
MC i digital marknadsföring och analys
Kingston upon Thames, Storbritannien
VARAKTIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 13 500 *
STUDIEFORMAT
På Campus
* hemma på heltid | Internationell heltid: £19 700
Introduktion
Varför välja den här kursen?
I en tid av avancerad teknik, ökad digitalisering och snabba förändringar i den digitala affärsmiljön har få affärsfunktioner behövt utvecklas så djupgående som marknadsföring.
Denna spännande kurs kommer att utrusta dig med de efterfrågade färdigheterna för att ge ett omedelbart effektivt bidrag till roller inom digital marknadsföring och analys.
Du kommer att utveckla en strategisk och praktisk förståelse för värdeskapande, kundrelationshantering och marknadskommunikation – bland andra viktiga marknadsföringsmetoder – genom den digitala linsen. Du kommer att utforska vilken inverkan big data, automatisering, AI och framväxande teknologier har på företagens förmåga att påverka konsument- och marknadsföringsbeslut.
Skäl att välja Kingston University
- Kingston Business School är en av endast 6% av världens handelshögskolor som är ackrediterade av AACSB International.
- Du kommer att få djupgående kunskaper inom alla nyckelområden inom digital marknadsföring, inklusive strategi, verktyg, analyser, köpbeteende och marknadsundersökningar.
- Du kommer att utforska framväxande teknologier som AI, maskininlärning och programmatisk annonsering, vilket håller dig framme i det snabbt växande digitala landskapet.
- Du kommer att få möjlighet att arbeta med riktiga kunder i spännande projekt och höra bästa praxis från experter på företag som Coca-Cola, Samsung, TikTok, Royal Mail och John Lewis.
- Du kommer att utveckla förmågan att skapa, genomföra och optimera digitala marknadsföringsstrategier som driver resultat på dagens konkurrensutsatta marknad.