MA i Digital Media Design for Learning
NYU Steinhardt School of Culture, Education and Human Development
Nyckelinformation
Campus läge
New York, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 4 terminer
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 1 795 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Undervisning per poäng / poäng läsåret 2019–20
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Designa framtidens media och teknik
Arbetar med etablerade och framväxande digitala medier, kommer du att utforma rika teknikbaserade, multimedia inlärningsmiljöer, förstå och utvärdera deras användning i olika utbildningsmiljöer och undersöka hur människor lär sig med teknik. Den studiobaserade läroplanen Digital Media Design for Learning (DMDL) kompletteras av ett utmärkt praktikprogram med värdplatser inom alla områden inom utbildningsteknologi och media.
Till skillnad från program som är inriktade på tillämpning av befintlig teknik på formell skolgång (till exempel hur man använder PowerPoint för att komplettera föreläsningar), kommer du att utforma framtidens media och teknik för alla typer av lärande miljöer och undersöka hur människor lär sig med teknik.
Programfördelar för internationella studenter
Om du är en internationell student kan du kanske arbeta i USA efter examen under en längre tid. De flesta studenter som studerar på F-1-viseringar kommer att vara berättigade till 12 månaders OPT-tillstånd utanför campusarbete. F-1-studenter på detta program kan också vara berättigade till STEM (Science, Technology, Engineering eller Mathematics) OPT-förlängning, vilket gör att du kan förlänga din tid i USA för att bedriva examensrelaterad arbetslivserfarenhet i totalt 36 månader eller 3 år.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Format: Heltid/deltid
Poäng: 36
Fokusområde
1. Inlärningsanalys och LADS -specialisering (Educational Data Science)
Du får lära dig att utforma och skapa information och beslutsverktyg för utbildningsinställningar som är baserade på datavetenskap, maskininlärning och artificiell intelligens.
2. Online Learning Design (OLE)
I denna mycket relevanta inriktning lär du dig om de specifika utmaningarna och möjligheterna att genomföra lärande och interaktivitet på distans. Du kommer att bygga vidare på de senaste fynden inom inlärningsvetenskap för att utforma engagerande onlineupplevelser för K – 12, högre utbildning och miljöer för vuxna.
3 . Spel för lärande (G4L) Koncentration
Du skapar, använder och utvärderar digitala spel för användning i inlärningsmiljöer, både formella och informella.
4. Hur man skapar, använder och utvärderar medier och teknik för lärande i olika sammanhang - K – 12 skolor, universitet, arbetsplatser, museer, ideella organisationer och internationell utveckling.
5. Hur man kritiskt analyserar historisk utveckling, teoretiska förändringar och breda trender i praktiken inom utbildningsteknologi, särskilt med fokus på utmaningar och möjligheter som förändringar i media- och tekniklandskap och utbildningstrender ger.
6. Färdigheter för att ta fram prototyper, stödja designtänkande och instruktionsdesignprocesser samt producera media i traditionella och framväxande medier.
7. Hur man tillämpar principer för design och praktik som har det största löftet för att berika inlärningsupplevelser över hela spektrumet av inlärningsmiljöer- från informellt till formellt lärande samt ansikte mot ansikte och online-lärande.
Hur du lär dig
Kärnkurser och valfria
Du kommer att studera principer för medieutformning och teoretiska perspektiv utifrån de kognitiva vetenskaperna, lärande vetenskaper, utvecklingsmodeller för lärande, konstruktivistiska och konstruktionistiska filosofier om lärande och sociala lärande teorier. Samtidigt förbereder vår projektbaserade läroplan dig för att utforma rika teknikbaserade, multimedieinlärningsmiljöer och att förstå och utvärdera deras användning i omfattande utbildningsmiljöer.
Programmet exponerar dig för design av datorbaserade, multimediasimuleringar och spel för inlärning, dramatiska och dokumentära berättelser, medier som stöder förespråkare och främjar social rättvisa, utbildningspotentialen för sociala medier, utbildning av datautbildning, inlärningsanalys och utbildningsapplikationer för media och teknik för internationell utveckling.
Flexibel studie
Läroplanen erbjuder flexibilitet när det gäller att skapa ett studieprogram som du och din rådgivare kan skräddarsy för att passa dina professionella mål och intressen. Du kan välja att studera heltid eller deltid
Fältarbete och praktikplatser
Praktikanter i DMDL-programmet får yrkeserfarenhet inom valda karriärområden. Studenter har möjlighet att utforska olika möjligheter inom yrket i hela New York storstadsområde. De lär sig genom övervakat deltagande i lärande teknik, instruktionsdesign och produktion, produktdesign och utveckling och ett brett utbud av andra professionella positioner och praxis.
Avhandling Capstone-projekt
Examensarbetet är ett kulminerande projekt där du kommer att integrera och tillämpa det du har lärt dig genom tidigare akademiskt arbete, praktik och andra erfarenheter och intressen - med fakultetshandledning. Dessa projekt kan vara "nya" i förhållande till arbete som utförts i tidigare kurser; eller de kan vara projekt som startats i en tidigare kurs som blir väsentligt utökade och förbättrade för avhandlingen.
Ranking
#47 av 300 universitet över hela världen för utbildning, QS World University Rankings
Programresultat
Genom kursarbete, praktik och ditt examensarbete kommer du att vara beredd att:
- Skapa, använd och utvärdera media och teknik för lärande i olika sammanhang - K – 12 skolor, universitet, arbetsplatser, museer, ideella organisationer och internationell utveckling.
- Analysera kritiskt historisk utveckling, teoretiska förändringar och breda trender i praktiken inom utbildningsteknologi, särskilt med fokus på utmaningar och möjligheter som förändringar i media- och tekniklandskap och utbildningstrender ger.
- Producera prototyper och media och stödja designtänkande och instruktionsdesign.
- Tillämpa design- och praxisprinciper som har det största löftet för att berika inlärningsupplevelser över hela spektrumet av inlärningsmiljöer-från informellt till formellt lärande samt ansikte mot ansikte och online-lärande.
Karriärmöjligheter
Du har färdigheter och kunskap för en bredd av karriärer, inklusive:
- Designer eller producent i pedagogiska mjukvaruföretag som designar och producerar teknikbaserat lärande.
- Konsult till skolor och skoldistrikt på alla nivåer, som akademisk teknikkoordinatorer eller specialister inom professionell utveckling i integration av teknik i läroplan och undervisning.
- En fakultetsmedlem eller annan ledarroll inom en högskola/universitet inom områden som instruktionsdesign och teknik, fakultetsundervisning och lärandestödtjänster, akademisk innovation eller online/e-learning-kursutveckling.
- Direktör eller instruktionsdesigner i lärande- och utvecklingsavdelningarna inom företagsinställningar.
- Interaktiv utställningsdesigner eller webbplatsutvecklare för kulturinstitutioner som visuell konst och barnmuseer, vetenskapscentra och museer och historiska och internationella samhällen.
- Designer eller producent i medieproduktionsföretag eller organisation, designa och producera pedagogisk programmering, interaktiva digitala spel, simuleringar och berättande fiktion.
- Producent eller utbildningsdirektör på ett förlag som i allt högre grad producerar media som följeslagare eller ersättningar till läroböcker i varje ämne för varje klassnivå.
Programfördelar för internationella studenter
Om du är en internationell student kan du kanske arbeta i USA efter examen under en längre tid. De flesta studenter som studerar på F-1-visum kommer att vara berättigade till 12 månaders Optional Practical Training (OPT) arbetstillstånd utanför campus. F-1-studenter i detta program kan också vara berättigade till STEM (Science, Technology, Engineering eller Mathematics) OPT-förlängning, så att du kan förlänga din tid i USA för att utöva examensrelaterad arbetslivserfarenhet i totalt 36 månader eller 3 år.