett företag eller en organisation framgångsrik i en alltmer konkurrensutsatt värld.
- Att utveckla internationella chefer, skickliga i interpersonell och tvärkulturell kommunikation, och utrustade med aktuell kunskap om marknadsföringsledning.
- Att skapa ett globalt och strategiskt tänkesätt och att utveckla lyhördhet för att lära av andra kulturer.
- Att bygga upp en uppfattning hos eleverna om behovet av att kontinuerligt utveckla färdigheter och kunskaper under hela sin karriär.
Karriärmöjligheter
Utexaminerade kommer att kunna göra karriärer i ett brett utbud av marknadsföringsroller på en kreativ byrå eller i mediasektorn inklusive produktledning, försäljning, reklam, PR och marknadsundersökningar.
Nyutexaminerade IBS arbetar som varumärkeschefer eller försäljningschefer på PR/marknadsföring/reklambyråer eller inom FMCG-sektorn, inom hälsobranschen eller i media.