
Master in
Internationell Master i Luxury Management NEOMA Business School

Introduktion
Programmet är ett unikt dubbelexamensprogram skapat gemensamt av NEOMA Business School och MIP Politecnico di Milano. Den levererar en läroplan specialiserad på hur man förstår, skapar och hanterar värde inom lyxsektorn.
Genom att kombinera fransk och italiensk expertis och anlita stöd från skolans prestigefyllda partnerskap med Champagne Taittinger och PRADA Group, omfattar programmet värdeskapande och förvaltning inom lyxsektorn, från produktdesign till distribution.
Genom programmets interaktiva tillvägagångssätt baserat på aktivt lärande med många fallstudier, affärsseminarier och företagsbesök, förvärvar studenterna praktisk kunskap om de viktigaste aspekterna av lyxhantering.
5 goda skäl att gå med i programmet
- Skaffa en internationellt erkänd dubbel masterexamen (NEOMA BS och MIP Politecnico di Milano) med de två handelshögskolorna som samarbetar med två lyxföretag, Prada Group och Champagne Taittinger
- Upptäck Italien och Frankrike, erkända som de två mest kända länderna inom lyxbranschen, och dra nytta av den kompletterande expertisen från både skolor och fakulteter
- Utveckla professionell kompetens genom olika professionella projekt
- Dra nytta av bidragen från professionella inom lyxbranschen och upptäck ett brett utbud av yrken i företag av olika storlekar
- Säkerställ anställningsbarhet: 94 % av utexaminerade är anställda inom 6 månader efter examen
Programresultat
Studenter har möjlighet att få praktisk kunskap om de viktigaste aspekterna av lyxhantering.
De står i nära kontakt med stora lyxföretag tack vare det unika partnerskapet med Champagne Taittinger och PRADA Group.
Programmets uppdrag är att utbilda experter och chefer inom lyxsektorn som har en heltäckande vision av värdekedjan och kan kontrollera varumärkeshantering från design till distribution.
De pedagogiska målen är:
- Bemästra lyxsektorns miljö: intressenter, aktiviteter, interaktioner.
- Verka effektivt i globala och tvärkulturella sammanhang.
- Mobilisera sig själv och andra för ett gemensamt mål.
- Tänk kreativt och utveckla mervärden på arbetsprocesser och projekt.