
NOVA IMS - Information Management School
Magisterexamen i datadriven marknadsföring, med inriktning digital marknadsföring och analysLisbon, Portugal
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
18 Jun 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 6 000 / per course *
STUDIEFORMAT
På Campus
* Studieavgiften är 7 500 € för sökande med nationalitet från ett land utanför EU.
Introduktion
Masterprogrammet i datadriven marknadsföring, med inriktning mot digital marknadsföring och analys, riktar sig till chefer, experter och andra yrkesverksamma som vill skaffa sig färdigheter inom digital marknadsföring och webbanalys, med hjälp av de mest avancerade metoderna för att samla in, analysera , och bearbetning av data för att stödja beslutsfattande inom webbmarknadsföring.
Denna specialisering ger en solid grund för att möta de nya marknadsföringsutmaningarna, vilket gör det möjligt att bygga en strategisk och integrerad kundvision - online och offline - och bidrar till att förbättra beslutsprocessen i företag.
Det här programmet är rankat bland de bästa i världen: det bästa programmet inom e-affärer och digital marknadsföring i Portugal och det 3:e bästa i Västeuropa av Eduniversal, en internationell byrå som publicerar den årliga rankningen av bästa MBA (ranking 2024).
Detta program hålls under arbetstid och riktar sig till unga akademiker och yrkesverksamma som har för avsikt att studera på heltid. Det finns även i ett efter arbetstid format (efter 18.30) Programmet hålls efter arbetstid och vänder sig till yrkesverksamma som avser att göra sina studier förenliga med sin yrkesverksamhet. Den finns också i ett arbetstidsformat.
Längd
Detta program pågår i 4 terminer: 2 motsvarar läroplansdelen och 2 motsvarar utvecklingen av ett examensarbete, arbetsprojekt eller praktikrapport, totalt 120 ECTS.
Lektionerna börjar i september 2025, slutar i juni 2026 och pågår under arbetstid och efter arbetstid (efter 18:30), 2 till 3 gånger i veckan.
Antagningar
Stipendier och finansiering
NOVA IMS -programmen erbjuder en unik inlärningsupplevelse som kombinerar teori med tillämpning av de bästa och mest innovativa undervisningsmetoderna.
Om du är intresserad av att studera vid NOVA IMS och vill utforska stipendier och prismöjligheter, är den här sidan din utgångspunkt för att upptäcka alternativen som finns i de olika programmen.
Läroplan
Detta program varar 4 terminer: 2 motsvarar läroplansdelen och 2 motsvarar utvecklingen av ett examensarbete eller arbetsprojekt, totalt 120 ECTS.
Läroplansdelen (1:a och 2:a terminen av programmet) motsvarar 60 ECTS, varav 41,5 i obligatoriska kursenheter:
Obligatoriska kurser
- Digital Analytics
- Digital marknadsföring och e-handel
- Disputation/Praktikrapport/Projekt
- Marknadsteknik och analys
- Marknadsstrategi och innovation
- Forskningsmetoder
- sökmotoroptimering
- Social Media Analytics
Rekommenderade kursenheter
- Big Data för marknadsföring
- Brand Management
- Insikter om konsumentbeteende
- Datavetenskap för marknadsföring
- Beskrivande analys inom marknadsföring
- Experimentell design
- Maskininlärning inom marknadsföring
- Marknadsundersökning
- Predictive Analytics in Marketing
- Social Network Analysis
De återstående 18,5 ECTS som motsvarar de valbara kursenheterna kommer att väljas av studenterna bland ett brett utbud av tillgängliga kursenheter. Följande rekommenderas:
1:a året - höstterminen
- Digital Analytics
- Digital marknadsföring och e-handel
- Marknadsstrategi och innovation
- Tillämpad nätverksanalys
- Brand Management
- Business Intelligence I
- Affärsprocessledning
- Datasekretess, säkerhet och etik
- Datavetenskap för marknadsföring
- Beskrivande analys inom marknadsföring
- Digital transformation
- Experimentell design
- Informationshanteringssystem
- Social Network Analysis
1:a året - Vårterminen
- Marknadsteknik och analys
- sökmotoroptimering
- Social Media Analytics
- Big Data för marknadsföring
- Business Intelligence II
- Insikter om konsumentbeteende
- System för hantering av kundrelationer
- Datavisualisering
- Data-driven beslutsfattande
- Kunskapshantering
- Maskininlärning inom marknadsföring
- Marknadsundersökning
- Predictive Analytics in Marketing
- Process Mining Drivs av Nokia
- Samplingsteori och metoder
År 2 - Höstterminen
- Disputation/Praktikrapport/Projekt
- Forskningsmetoder
Studieavgift för programmet
Programresultat
mål
Målet med detta program är att utbilda teknisk personal och chefer för att:
- Förstå digital marknadsföring och dess egenskaper
- Förstå operativa principer för digital marknadsföring och sociala medier på internet, såväl som metoderna för deras användning för att skapa värde för företag
- Förstå och kunna tillämpa analytiska sociala medier-tekniker
- Förstå principerna och mätvärdena för webbanalys
- Bemästra teknikerna för sökmotormarknadsföring, inklusive AdWords-kampanjhantering och utvecklingen av en strategi för sökmotoroptimering (SEO).