Dual Master's Program I Internationell Marknadsföring I En Digital Miljö | Internationell Marknadsföring
Barcelona, Spanien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 14 400 / per year
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Mål och färdigheter
Målen för graden
Dual Masterprogrammet i International Marketing i en digital miljö / Internationell marknadsföring och försäljningsledning är en enårig heltidsanställd Master (dvs. officiellt erkänd av den spanska regeringen), som drivs inom European Higher Education Area (EHEA).
Syftet med detta program är att tillhandahålla specialkunskaper inom marknadsföring. Det riktar sig till studenter med en högskoleexamen, utan / begränsad arbetslivserfarenhet. Den kombinerar akademisk kunskap och tillämpat en förståelse för ett annat område av marknadsföring, förbereder eleverna att arbeta i den här filen, vilket ger utmärkta anställningsmöjligheter inom olika sektorer. Studenter kommer att förvärva kompetens och utveckla kompetenser som är användbara för att utveckla en karriär inom marknadsföring och uppnå toppledande positioner i framtiden.
Särskild vikt läggs vid digital och internationell marknadsföring och försäljningshantering, med tanke på att studenterna behöver förstå hur företag framgångsrikt kan integrera digital marknadsföring i internationella sammanhang, som presenterar specifika kulturella skillnader och konsumentvanor.
Lärandemål, färdigheter och kompetenser
Dual Masterprogrammet i International Marketing i en digital miljö / International Marketing and Sales Management kommer att göra det möjligt för studenter att förvärva kunskaper, färdigheter och kompetenser, med inriktning på internationell och digital marknadsföring, enligt följande:
- Utveckla strategiskt tänkande bakom urvalet av nya marknader
- Ta lämpliga beslut enligt förändringar i extern miljö och marknadsmöjligheter
- Använd principer för internationell varumärkeshantering
- Skapa produkter speciellt utformade för internationella marknader
- Optimera kvaliteten och innehållet på webbsidor, sociala medier och onlinemiljöer
- Utveckla effektiva strategier för digital marknadsföring
- Genomföra digitala strategier och kampanjer via mobila enheter och sociala medier
- Planera integrerade omnichannel distributionsstrategier
- Förstå försäljningen i B2B-internationella sammanhang
- Organisera och samordna internationella säljledningsgrupper
Samtidigt som de lär sig och tillämpar nya begrepp, kommer studenterna också att förvärva en uppsättning kompetenser och överförbara färdigheter som är nödvändiga för att framgångsrikt gå in och professionellt fungera i internationella och digitala marknadsföringsförhållanden:
- Laghantering
- Integration av informationsteknologier
- Internationell vision
- Förutse och hantera förändring
- Kundorientering
- Företags, etiskt och miljöansvar
Jobbmöjligheter
Dubbelmästarens program i internationell marknadsföring i en digital miljö / internationell marknadsföring
- Stark professionell orientering för studenter som vill ha de färdigheter som krävs för att bli marknadsföring professionell i ett företag som verkar på internationella marknader, eller för företagare som vill starta egna företag.
- Ett forskningsfokus för studenter som vill fortsätta att skriva doktorsavhandling (i vilket fall de kommer att behöva slutföra 12 forskarutbildningar enligt vad som anges i frivilliga ämnen) för att få titeln doktors doktorsexamen. program för IQS School of Management.
Denna mästare kommer att förbereda dig för att ta på sig professionella roller som Produkt / Brand Manager, Account Manager, Kategori Manager, Social Media Specialist, Marknadsforskare, Marknadsanalytiker, Konsult, Försäljningschef, Utöver många andra möjligheter relaterade till ämnet.
Dessutom, när du har avslutat ditt masterprogram och är en master i internationell marknadsföring och försäljning, kommer IQS School of Management att ge dig tillgång till sin jobbmöjlighetstjänst som hanteras av fakultetsjobbcentret.
Godkännande till masterprogrammet
Sökandeprofil
Dubbelmästarens program i internationell marknadsföring i en digital miljö / internationell marknadsföring
Sökande till detta magisterprogram kan redan ha förvärvat grundläggande kunskaper om marknadsföring och grundläggande redovisning och företagsfinansiering. För de studenter som inte har förvärvat sådana färdigheter kommer ytterligare orienteringsmöten att organiseras (Marknadsprinciper och strategier, 6 hp och redovisning för beslutsfattande, 3 hp). Alternativet för ytterligare akademiska specifika moduler kommer att övervägas om det behövs.
Tillträde
För att få tillgång till Double Masterprogrammet i International Marketing i en digital miljö / internationell marknadsföring
Studenter med examen utfärdat utanför EHEA kommer också att kunna anmäla sig till masterexamen utan att behöva validera sina grundutbildningar efter att IQS har säkerställt en utbildningsnivå motsvarande motsvarande officiellt erkända spanska universitetsexamen. Det land som utfärdar kvalifikationen måste kunna utfärda tillträde till forskarutbildning. Åtkomst via denna rutt kommer inte på något sätt att kräva validering av kvalificeringen av den berörda personen och dess erkännande kommer inte att användas för något annat ändamål än för inskrivningen i ett magisterprogram.
Överföringskrav
Den permanenta kommittén för akademiska styrelsen, som granskar varje sökande och fastställer erkännande av krediter, kommer att hantera deltagande av studenter från alla nationella eller utländska universitetssystem som har studerat på grundnivå inom ramen för EHEA.
När det gäller studenter från EU-medlemsstater eller från länder med vilka Spanien har upprättat internationella överenskommelser, krävs det för studenter att ha en kvalifikation som gör det möjligt för dem att genomföra universitetsstudier på universitetet i sitt hemland. Studenter från utanför EU eller från länder som inte har ett etablerat avtal med Spanien måste ha godkänt motsvarande universitetsinträdesprov.
Kompletteringskrav
Studenter måste ha förtjänat alla krediter som gjorts för att få en magisterexamen.
Under läsåret får eleverna normalt två möjligheter att klara prov: i januari och i juli - för de första terminerna - och i juni och i juli - för andra terminsämnen eller för ämnen som håller på två på varandra följande terminer.
Om en student inte klarar en tentamen vid det andra försöket kommer två ytterligare möjligheter att tillåtas. Om studenten fortfarande inte har erhållit ett examen i ämnet kan de ansöka till akademiska styrelsens ständiga kommitté för en sista möjlighet att ta provet och motivera sin ställning. Akademiska kommitténs ständiga kommitté kommer att undersöka studentens ärende och komplettera denna information genom att konsultera masterkoordinatorn. Om en student inte erhåller ett examen efter att ha fått en extra möjlighet att ta provet, måste de överge masterprogrammet.
Curriculum
Denna master ger särskilt relevanta ämnen för studenter som specialiserat sig på marknadsföring. Double Master Degree: Master i internationell marknadsföring i en digital miljö / master i internationell
De ämnen som erbjuds som en del av Master i internationell marknadsföring i en digital miljö / Master International
MASTER IN INTERNATIONAL MARKETING IN A DIGITAL MILJO / MASTER IN INTERNATIONAL MARKETING
Obligatoriska kurser (1: a och 2: a terminerna)
- Valbara kurser (2: a terminen)
- Examensarbete / slutprojekt (årlig)
- Obligatoriska kurser Master i internationell marknadsföring
MASTER I INTERNATIONELL MARKNAD I EN DIGITAL MILJÖ *
Modul: Internationell Marknadsföring
- International Marketing Strategy
- International Marketing Management Simulation
- International Brand Management
- Internationell produktutveckling
- Global Retail Management
* Officiell masterexamen
** Studenterna kan välja 12 hp av valbara kurser
MASTER I INTERNATIONELL MARKNAD I EN DIGITAL MILJÖ *
Modul: Marknadsundersökning
- Avancerad marknadsundersökning
- Marketing Data Intelligence
- Kvantitativa metoder
- Kvalitativa metoder
* Officiell masterexamen
** Studenterna kan välja 12 hp av valbara kurser
MASTER I INTERNATIONELL MARKNAD I EN DIGITAL MILJÖ *
Modul: Digital marknadsföring
- Digital Marketing Strategies
- Social Media Management
- Mobila marknadsföringsapplikationer
- Digital marknadsföringskommunikation
* Officiell masterexamen
MASTER I INTERNATIONELL MARKNAD I EN DIGITAL MILJÖ *
Slutprojekt (Examensarbete)
- Slutprojekt (Examensarbete)
- Praktik
* Officiell masterexamen
** Studenterna kan välja 12 hp av valbara kurser
MASTER IN INTERNATIONAL MARKETING
Modul: Försäljningsledning
- Försäljningstekniker för företagskunder
- International Sales Management
*** Magisterexamen utdelad av Universitat Ramon Llull
praktikplatser
Praktik i ett företag är ett valfritt ämne med 6 högskolepoäng. Praktikplatser varar minst 300 timmar och förutsättningarna förhandlas på förhand för att säkerställa att de är lämpliga och är helt kompatibla med timmen. De är organiserade av IQS School of Management. I början av kandidatexamen informerar chefen för professionella karriäravdelningen studenterna om förfarandet att följa för att genomföra en praktikplats.
Kvalitet och ackrediteringar
IQS upprätthåller ett starkt engagemang för utbildningskvalitet och har etablerat flera processer för att säkerställa ständig förbättring. Kvalitetskommissionen för IQS School of Management är en sådan åtgärd.
Magisterexamen i internationell marknadsföring och försäljningsledning är en officiell masterkurs och är ackrediterad av Katalanska universitetets kvalitetssäkringsbyrå (AQU Catalunya).
Dessutom har IQS School of Management utvecklat ett kvalitetsrevisionssystem som kallas garantin för internkvalitet (SGIQ i dess förkortning på katalanska), som fick en positiv utvärdering den 13 december 2012 av AQU Catalunya.
IQS är ett institut ackrediterat av AACSB, som är det ledande internationella ackrediteringsnätverket för företags- och bokföringsskolor. Högskole-, magister- och doktorsstudierna vid IQS skolan har alla fått ackreditering och njut av internationellt erkännande.
Mål och kompetenser
- Utveckla strategiskt tänkande bakom urvalet av nya marknader.
- Ta lämpliga beslut enligt förändringar i yttre miljö och marknadsmöjligheter.
- Utveckla effektiva strategier för digital marknadsföring.
- Använd principer för internationell varumärkeshantering.
- Skapa produkter speciellt utformade för internationella marknader.
- Optimera kvaliteten och innehållet på webbsidor, sociala medier och onlinemiljöer.
- Genomföra digitala strategier och kampanjer via mobila enheter och sociala medier.
- Planera integrerade omnichannel distributionsstrategier.
- Förstå försäljningen i B2B-internationella sammanhang.
- Organisera och samordna internationella säljledningsgrupper.
Förhållande till företaget
100% praktik
Alla studenter utför obligatorisk praktik i företag.
200 företag
Samarbete med professionell karriäravdelning.
Ytterligare uppgifter
- 22 389 m2
- 100% på engelska
- 1.300.000 € i stipendier
Antagningar
Läroplan
Krav på slutförande
Studenter måste ha tjänat alla poäng som gjorts för att få en magisterexamen.
Under läsåret, studenter har normalt två möjligheter att klara tentor: i januari och i juli - för första terminens ämnen - och i juni och i juli - för andra terminens ämnen, eller för ämnen som varar två terminer i rad.
Om en student inte klarar en tentamen vid det andra försöket, två ytterligare möjligheter kommer att tillåtas. I händelse av att studenten fortfarande inte har fått ett godkännande i ämnet kan de ansöka till den akademiska styrelsens permanenta kommitté om en sista möjlighet att ta provet, vilket motiverar sin position. Den akademiska styrelsens ständiga kommitté kommer att granska studentens fall och kan komplettera denna information genom att rådfråga masterns samordnare. Om en student inte får godkänt efter att ha fått en extra möjlighet att ta tentamen, måste de överge masterprogrammet.
Läroplan
Denna Master tillhandahåller särskilt relevanta ämnen för studenter som specialiserat sig på marknadsföringsområdet. Den dubbla magisterexamen: Master in International Marketing in a Digital Environment/Master in International& Sales Management läroplan omfattar 69 högskolepoäng. Programmet börjar i oktober och slutar i juni.
De ämnen som erbjuds som en del av Master in International Marketing in a Digital Environment/Master in International& Sales Management är följande:
Master i internationell marknadsföring i digital miljö/Master i International Marketing& Sales Management
Obligatoriska kurser (1:a och 2:a terminen)
- Valfria kurser (andra terminen)
- Examensarbete/Slutprojekt (årlig)
- Obligatoriska kurser Master i International Marketing& Sales Management
Master i internationell marknadsföring i en digital miljö*
Modul: International Marketing Management
- Internationell marknadsföringsstrategi
- International Marketing Management Simulering
- Internationell varumärkeshantering
- Internationell produktutveckling
- Global detaljhandelshantering
* Officiell magisterexamen
**Studenter kan välja 12 hp valbara kurser
Master i internationell marknadsföring i en digital miljö*
Modul: Marknadsundersökningar& Business Intelligence
- Avancerad marknadsundersökning
- Marknadsföringsdata intelligens
- Kvantitativa metoder
- Kvalitativa metoder
* Officiell magisterexamen
**Studenter kan välja 12 hp valbara kurser
Master i internationell marknadsföring i en digital miljö*
Modul: Digital marknadsföring
- Digitala marknadsföringsstrategier
- Hantering av sociala medier
- Mobila marknadsföringsapplikationer
- Digital marknadsföringskommunikation
* Officiell magisterexamen
Master i internationell marknadsföring i en digital miljö*
Examensarbete (Examensarbete)& Praktik
- Slutligt projekt (examensarbete)
- Praktik
* Officiell magisterexamen
**Studenter kan välja 12 hp valbara kurser
Master i International Marketing& Sales Management
Modul: Försäljningshantering
- Försäljningstekniker för företagskunder
- Internationell säljledning
***Masterexamen utdelad av Universitat Ramon Llull
Praktikplatser
Praktik i ett företag är ett valfritt ämne med 6 hp. Praktikplatserna varar minst 300 timmar och villkoren förhandlas i förväg för att säkerställa att de är lämpliga och är helt förenliga med klasstimmarna. De är organiserade av IQS School of Management. I början av magisterexamen, chefen för Professional Careers Department informerar studenterna om förfarandet som ska följas för att bedriva praktik.
Programresultat
Lärandemål, färdigheter och kompetenser
Dual Masterprogrammet i internationell marknadsföring i en digital miljö/International Marketing and Sales Management kommer att göra det möjligt för studenter att förvärva kunskaper, färdigheter och kompetenser, med särskilt fokus på internationell och digital marknadsföring, enligt följande:
- Utveckla strategiskt tänkande bakom urval och inträde på nya marknader
- Fatta lämpliga beslut med hänsyn till förändringar i den yttre miljön och marknadsmöjligheterna
- Tillämpa principer för internationell varumärkeshantering
- Skapa produkter speciellt utformade för internationella marknader
- Optimera kvaliteten och innehållet på webbsidor, sociala medier och onlinegrupper
- Utveckla effektiva digitala marknadsföringsstrategier
- Implementera digitala strategier och marknadsföringskampanjer via mobila enheter och sociala medier
- Planera integrerade distributionsstrategier för omnichannel
- Förstå säljprocessen i B2B-internationella sammanhang
- Organisera och samordna internationella säljledningsgrupper
Samtidigt lära sig och tillämpa nya koncept, studenter kommer också att förvärva en uppsättning kompetenser och överförbara färdigheter som är väsentliga för att framgångsrikt komma in och professionellt verka i internationella och digitala marknadsföringssammanhang:
- Ledning av team
- Integrering av informationsteknik
- Internationell vision
- Förutse och hantera förändringar
- Kundens orientering
- Företags-, etiskt och miljömässigt ansvar
Ackrediteringar
Karriärmöjligheter
Jobbmöjligheter
Det dubbla masterprogrammet i internationell marknadsföring i en digital miljö/International Marketing& Sales Management har ett dubbelt fokus:
- Stark yrkesorientering för studenter som vill få de färdigheter som krävs för att bli marknadsförare i ett företag som verkar på internationella marknader, eller för företagare som vill starta egna företag.
- Ett forskningsfokus för studenter som vill gå vidare för att skriva en doktorsavhandling (i vilket fall de kommer att behöva fylla i 12 forsknings ECTS enligt de valfria ämnena) för att tilldelas titeln läkare från Ph.D. program of IQS School of Management.
Denna mästare kommer att förbereda dig för att ta på dig professionella roller som Product/Brand Manager, Account Manager, Category Manager, Social Media Specialist, Marknadsforskare, Marknadsanalytiker, Konsult, Försäljningschef, förutom många andra möjligheter relaterade till ämnet.
Dessutom, när du har avslutat ditt magisterprogram och är magisterexamen i internationell marknadsföring och försäljningsledning, IQS School of Management ger dig tillgång till dess Job Opportunities som hanteras av fakultetens jobbcenter.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.