Master i företagsledning
VARAKTIGHET
4 Semesters
SPRÅK
Portugisiska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master's in Business Management är ett innovativt program som låter dig utveckla avancerade ledarskapsförmåga, genom en uppslukande och störande inlärningsmodell, med hjälp av simulering, mentorskap och upplösning av verkliga praktiska fall, med en stark koppling till företag, svara på utmaningar och trender , i en ständigt föränderlig miljö, på företagsmarknaden.
Studenter uppmuntras från första dagen att arbeta i grupper och utveckla kompetens och strategiska visioner inom områdena företagsledning och marknadsföring, vilket kommer att vara grundläggande för att utveckla en framgångsrik karriär och ledarskap i näringslivet.
Med en högt kvalificerad fakultet inom området för företagsledning och marknadsföring, med nära kopplingar till marknaden, kommer detta program att utrusta dig med avancerad tillämpad kunskap inom management för att möta flyktiga scenarier och fördjupa dig i en dynamisk och framgångsrik affärskarriär.
Fördelar med Master in Business Management:
Innovativt program i Portugal
Uppslukande program som låter dig utveckla avancerade ledarskapsförmåga, genom en uppslukande och störande inlärningsmodell, med hjälp av simulering, mentorskap och lösning av verkliga praktiska fall, med en stark koppling till företag, svarar på utmaningar och trender, i en miljö som ständigt utvecklas för företag. marknadsföra.
Samarbetsprotokoll
IPAM har samarbetsprotokoll med mer än 140 internationella utbildningsinstitutioner, vilket gör det möjligt för studenter att genomföra en period av internationell rörlighet, inom eller utanför den europeiska kontinenten.
Utmärkt lärarpersonal
Består av professorer som är experter inom områdena företagsledning och marknadsföring och har nära kopplingar och bevisade framgångsrika erfarenheter inom näringslivet.
Affärs- och marknadsledning
Korsning mellan Business Management och Marketing områden, svarar på en allt mer relevant affärstrend.
Vetenskaplig och tillämpad forskning
Engagemang för grundpelarna i det institutionella uppdraget, nämligen vetenskaplig och tillämpad forskning och anställbarhet.
Adekvat kompetens
Utvecklat och förvärvat kunskap om arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov.
Akademisk gemenskap
Integrering i en akademisk gemenskap som strävar efter relationell närhet och vetenskaplig rigor.
Eklektisk magisterexamen
Eklektisk masterexamen med ett innovativt program, fokuserat på aktuella affärstrender.
Certifiering och ackreditering
Godkänd av A3ES 2022-05-19
R/A -Cr 232/2022 av 2023-04-13
Beställningsnr 4970/2023, av den 26 april 2023, II serie nr 81 DR
Antagningar
Programresultat
- Främja utbildning som utvecklar och fördjupar kunskaper inom de grundläggande områdena Business Management och Marketing
- Fördjupa färdigheter för ett grundläggande multidisciplinärt förhållningssätt för att utöva en chefsroll
- Utveckla vetenskaplig forskning och tillämpade projekt inom teman och grundläggande områden Business Management och Marketing
- Ge eleverna innovativa verktyg och tekniker för att stödja beslutsfattande av en företagsledare
- Förbered studenterna för en karriär inom forskning och utveckling i en akademisk miljö, i forsknings- eller företagsgrupper, samt för vetenskaplig forskning, bemästra utvecklings- och innovationsstrategier och -instrument
- Förstå och förutse problem relaterade till företagsledning och marknadsföring, leta efter innovativa lösningar anpassade till den specifika verkligheten, fastställa prioriteringar i beslutsfattande, baserat på olika informationskällor
- Utveckla entreprenörskap och ledarskap för multidisciplinära team, kapabla att arbeta i snabbt föränderliga miljöer
- Agera enligt höga etiska och deontologiska standarder, inom de högsta standarderna för kvalitet och vetenskaplig rigor.
Karriärmöjligheter
Master i Business Management ger dig avancerade kunskaper och strategiska färdigheter för att förbättra din karriär inom flera områden:
- Account Executive
- Affärsansvarig
- Strategisk och affärskonsult
- Dataanalytiker
- Produktchef
- Managementanalytiker
- Webbmarknadsförare / E-handel
- Customer Relations Manager
- Försäljningsrepresentant
- Marknadsundersökningstekniker
- Specialist inom marknadsföring, ekonomi, drift, personal eller digital innovation.