Innovation management internationell media
International Media Innovation Management
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Begär info
Studieformat
Blandad
Varaktighet
Begär info
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Masterprogrammet i International Media Innovation Management - IMIM
Detta program syftar till höga potentialer från media och kreativa industrier - med olika positioner inom sina respektive värdekedjor: utveckling, finansiering, innehåll, produktion, distribution, reglering / lagstiftning. Under den tvååriga studien, de förena sina krafter ihop till en mediainnovationstankesmedja. Med föreläsare från ledande medieföretag och universitet från hela världen (Poynter Institute, Guardian, New York Times, Die Welt, Universidad Miguel Hernandez och många fler) och seminarier i Österrike, Tyskland, Spanien, USA och på nätet, de arbetar tillsammans i ett internationellt nätverk. Studenterna hantera verkliga situationer som lämnats in av deltagande företagen. Således företag som deltar i programmet har ett ord med i utformningen av kursplanen. "Studenternas samarbete med akademiker, management utbildare, journalister och företagsledare är avgörande", säger programdirektör Andy Kaltenbrunner, "innovation är att etableras som den viktigaste valutan i utbyte i ett internationellt team."
Läroplanen är uppdelad i fem på en vecka Obligatorisk närvaro moduler (som äger rum i Österrike, Tyskland, Spanien och USA), som kompletteras med e-learning. Föreläsare: Ledande internationella experter inom media, journalistik, teknik, och förändringsledning, vissa från den akademiska världen, andra inom branschen, bland annat Wolfgang Blau (The Guardian), Lucy Küng (universiteten i Oxford / Reuters Insitute, St. Gallen), Bill Horn (New York Times), Klaus Meier (Universität Eichstätt-Ingolstadt), Romanus Otte (Die Welt), José García Avilés (University Miguel Hernández) och många fler. Den fullständiga listan över föreläsare hittar du här. www.imim-master.com/faculty
Curriculum
modul 1 - Media Economics digitalisering & konvergens, Supply Chain Management, Convergent produkter, affärsmodeller
modul 2 - Samhället Effekter av digitalisering, etiska värderingar utmanas av Ekonomi, Politik & Samhälle, Medierätt
Modul 3 - Kommunikation / Journalistik Crossmedia, Kvalitet i journalistik, medier arbetsflöden
Modul 4 - Innovationshantering kulturella skillnader, teambuilding, innovationsprocesser, Benchmarking, Betyg och Implementera Innovation
Modul 5 - Ledarskap Själv Management, Change Management, Ledarskap, Projektledning
Modul 6 - Examensarbete I människan och arbete eller små internationella team av 3:58, kommer eleverna att analysera ett specifikt problem (t.ex. en av IMIM partnerföretag) för deras examensarbete. De kommer att tränas av sina mentorer, professionella strateger. Projektet kommer att ta flera månader och slutar i en presentation.
Ytterligare information
Partners: Poynter Institute, St Petersburg / Florida, USA (Bill Mitchell, affiliate), Universidad Miguel Hernández, Elche, Spanien (José García Avilés), Universität Eichstätt-Ingolstadt, Tyskland (Klaus Meier) Undervisningsspråk: Engelska
Studenternas arvoden / Kostnader för integrerade affärspartners: 20,000 € / år (programmet varar 2 år), Stipendier som täcker upp till 75% är tillgängliga. Inklusive:
Studieavgifter omfatta alla läroböcker och online material, individuell språkutbildning, logi och resekostnader inom de länder där närvaroblocken sker (Österrike, Tyskland, Spanien, USA). Affärspartner avgifter täcker: förslag på en verklig projekt (för att sedan implementeras i deras sällskap) och skicka en föreläsare eller verkställande till programmets format "Möt Executive".
Examen tjänade: Master of Arts i International Media Innovation Management Bärare: fjum_forum för journalistik och media vienna (Daniela Kraus, direktör) och Berlin University för Professional Studies (Ada Pellert, VD).