
Masterexamen (MA) in
Media- och kommunikationshantering (MA)
Macromedia University of Applied Sciences

Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Munich, Tyskland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 4 terminer
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 5 300 / per semester *
Ansökningstiden
15 Sep 2023
Tidigaste startdatum
Oct 2023
* Studieavgifter per termin (se nedan för mer information)
Introduktion
Hur ska företag utforma sina media- och kommunikationsstrategier? Med oändligt många trender, verktyg och plattformar måste medieföretag ständigt vara på jakt efter nya utmaningar och möjligheter.
Det snabbt föränderliga medielandskapet kräver sunda beslutsfattare som kan kombinera mediehanteringskunskaper med strategiskt tänkande, och detta magisterprogram med specialisering inom media- och kommunikationshantering är utformat för att utbilda framtidens mediechefer.
Besök vår webbplats för att få broschyren och lära dig mer om vårt Media and Communication Management (MA) -program.
Antagningar
Läroplan
Innehållet i programmet Media and Communication Management (MA).
I denna masterkurs kommer du att specialisera dig på medie- och kommunikationshantering genom att utveckla en grundlig förståelse för de relevanta teorier, metoder och verktyg du behöver för att arbeta som toppchef i en ledande position inom mediebranschen. Detta inkluderar intensiv överblick av mediehantering, varumärkeshantering, PR samt reklam- och kommunikationspsykologi. I programmet ingår:
- Framsyn och globala trender
- Medie- och kommunikationsforskning
- Strategi och innovationsprocesser
- Medieekonomi och management
- Företagskommunikationshantering
- Ledarskap och entreprenöriellt tänkande
- Varumärken och varumärke
Examentilldelad
Studenter på detta MA-program tilldelas följande magisterexamen:
- Master of Arts i medie- och kommunikationsledning
Galleri
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Framtida karriärmöjligheter
I slutet av detta M.A-program är du fullt beredd att utföra ledande roller på högsta nivå inom media- och kommunikationshantering och kan sträva efter konkurrenskraftiga ledande befattningar i medieföretag, kreativa byråer, förlag, företag och ideella organisationer globalt. Exempel på framtida roller är:
- Kommunikation manager
- Account manager i marknadsföringsbyråer
- Producent för film- eller tv-projekt
- Marknadsföringschef
- PR-chef eller talesman för företag eller små och medelstora företag
- Projektledare inom mediesektorn
- Chef för sociala medier