PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Master PARS Università di Roma Tor Vergata Master PARS - Remote Pilot Aircraft Systems
Master PARS Università di Roma Tor Vergata

Master PARS - Remote Pilot Aircraft Systems

Rome, Italien

1 up to 3 Years

Italienska

Heltid, Deltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

EUR 4 000 / per year *

På Campus

* 4500 € för masterexamen följde under två akademiska år; 5 000 euro för masterstudiet följde under tre akademiska år

Introduktion

Utvecklingen och den ökande användningen av Remote Pilot Aircraft Systems (SAPR) - vanligtvis drönare - i många applikations- och forskningsområden kräver omfattande utbildning.

Universitetsmästaren på 1: a nivån - organiserad av universitetet i Rom "Tor Vergata" och av ENAC, Nationella byrån för civil luftfart med deltagande av organisationer och företag i sektorn - bildar dröndesigners, processspecialister och tjänster baserade på SAPR på 1500 timmar totalt (lika med 60 poäng) varav

- 400 timmars lektioner och designverkstad
- 250 timmars utbildning hos företag inom sektorn eller institutionella organ.

Två stipendier finns tillgängliga för att helt täcka kursen som tillhandahålls av Telespazio. Stipendier tilldelas huvudsakligen på meritokratisk grund, baserat på mottagna CV: er som kommer att bedömas av en viss kommission.

Dessutom utfärdas de medlemmar som har fått magisterexamen och godkänt det praktiska färdighetstestet med en ENAC-examinator samtidigt av ett utbildningscenter som är auktoriserat av ENAC och överenskommit med master APR-pilotcertifikatet (Remote Piloting Aircraft).

Mästaren har därför ambitionen att för första gången utbilda en ny klass av specialister som, medan de flyttar från sin disciplinära och sektoriella utbildning, kan utforma processer och kunskapssystem baserade på SAPR lämpliga för att motsvara operativa processer referens.

För detta Mästaren

- tillhandahåller teoretisk kunskap om flygsystem, inklusive de som rör framdrivning och aerodynamik;
- hanterar aspekter som rör automatisering, kontroll och datorassisterad piloter;
- adresserar de olika applikationsscenarierna genom att illustrera teknikerna för fjärranalys, sensorer och dataanalys. Befälhavaren kräver också att specifik kompetens förvärvas med avseende på luftfartsföreskrifter, säkerhets- och fjärrpilotbestämmelser.

För att göra det möjligt för dem som deltar på masterkursen att uppleva den teoretiska kunskap som förvärvats i ett konkret tillämpningssammanhang kommer praktiska aktiviteter att genomföras i samarbete med företag som är verksamma inom sektorn och ett samarbete med flygvapnet planeras också för aspekter som rör den mest avancerade tekniken .

partners

126346_PARTNERS.png

inskriptioner

För att bli antagen till kursen krävs en examen eller annan motsvarande examen. Mästaren riktar sig främst till kandidater inom tekniska vetenskapliga ämnen. Anmälan är dock också tillåten för kandidater inom andra discipliner, med förbehåll för behörighet från masterutbildningsnämnden.

Mästaren är begränsad i antal och maximalt 40 kandidater antas. Valet av de som antas till Mästaren kommer att göras genom en jämförande utvärdering av curricula vitae et studiorum, på grundval av vilken en rangordning kommer att fastställas. Kostnaden för befälhavaren fastställs i:

  • 4 000 euro för magisterexamen följde under ett läsår
  • 4500 € för magisterexamen följde under två akademiska år
  • 5 000 euro för masterstudiet följde under tre akademiska år

Mästarnas lektioner kommer att hållas på eftermiddagen på Engineering Macro Area och andra strukturer vid universitetet i Rom "Tor Vergata".
Lärarpersonalen består av universitetsprofessorer, externa professorer och aktiva lärare i forskningscentra som har en långvarig undervisningserfarenhet inom det akademiska området. Studenter kommer också att få stöd och stödjas av kvalificerade handledare som kan ge giltig hjälp för alla problem under hela utbildningen.

Moduler och innehåll

Mästaren har en årlig varaktighet, men kan utvidgas till två eller tre läsår om studenten inte lyckas genomföra tentamen inom det första läsåret. Utbildningsaktiviteten omfattar 60 träningspoäng, lika med 1 500 timmar , varav:

  • 400 timmars lektioner och workshops
  • 250 timmar för praktikplatser

de återstående timmarna kommer att ägnas åt individuell studie och avhandlingsarbete.

Master består av följande undervisningsmoduler föreskriver:

  1. Flight of Mechanics (Aircraft Scheme, Flight Assemblies, Maneuvers): 30 timmar
  2. Tillverkningsteknologi (modernaste material och tillverkningstekniker för SAPR) 30 timmar
  3. Framdrivning (luftframdrivning, motorer och lagringssystem) 30 timmar
  4. Aerodynamik (begrepp om fluiddynamik och airfoil teori) 30 timmar
  5. Geoinformation (fjärranalys och satellitdata, GIS-system) 30 timmar
  6. Automatiska kontroller (stabilitet och dynamiskt svar, SAPR systemkontroll) 30 timmar
  7. Sensorer (sensoriska enheter, elektroniskt gränssnitt och kommunikationssystem) 30 timmar
  8. Regler och säkerhet (godkännandeförfaranden, riskbedömning, luftrumshantering) 40 timmar
  9. Användning av SAPR: er (operationella aspekter av användning av SAPR: er med praktiska övningar) 30 timmar
  10. Designlaboratorium (med praktiska monteringstester och flygtest) 120 timmar

professorer

  • Daniele Carnevale (universitetet "Tor Vergata")
  • ENAC-lärare
  • Prof. Stefano Cordiner (universitetet "Tor Vergata")
  • Professor Fabio Del Frate (universitetet "Tor Vergata")
  • Dott. Gabriele Di Marino (Första polisen)
  • Professor Corrado Di Natale (universitetet "Tor Vergata")
  • Professor Franco Di Paolo (universitetet "Tor Vergata")
  • Professor Sergio Galeani (universitetet "Tor Vergata")
  • Professor Maria Ioannilli (universitetet "Tor Vergata")
  • Professor Mauro Leonardi (universitetet "Tor Vergata")
  • Ing. Gaetano Massari (Aerial Click)
  • Professor Vincenzo Mulone (universitetet "Tor Vergata")
  • Professor Fabrizio Quadrini (universitetet "Tor Vergata")
  • Loredana Santo (universitetet "Tor Vergata")
  • Dr. Loredana Scaffa (Aerovision)
  • Prof. Giovanni Schiavon (universitetet "Tor Vergata")
  • Dr. Danilo Verde (universitetet "Tor Vergata")
  • Professor Roberto Verzicco (universitetet "Tor Vergata")
  • Professor Alessandro Zavoli (Sapienza universitet)

Uppnådd kvalificering

I slutet av kursen tilldelas de studerande som har deltagit i det obligatoriska testet och har godkänt testen för att verifiera vinsten och den slutliga tentamen ett examensbevis på: 1 : a nivå universitetsmästare i "Design, tillämpning och reglering av pilotflygsystem Remote (SAPR) "-" Design, tillämpning, reglering av UAV (obemannade flygfordon) ".

De som har registrerats i de enskilda utbildningsmodulerna utfärdas, vid godkänt prov för att verifiera vinsten, ett närvarointyg med en indikation på de intjänade poäng.

Medlemmar som uppnår magisterexamen och klarar det praktiska färdighetstestet med en ENAC-examinator utfärdas samtidigt av ett utbildningscenter som är auktoriserat av ENAC och APR-pilotcertifikatet (Remote Piloting Aircraft) överenskommas med befälhavaren.

English Language Requirements

Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.

Gör ett gratis övningsprov!

Om skolan

Frågor