Keystone logo
ISAG - European Business School Master i företagsledning
ISAG - European Business School

Master i företagsledning

Porto, Portugal

1 Years

Engelsk, Portugisiska

Heltid

02 Aug 2024

Sep 2024

EUR 4 586 / per year *

Blandad, På Campus

* Tabell som används för läsåret 2022/2023

Introduktion

MÅL

Denna cykel av studier som leder till mastergraden har som huvudsyfte att studenter skaffar sig en hög nivå av professionell specialisering inom ledningsområden som är avgörande för affärsframgång, förenlig med komplexiteten i de utmaningar som uppstår från den intensifierade konkurrensen, globaliseringen och negativa sammanhang där företagen måste verka.

I vederbörlig artikulation med 1:a cykelstudierna av examen i företagsledning som lärs ut vid ISAG, syftar denna magisterexamen till att fördjupa de erhållna kunskaperna och att ge studenterna en strategisk, systemisk och integrerande syn på företagens verksamhet och medvetenhet om inter- förhållandet mellan delarna och helheten med miljön.

Det syftar huvudsakligen till att utbilda ledande personal och chefer för att utöva funktioner inom företagsledning, oavsett om dessa är små och medelstora företag (SMF) eller stora företag, och har följande specifika mål:

a) Att utbilda eleverna för en noggrann förståelse av företagets interna styrkor och svagheter och särskiljande kapacitet, samtidigt som de utvecklar sina färdigheter att analysera omgivningen och noggrant identifiera de hot och möjligheter som det innebär för företaget.

b) Att främja behärskning av verktyg, metoder och tekniker som möjliggör en optimering av verksamhetens effektivitet och effektivitet, samtidigt som elevernas kreativitet utvecklas för att söka efter innovativa och differentierande svar.

c) Att utveckla färdigheter, attityder och värderingar som ligger i linje med utövandet av funktioner och befattningar med högt ansvar i företag, i en sammanhållen, innovativ och mycket problemlösande lärande- och studiemiljö.

d) Att utveckla beslutsfattande och kommunikationsförmåga för diagnos, förståelse och bedömning av komplexa affärssituationer.

e) Bidra till att eleverna utvecklar ett beteende av integritet, ansvar och engagemang för det företag och det samhälle där de är placerade.

MASTER ORGANISATION OCH LÄROPLAN

Detta masterprogram är uppbyggt i tre terminer.

Med en normal längd på ett och ett halvt år och en maximal deadline för avslutande av sex terminer efter antagning, inkluderar den en masterkurs bestående av 11 läroplansenheter (läroplanen del av masterprogrammet), som kommer att följas av en period på i huvudsak individuellt men övervakat arbete som kan bestå av en vetenskaplig avhandling eller ett projektarbete, original och särskilt skapat för detta ändamål, eller till och med en yrkespraktik med slutrapport, enligt de villkor som fastställs i dessa bestämmelser.

För att erhålla magisterexamen måste studenten avlägga 90 hp, vilka fördelas på följande sätt

a) Läroplansdel: Godkännande i masterkursens 11 läroplansenheter: 60 hp;

b) Godkännande i offentlig disputation av avhandlingen, projektarbetet eller yrkespraktik: 30 hp.

KOMPETENSER SOM SKALL UTVECKLAS

I enlighet med de krav som arbetsgivarna ställer, är det i slutet av denna magisterexamen avsett att studenter skaffar sig följande huvudfärdigheter (som ska utvecklas under hela sitt yrkesliv på ett huvudsakligen självorienterat eller autonomt sätt):

  • Vet hur man tolkar utvecklingen av affärsmiljön och bedömer dess inverkan på företaget;
  • Ha en global, interfunktionell och integrerande vision av företaget, vilket gör det möjligt för dem att identifiera och förbättra de distinkta kapaciteter som företagets konkurrensstrategier bör baseras på på marknaden
  • Bemästra processen för identifiering och utveckling av affärsstrategier;
  • Utveckla en korrekt förståelse när det gäller att erhålla och förbereda information för effektivt beslutsfattande inom områdena marknadsföring, investeringar, desinvesteringar och finansiering;
  • Utföra verksamhet på nationella och internationella finansmarknader;
  • Föreställ företagets position i den komplexa webben av verksamhet och ekonomisk och kommersiell verksamhet, som involverar leverantörer, konkurrenter och direkta och indirekta kunder, upp till slutkunden;
  • Veta hur man skapar och hanterar ett rigoröst beslutssystem, och att besluta och agera ansvarsfullt gentemot samhället och företagets olika intressenter;
  • Främja prognoser, övervakning och systematisk hantering av affärsrisker;
  • Var engagerad i värdeskapande och kunna effektivt och effektivt hantera genomförandet av åtgärder och utvärdera deras framsteg.

PROFESSIONELLA UTGÅNGAR

Baserat på den definierade yrkesprofilen, baserad på gedigen utbildning inriktad på utvecklingen av de kompetenser som beskrivs ovan, är följande möjliga professionella avsättningsmöjligheter för framtida Masters in Business Management-utexaminerade, bland annat:

  • General Management: företagsadministratör, förvaltningsrådgivare, förvaltningsrådgivare för ett funktionsområde eller division och strategisk ledningskonsult;
  • Marknadsföring: marknadsdirektör, kundansvarig, produktchef, marknadsassistent, servicechef, marknadskonsult
  • Ekonomi och kontroll: finansdirektör, biträdande finansdirektör, controller eller assisterande controller, projektanalytiker, budgetkontrolltekniker
  • Management Control: direktör, management control revisor, management control konsult;
  • Human Resources: personaldirektör, assisterande personaldirektör, personalavdelningens tekniker, personal- och organisationskonsult;
  • Undervisning och forskning inom området Business Management.
UNDERVISNINGSSPRÅK : Portugisiska

Läroplan

Studieavgift för programmet

Karriärmöjligheter

Om skolan

Frågor