Civilingenjör i digital marknadsföring och omnikanalstrategi
Montpellier Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Montpellier, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 16 500 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* 1-årig MSc: 15 500 €, 2-årig MSc: 24 000 €
Introduktion
Morgondagens marknadsföringsutmaningar kommer att bestå i att förstå digital marknadsföring och omnikanalsmetoden för att fatta de beslut som kommer att fånga värde från dina kunder och skapa värde för ditt företag. I denna specialisering får du reda på vad digital marknadsföring är ur ett kundcentrerat perspektiv samt hur du implementerar en omnikanalstrategi för att hantera en växande digital kultur. Du kommer att fokusera på att utveckla och implementera verktyg för att förbättra konsumentupplevelsen och öka din försäljning. Sist men inte minst kommer du att ta itu med att tillämpa kreativitet för att förnya när du definierar meningsfulla och användbara mått.
- Tillträde: 3 eller 4 årig universitetsexamen
- Diplom: MSc
- Nivå: Bachelor +5 (5-årig universitetsexamen)
- Rytm: Heltid
- Intag: september 2022
- Språk: engelska
Mål
- Förstå vad digital marknadsföring och en omnikanalstrategi är.
- Driv digitala marknadsföringsstrategier genom ett kundcentrerat tillvägagångssätt.
- Implementera en omnikanalstrategi fokuserad på kundresan.
- Definiera kreativa och innovativa digitala mått för att mäta kundupplevelsen inom din organisation.
Galleri
Antagningar
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
- Digital marknadsföringsspecialist
- CEM/CXM-specialist
- Marknadschef
- Webbkampanjspecialist
- Affärsanalytiker
- Marknads- och kommunikationskonsult
- Varumärkes- och kundupplevelsedesigner
- E-handelschef