Master i marknadsföringsledning
VARAKTIGHET
4 Semesters
SPRÅK
Portugisiska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master i marknadsföringshantering förbereder studenten för att svara på affärsekosystemet i en 4.0-era, genom utveckling av forskningskunskaper och tillämpningen av grundläggande marknadsföring på organisationernas verklighet. Detta lärande sker i en miljö som är starkt kopplad till företag.
Viktiga fördelar
- Tillämpning av marknadsföringskunskap för att lösa verkliga fall, i partnerskap med nationella och internationella företag.
- Användning av simulatorer för hantering och marknadsföring för att lösa problem och fatta beslut.
- Fokusera på att utveckla affärsforskning och marknadsföringsförmåga.
- Uppmuntra deltagande i nationella och internationella universitetstävlingar, såsom L'Oreal Brandstorm, EDP University Challenge, Junior Achievement och Google Online Marketing Challenge
- Besökande företag och klasser som undervisas av yrkesverksamma inom företagsmiljön är en vanlig praxis under hela programmet.
- Seminarier om aktuella ämnen inom marknadsföring ges av specialister och professionella på marknaden.
- Högkvalificerad fakultet, sammansatt av doktorander och specialister inom marknadsföringshantering, med nära band och med framgångsrika erfarenheter i företagsvärlden.
- Workshops för anställbarhet och utveckling av en personlig plan för kommunikation och mediautbildning.
företag
De flesta läroenheter är baserade på att lösa ett marknadsföringsärende för nationella eller internationella företag.
Det är ett unikt tillfälle att i praktiken omsätta de teoretiska grunderna i klassrummet.
I de senaste utgåvorna av Masters fick studenterna möjlighet att arbeta med institutioner som: Accenture, Chicco, Concentra, DHL, Aga Khan Foundation, Havaianas, Kidzania, Leroy Merlin, Melissa, McDonald's, Compal Veggie, MAAT, Oracle, SMEG , Toys R Us, Wonderland Lisboa, bland andra kända varumärken.
Läroplan
Studieplan - Master i Marketing Management Porto och Master i Marketing Management - Lissabon
1:a terminen
- Strategisk marknadsföring
- Marketing Management Simulator
- Investeringsprojektledning
- Affärslag
- Ledarskap och förhandling
2:a terminen
- Relationell marknadsföring
- Konsumentekonomi
- Beslutsanalys och stödsystem
- Projektdesign
3:e terminen
- Valfritt 1
- Valfritt 2
- Avhandling / Professionellt projekt / Professionell praktik
- Service Management (valfritt)
- Branding (valfritt)
- Kommersiell och försäljningsledning (valfritt)
- Förbrukning (valfritt)
- Nya marknadsföringstrender (valfritt)
4:e terminen
- Avhandling / Professionellt projekt / Professionell praktik
Galleri
Antagningar
Karriärmöjligheter
Företag - Master i Marketing Management Porto
Cirka 85 % av läroplansenheterna är baserade på upplösning av verkliga affärsprojekt från nationella eller internationella företag
Detta är ett unikt tillfälle att i ett verkligt sammanhang omsätta den kunskap som förvärvats i klassrummet.
Master's in Marketing Management ger dig avancerad kunskap och strategiska färdigheter för att förbättra din karriär inom flera områden:
- Marknadsansvarig
- Marknadsanalytiker
- Kategorichef
- Marknadsrådgivning
- Commercial Team Manager
- kundrelationsansvarig
- Kundframgångsanalytiker
- Kundengagemangsanalytiker
- Försäljningsanalytiker
- Marknadsundersökningsanalytiker
- Affärsutvecklingsanalytiker
- Varumärkesanalytiker, dataanalytiker.
Företag - Magisterexamen i marknadsföringsledning - Lissabon
Cirka 85 % av läroplansenheterna bygger på att lösa ett marknadsföringsfall för nationella eller internationella företag.
Detta är ett unikt tillfälle att i ett verkligt sammanhang omsätta den kunskap som förvärvats i klassrummet.
I de sista upplagorna av magisterexamen fick studenterna möjlighet att arbeta med institutioner som: Fundação Oceano Azul, Starbucks, Havaianas, Leroy Merlin, McDonald's, IKEA, Casa da Música, Porsche, Ambar, Centro Hospitalar do Porto, Douro Azul , SONAE MO, Aveleda, Farfetch, MDS Seguros, bland andra kända varumärken.
Master's in Marketing Management ger dig avancerad kunskap och strategiska färdigheter för att förbättra din karriär inom flera områden:
- Marknadsansvarig
- Marknadsanalytiker
- Kategorichef
- Marknadsrådgivning
- Commercial Team Manager
- kundrelationsansvarig
- Kundframgångsanalytiker
- Kundengagemangsanalytiker
- Försäljningsanalytiker
- Marknadsundersökningsanalytiker
- Affärsutvecklingsanalytiker
- Varumärkesanalytiker, dataanalytiker.