MSc i internationell marknadsföring och ledning
Vilnius County, Litauen
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 3 225 / per semester *
STUDIEFORMAT
På Campus
* per termin.
Introduktion
Internationell marknadsföring och ledning
Enligt Peter Drucker "Eftersom syftet med ett företag är att skapa en kund, har företaget bara två grundläggande funktioner: marknadsföring och innovationer". Enligt detta är marknadsföring en av de funktioner som är viktigast i organisationen. Kort sagt är syftet med marknadsföring att skapa värde, kommunicera värde och samla in värde från företagets kunder och därmed öka organisationens totala värde. Marknadsföring är organisationens viktigaste källa till kunskap om marknader, samtidigt som det är organisationens ansikte utåt som de flesta kunder och intressenter ser. Syftet med programmet är att utbilda marknadsorienterade ledare som genom banbrytande forskningsbaserad utbildning kommer att arbeta för de bästa företagen i världen.
PROGRAM FOKUS
Det övergripande målet med programmet är att ge studenterna kunskaper, färdigheter, värderingar och attityder relaterade till internationell marknadsföringshantering. Programmets specifika fokus ligger på en omfattande granskning av alla viktiga komponenter i marknadsföringsstrategier och deras integration. Programmet är uppbyggt på tre huvudpelare: marknadsföring, de ekonomiska konsekvenserna av investeringar i marknadsföring och forskning. Den övergripande marknadsföringsstrategin i programmet är mycket analytisk och betonar de marknadsföringskunskaper som krävs för att påverka nivå, tidpunkt och sammansättning av efterfrågan på en produkt, tjänst, organisation, plats, person, idé eller någon form av information. Utbildningen är skräddarsydd för att möta behoven hos chefer som arbetar i mycket turbulenta internationella och lokala miljöer.
Master of Science (MSc) i International Marketing and Management är ett rigoröst och unikt akademiskt program som exponerar studenterna för internationella affärs- och akademiska miljöer och därmed förbereder dem optimalt för en karriär inom internationell verksamhet.
UTBYTESPROGRAM
Masterstudenter kan tillbringa en utbytestermin vid ett av 20 partneruniversitet i 13 länder i Europa och Asien.
ALTERNATIV FÖR DUBBEL EXAMEN
Den dubbla examen tilldelas endast studenter som tillbringar det andra året av sitt tvååriga program vid det valda partneruniversitetet för den dubbla examen:
- BI Norska handelshögskolan
- Tias-skolan för företag och samhälle
- INSEEC Bordeaux
- Kedge Business School
- Tilburgs universitet