
Civilingenjör i klinisk professionell rådgivning
Baltimore, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master of Science in Clinical Professional Counseling (CPC) är utformad för individer som är intresserade av att bli psykologer på masternivå. Studenter som tar examen från detta program har slutfört alla nödvändiga kurser för att bli licensierade kliniska professionella rådgivare (LCPC eller professionell rådgivare) i delstaten Maryland, och kommer också att uppfylla utbildningskrav för licensiering i andra stater.
För att förbereda studenterna har programmet en heltid, strukturerad sekvens på 60 hp och 600 timmars övervakad fälterfarenhet, avslutad över två år och fyra månader. Intern praktikutbildning ligger på Loyola Clinical Centers , en samhällsbaserad tvärvetenskaplig utbildningsklinik, medan externträning genomförs genom Loyolas stora och mångsidiga nätverk av externa platser i större Baltimore-Washington-området som sträcker sig från världsberömda akademiska medicinska fokuserar på små gruppmetoder som gör att eleverna kan skräddarsy sin utbildning och erfarenhet efter sina kliniska intressen.
Utexaminerade från programmet Clinical Professional Counseling fortsätter vanligtvis att få nödvändiga kliniska handledningstimmar efter examen som Licensed Graduate Professional Counselors (LGPC) i Maryland och arbetar sedan som LCPC i både offentliga och privata miljöer som sjukhus, kliniker och privat praktik. Även om vissa akademiker väljer att fortsätta med doktorandutbildning (t.ex. Psy.D. eller Ph.D.) eller fortsätter att arbeta under överinseende av en psykolog i Maryland (som en psykologisk medarbetare) eller andra stater, programmet Clinical Professional Counseling är utformad för att utbilda kliniker på masternivå.
Programmet ligger inom Loyolas psykologiska institution, bestående av över 30 heltidsanställda fakultetsmedlemmar som är produktiva forskare samt dedikerade instruktörer som infunderar den senaste forskningen i sina kurser. Vi har utbildat en utmärkt mästare på mentalvård i fem decennier. Avdelningen innehåller kliniker på masternivå med LCPC -referens samt fakultetsmedlemmar med doktorsexamen i klinisk och rådgivande psykologi. Ett antal heltidsfakulteter fortsätter att arbeta i privat praktik och över 20 adjungerade fakultetsmedlemmar fokuserar på yrkesutövning för att säkerställa att verkligheten i det kliniska arbetet tas upp. Vi speglar Loyolas jesuittradition och fokuserar på akademisk excellens, mångkulturell kompetens, social rättvisa och att tjäna samhället. Vi betraktar både våra elever och individerna som vi hjälper som fullständiga varelser och uppmuntrar deras tillväxt i flera aspekter av livet. Som psykologer lägger vi tonvikt på klinisk bedömning (dvs. mätning av psykologiska konstruktioner).
Alla accepterade sökande måste slutföra och genomgå en bakgrundskontroll innan inskrivning.
Magisterexamen i kliniska professionella rådgivande lärandemål
Master of Science in Clinical Professional Counseling- programmet förbereder studenterna för att börja anställa inom psykologi under överinseende av en doktorsexamen eller att fortsätta sin utbildning som leder till Licensed Clinical Professional Counselor (LCPC) eller en doktorsexamen (Psy.D eller doktorsexamen).
Inlärningsmål för magisterprogram
- Mål 1: Etiskt uppförande - Studenter kommer att bete sig i enlighet med American Psychological Association och American Counseling Association Ethics Code i alla interaktioner och aktiviteter i sina roller som doktorander och kommer att demonstrera effektiv tillämpning av etiska beslutsprocesser när de konfronteras med etiska dilemman.
- Mål 2: Kulturell mångfald - Studenterna kommer att visa känslighet för kulturell mångfald, att inkludera alla aspekter av mångfald som ingår i princip E i American Psychological Association Ethics Code och A2c och C2a i American Counseling Association of Ethics Code genom att bete sig inkluderande, visa mottaglighet för feedback och främja samarbete baserat på medvetenhet om privilegier i alla roller (t.ex. kamrat, kliniker, handledare, bedömare, forskare) och i alla miljöer (t.ex. klassrum, externship -lab, lab) där eleverna representerar Loyola University Maryland .
- Mål 3: Professionellt och personligt förhållningssätt - Eleverna kommer att visa professionellt beteende för att inkludera skriftlig och muntlig kommunikation, klädsel och interaktioner som passar alla inställningar där eleverna representerar Loyola University Maryland linje med avdelningens och byråns policy.
- Mål 4: Forskning och stipendium - Studenterna kommer att tillämpa det vetenskapliga tillvägagångssättet för att utvärdera psykologisk information och använda denna information i professionella miljöer.
- Mål 5: Bedömning och bedömning - Studenterna agerar i enlighet med professionella standarder vid val, användning, poängsättning och tolkning av bedömnings- och bedömningsåtgärder som passar varje klients remissfråga. Studenterna kommer att använda denna information för att informera konceptualisering och diagnos av fall och effektivt kommunicera dessa fynd till klienter och hänvisningskällor.
- Mål 6: Behandling och intervention - Studenterna kommer att visa förmågan att utveckla och genomföra evidensbaserade behandlings- och interventionsplaner med grupper och individer från ett mångsidigt samhälle.
- Mål 7: Handledning - Studenterna kommer aktivt att delta i och effektivt utnyttja handledning medan de är engagerade i professionella aktiviteter. Studenter kommer att söka ytterligare handledning när det är motiverat och kommer att vara mottagliga för feedback från handledare. Studenterna kommer att vara medvetna om och få handledning i enlighet med normerna för yrkets etiska regler och med känslighet för individuella skillnader.
Läroplan
År 1
Första höstterminen (12 hp)
- PY 600 Bedömning och värdering
- PY 615 Avancerad psykopatologi
- PY 620 Teorier om rådgivning och psykoterapi
- PY 715 Human Biopsykologi
Första vårterminen (12 hp)
- PY 603 Introduktion till kognitiv bedömning
- PY 621 Principer och metoder för psykoterapi
- PY 710 Mångfaldsproblem inom psykologi
- PY 664 Livslängdsutveckling
År 2
Sommar (6 hp)
- PY 602 Personlighetsbedömning
- PY 618 gruppterapi
Andra höstterminen (9 hp)
- PY 746 Forskningsmetoder i psykologi I
- PY 622 Avancerade tekniker för rådgivning och psykoterapi #1
- PY 705 Etiska, juridiska och professionella frågor inom rådgivning och psykologi
Andra vårterminen (9 hp)
- PY 639 Alkohol- och drogberoende
- PY 657 Livsstil och karriärutveckling
- PY 712 affärsfrågor i yrkesutövning
- PY 770 Practicum
År 3
Sommar (6 hp)
- PY 624 Äktenskap & familjeterapi
- PY 771 Off-Campus Externship I/PY 728 On-Campus Supervision (300 timmar)-3 hp
Tredje höstterminen (6 hp)
- PY 622 Avancerade tekniker för rådgivning och psykoterapi #2
- PY 771 Off-Campus Externship I/PY 728 On-Campus Supervision (300 timmar)-3 hp
Totalt: 60 hp
Viktig information om psykologi -masterprogrammen
Master of Science in Clinical Professional Counseling- programmet förbereder studenterna för att börja anställa inom psykologi under överinseende av en doktorand-licensierad psykolog eller att fortsätta sin utbildning som leder till Licensed Clinical Professional Counselor (LCPC) eller en doktorsexamen (Psy.D. eller doktorsexamen). Alla inkommande masterstudenter måste slutföra och klara en bakgrundskontroll innan inskrivning. Masters Plus -programmet är inrättat för Loyola -akademiker som redan har sin magisterexamen i psykologi från Loyola University Maryland och behöver ytterligare kursarbete för att gå till statlig licensexamen.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.