
Masterexamen (MSc) in
MSc i internationell marknadsföring och management ISM University of Management and Economics

Introduktion
Internationell marknadsföring och ledning
Enligt Peter Drucker, "Eftersom syftet med ett företag är att skapa en kund, har företaget bara två grundläggande funktioner: marknadsföring och innovationer". Enligt detta är marknadsföring en av de mest väsentliga funktionerna i organisationen. Kort sagt, målet med marknadsföring är att skapa värde, kommunicera värde, samla värde från företagets kunder och därmed öka det totala värdet av organisationen. Marknadsföring är organisationens viktigaste källa till kunskap om marknader, samtidigt som det är organisationens ansikte utåt som de flesta kunder och intressenter ser. Syftet med programmet är att utbilda marknadsorienterade ledare som genom spetsforskningsbaserad utbildning kommer att arbeta för de bästa företagen i världen.
PROGRAMFOKUS
Det övergripande målet med programmet är att ge studenterna kunskaper, färdigheter, värderingar och attityder relaterade till internationell marknadsföringsledning. Programmets specifika fokus ligger på en omfattande granskning av alla viktiga komponenter i marknadsföringsstrategier och deras integration. Programmet är uppbyggt på tre huvudpelare: marknadsföring, de ekonomiska konsekvenserna av investeringar i marknadsföring och forskning. Den övergripande strategin för marknadsföringshantering i programmet är mycket analytisk och betonar de marknadsföringsfärdigheter som krävs för att påverka nivån, timingen och sammansättningen av efterfrågan på en produkt, tjänst, organisation, plats, person, idé eller någon form av information. Graden är skräddarsydd efter behoven hos chefer som verkar i mycket turbulenta internationella och lokala miljöer.
Master of Science (MSc) i internationell marknadsföring och ledning är ett rigoröst och unikt akademiskt program som utsätter studenter för internationella affärer och akademiska miljöer, vilket förbereder dem optimalt för en karriär i internationella affärer.
UTBYTES PROGRAM
Masterstudenter kan tillbringa en utbytestermin på ett av 20 partneruniversitet i 13 länder i Europa och Asien.
DUBBLAGRADSALTERNATIV
Dubbelexamen delas exklusivt ut till studenter som tillbringar det andra året av sitt tvååriga program vid det valda partneruniversitetet för dubbelexamen:
- Handelshögskolan BI
- Tias School for Business and Society
- INSEEC Bordeaux
- Kedge Business School
- Tilburgs universitet