
PeM i lärande och undervisning
Taipei, Taiwan
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
PeM I LÄR OCH INSTRUKTION
PeM i Lärande och Instruktion fokuserar på lärande-orienterad instruktion, lärande teorier och strategier, mobil lärande och lärande bedömning. Internationella studenter som har en kandidatexamen eller motsvarande är välkomna. Alla kurser hålls på engelska. Inga TOCFL eller kinesiska tester krävs. Vi tror att instruktion ska vara som solsystemet, där solen ligger i mitten och de nio planeterna kretsar kring den. På samma sätt, i en lärande institution, bör elevernas inlärning vara i centrum, och undervisningen, bedömningen, inlärningsmiljön fungerar enligt den. Med denna tro i åtanke presenterar vi internationella studenter M.Ed. i lärande och undervisning.
Grundades 1895, är National Taipei University of Education (NTUE) den mest prestigefyllda högskolan för lärarutbildning i Taiwan. NTUE grundade också det första examensinstitutet för läroplan och inlärning i Taiwan. Många professorer får statlig fond att genomföra forskningsprojekt om eleverns lärande, undervisning och bedömning. Med denna starka professionella bakgrund, syftar NTUE till att starta MA i Learning and Instruction i september 2018, fokuserar på forskning av inlärningsbaserad instruktion. Detta masterprogram välkomnar internationella studenter som har en kandidatexamen eller motsvarande. Undervisningsspråket är engelska. Studenter behöver inte ta TOCFL eller andra kinesiska tester.

Många professorer får statlig fond att genomföra forskningsprojekt om eleverns lärande, undervisning och bedömning. Med denna starka professionella bakgrund, syftar NTUE till att starta MA i Learning and Instruction i september 2018, fokuserar på forskning av inlärningsbaserad instruktion. Detta masterprogram välkomnar internationella studenter som har en kandidatexamen eller motsvarande. Undervisningsspråket är engelska. Studenter behöver inte ta TOCFL eller andra kinesiska tester.
Kursmål
För att erhålla denna masterexamen måste man slutföra minst 32 studiepoäng kurser, två studiepoäng praktikum och en professionell teknisk rapport. Varaktigheten är två år. Det finns fem kategorier av kurser. Kurser i kategori 1 till 3 är 3 kredit-timmars kurser.
- Forskningsmetodik
- Kärnkurser
- Lärande och undervisning
- Practicum
- Professionell teknisk rapport

Kursplan
Forskningsmetodik (3 kredit timmar vardera)
- Forskningsmetodik (obligatorisk kurs)
- Avancerad utbildningsstatistik
Core Courses (obligatoriska kurser, 3 kredit timmar varje)
- Lärande teorier och strategier
- Instruktionsdesign och utveckling
- Lärande bedömning
Lärande och undervisning (3 kredit timmar vardera)
- Seminarium (krävs, utförs med utländska professorer)
- Kooperativ inlärning
- Teknik och Lärandeskunskap
- Läsa teorier och övning
- Språkförvärv och utveckling
- Göra känsla för akademiska tidskrifter / Publikationer i undervisning och lärande
- Design för lärande
- Kvalitativ forskning med inriktning på lärande och undervisning
- Handlingsforskning med inriktning på lärande och undervisning
Praktik (krävs, 2 hp) Praktikorienterad avhandling (obligatorisk, 0 poäng)
Fakultets personal:
- Programchef: Nay-Ching Nancy Tyan
Pedagogisk bakgrund: Ph.D., Indiana University-Bloomington
- Professor / Institutionen för utbildning: Li-Juing Wu
Pedagogisk bakgrund: Ph.D., University of Bristol, Storbritannien (1995), Besökande forskare University of Edinburgh (2012), University of Cardiff (2004)
- Professor / Institutionen för utbildning: Chih-Chiang Yang
Pedagogisk bakgrund: Ph.D. i tillämpad statistik
- Professor / Institutionen för utbildning: Yu-Wen Chang
Utbildning Bakgrund: 1992 University of Minnesota
- Professor / NTU, Centrum för lärarutbildning: Shih-Kuan Hsu
Pedagogisk bakgrund: Ph.D., University of Illinois i Urbana-Champaign
- Assistent Professor / Graduate School of Curriculum and Instructional Communications Technology: Shin-Ping Tsai
Pedagogisk bakgrund: Ph.D., University of Washington, Seattle, Washington, USA
- Biträdande professor / Institutionen för utbildningshantering: Yi-Hwa Liou
Utbildningsbakgrund: MS / Ph.D. University of Wisconsin-Madison
- Biträdande professor / Institutionen för språk och kreativ skrivning: Wen-Yun Lin
Pedagogisk bakgrund: Ph.D., University of Arizona. Major: Språk, läsning och kultur.
- Biträdande professor / Institutionen för språk och kreativ skrivning: Hsin-Yi Lu
Pedagogisk bakgrund: Ph.D., University of Illinois i Urbana-Champaign
Ansökningsinformation:
- (2: a intaget) Ansökningsdatum: 9 juli till 10 augusti
- Ansöknings riktlinje: http://exam2.ntue.edu.tw/e_doc/NTUE 2018 Entrébroschyr för internationella studenter (1070629) .pdf
- Ansökan online: http://enroll.ntue.edu.tw/
Webbplats: http://laintue.ntue.edu.tw
Ta reda på mer här.