Civilingenjör i marknadsföring och varumärkesledning
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Headington, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 16 200 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £10 400 | Internationella/EU-studenter på heltid: £16 200
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår MSc Marketing and Brand Management-kurs innehåller en översikt över varumärkesvärden och ett brett utbud av relaterade kommunikationskanaler.
Du kommer att utveckla en stark grund i marknadsföringsteori och praktik. Kombinerat med ett specialistperspektiv på varumärkeshantering, inklusive varumärkesvärden och en rad relaterade kommunikationskanaler.
Med praktiska fallstudier och livescenarier kommer du att tillämpa varumärkeshanteringsteori för att analysera och kritisera vad som gör ett framgångsrikt varumärke. Du kommer att utveckla dina kunskaper om marknadsföring och varumärkesledningsteori. Och hur det tillämpas i praktiken.
Kursen ger dig fokus på att planera och tillämpa strategier för varumärkeshantering. Och förbereder dig för att arbeta för:
- en varumärkes- eller marknadsföringsbyrå
- en marknadsförings-, varumärkes- eller kommunikationsavdelning inom en organisation.
Det finns möjlighet till praktik för dig som börjar kursen i september. Detta består av ett års betald handledd arbetslivserfarenhet i en marknadsroll. Detta kommer att förbereda dig för din framtida karriär.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Lärande och bedömning
Du kommer att studera åtta obligatoriska moduler, inklusive en modul som hjälper dig att utveckla dina professionella och akademiska färdigheter. Du väljer sedan antingen en avhandling eller ett kundprojekt.
Om du börjar i september kan du välja smörgåsläge, vilket ger dig möjlighet att ansöka om ett års betald övervakad arbetslivserfarenhet i en marknadsföringsroll. Om du börjar i september och går praktik, kursen varar två år.
Om du inte tar praktik varar kursen ett år.
Studie lägen
Obligatoriska moduler
- Introduktion till principerna för marknadsföring
Denna modul introducerar de viktigaste principerna för marknadsföring genom att studera de teorier som ligger till grund för ämnet. Du kommer att utforska köparens roller, marknadsföringsmiljön, och hur marknadsförare planerar, hantera, implementera och övervaka marknadsföringsprogram inom ramen för 2000-talets internationella miljö. - Förstå kundbeteende
Du kommer att kritiskt bedöma kundernas beteenden och deras interaktion med marknadsföring. Informerad av beteendevetenskap, du kommer att analysera varför kunder beter sig som de gör och hur marknadsföringsaktiviteter påverkar deras beteende. Denna analys informerar din kritiska förståelse och implementering av både strategiska och ansvarsfulla marknadsföringsmetoder. En innovativ dimension av denna kurs är utredningen av förändringsagenter som väsentligt kommer att påverka kundernas beteenden i framtiden, till exempel neurovetenskap, klimatförändringar och teknikinnovation. Detta är en analytisk modul som använder forskningsbevis för att informera utvärdering, beteende- och kommunikationsforskning. - Forskningsmetoder för evenemang och marknadsföring
Denna modul levererar de färdigheter som gör att du kan bedriva marknadsundersökningar självständigt. Studenter på MSc-programmen förväntas genomföra effektiv forskning som bygger på en rad sekundära och primära datakällor vid utarbetandet av kurser. Det är viktigt att du utsätts för en rad metodologiska frågor, datainsamlingstekniker och studiefärdigheter. För övrigt, denna modul är inriktad på förberedelserna för, och framgångsrikt slutförande av, hög kvalitet, rigorös och systematisk forskning för företag och ledning. - Professionell och akademisk utveckling
Denna professionella och akademiska kompetensutvecklingsmodul hjälper dig att bli en livslång elev och förbättrar din anställbarhet. Börjar med fokus på hur du kan uppnå ditt bästa akademiskt, du kommer sedan att utveckla dina färdigheter för anställning och karriärplanering. Du kommer att arbeta igenom en självutvecklingsplan, ta ledningen i ditt eget lärande och utveckling. Du kommer att coachas i att identifiera, engagera sig i och reflektera över hur du kan vinna på utvecklingsaktiviteter inom universitetet och externt. - Strategisk varumärkeshantering
Du kommer att undersöka hur varumärken skapas och hanteras framgångsrikt. Du kommer att utforska den senaste forskningen och praxis inom strategisk varumärkeshantering och fokusera på innovativa metoder för ny produktutveckling. Viktiga etiska, miljömässiga och sociokulturella konsekvenser för samtida varumärkeshantering analyseras inom regionala, nationella och globala sammanhang. Den senaste forskningen och praktiken inom strategisk varumärkeshantering och användningen av sociala medier och digital kommunikationsteknik undersöks. Efter att ha slutfört denna modul, du kommer att ha fått avancerad kunskap om de senaste verktygen, tekniker och bredare samhälleliga konsekvenser av samtida strategisk varumärkeshantering. - Varumärkes- och marknadsföringskommunikation
Du kommer att utforska rollen och användningen av modern varumärkes- och marknadsföringskommunikation och den grundläggande insikten att en organisations varumärkesstrategi måste vara kärnan i all dess marknadskommunikationsaktiviteter. Ett professionellt och etiskt ansvarsfullt fokus hjälper dig att ta hänsyn till flera intressenters behov - t.ex. konsumenter, företag, media, tryckgrupper - i ett globalt sammanhang. Ett brett utbud av marknadsföringskommunikationskanaler och verktyg kommer att bedömas kritiskt. Detta inkluderar reklam, PR, sponsring och digital marknadsföringskommunikation. Kreativa och strategiska insikter från nuvarande praxis hjälper din förståelse och tillämpning av marknadsföringskommunikationsfärdigheter. - Marknadsföringsstrategi för digitala och sociala medier
Digital teknik har förändrat marknadsföringen, de erbjuder nya källor till kundinsikt, de har dramatiskt förändrat kundbeteendet, möjliggjort nya affärsmodeller och påverkat hur organisationer interagerar med sina kunder och viktiga intressenter. Denna modul syftar till att ta ett strategiskt perspektiv på den digitala och sociala mediemiljön. Den fokuserar på samspelet mellan konsumenter, företag och andra organisationer och hur digitalt tänkande kan bidra till effektiv marknadsföring. Webbaserade medier, mobila plattformar, sociala medier och digitala verktyg granskas, praktiseras och kritiskt utvärderas för att identifiera framgångsrika resultat och skapa samtida digitala marknadsföringsstrategier. - Global marknadsföringsstrategi
Du kommer att bygga vidare på modulen Principles of Marketing, och utforska den globala marknadsföringsmiljön. Särskild tonvikt läggs vid internationalisering och skapande och utveckling av globala marknader. Du kommer att förstå principerna, influenser, och institutioner som påverkar utvecklingen av internationell handel och globala marknadsföringsstrategier. Du kommer att analysera möjligheter och begränsningar i samband med global marknadsföringsstrategi, och tillhörande organisatoriska och kontrollfrågor i samband med utvecklingen av globala marknader. Detta inkluderar en uppskattning av vikten av etiska och sociala frågor.
Slutprojekt - välj en av
- Avhandling
Avhandlingenär en möjlighet för dig att utforska och utveckla expertis inom varumärkeshantering. Du uppmuntras att välja ett ämne som kommer att vara värdefullt i din framtida karriär. Detta är en självstyrd aktivitet, där du driver ditt eget forskningsprojekt, med handledning och rådgivning av en handledare, baserat på det förslag som utvecklats i modulen Research Methods in Marketing. - Kundprojekt
Du har möjlighet att koppla teori till praktik genom att analysera en verklig organisatorisk fråga. Efter att ha identifierat ett projekt (med godkännande av både kundföretaget och modulledaren) undersöker du en viss fråga, en som kan stödjas genom relevant litteratur och genom att bedriva primär forskning med klienten. Denna modul är inte en praktikplats men kan tas i samband med en praktik du har identifierat och deltar i. Frågan i fråga kan vara ett aktuellt ledningsproblem för kundorganisationen eller relaterat till framtida strategiska val. Klientprojektet ger dig en betydande erfarenhet av lärande och personlig utveckling.
Praktik
- Marknadspraxis (sandwich-läge)
Denna modul är ett utmärkt tillfälle att få ett års övervakad heltidsbetald arbetserfarenhet i Storbritannien eller internationellt i en marknadsföringsroll. Du kommer att undersöka en marknadsföringsutmaning i en kommersiell eller ideell organisation. Under hela denna praktik, du tillämpar de praktiska begrepp du lär dig i kursen. När du arbetar för organisationen, du kommer att ansvara för att hantera en stor del av ditt eget lärande, inklusive spårning och registrering av dina framsteg.
Vi erbjuder massor av stöd för att hjälpa dig hitta betald arbetserfarenhet och få kontakter med olika organisationer. Vårt placeringsteam (WAVES) har en databas som registrerar arbetsmöjligheter och de driver många placeringsmässor där du kan träffa potentiella arbetsgivare. Att säkra en arbetslivserfarenhet är ditt ansvar och kräver mycket ansträngning, men det ger dig värdefull erfarenhet. Du måste täcka dina egna levnads- och resekostnader under hela denna tid.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Kursen förbereder dig för att arbeta för en varumärkes- eller marknadsföringsbyrå eller för en marknadsförings-, varumärkes- eller kommunikationsavdelning inom en organisation. Kandidater från denna kurs kommer att vara väl förberedda för framtida roller som:
- varumärkeschefer
- varumärke strateger
- varumärke samordnare
- kontohanterare
- chefer för företagskommunikation.
För övrigt, akademiker från vår portfölj av kurser är anställda i marknadsföringsroller över hela världen; dessa inkluderar jobb i media, digital, varumärkes- och kommunikationsbyråer, såväl som interna marknadshanteringspositioner inom så olika områden som snabba konsumtionsvaror, detaljhandeln, lyxhandel och gästfrihet, resa, publicering och tillverkning.
Arbetsgivare inkluderar:
- &Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC.
Våra kandidaters positioner inom marknadsföring är:
- marknadschefer
- marknadsföringsplanerare
- varumärkeschefer
- chefer för företagskommunikation
- sociala medier community chefer.
För övrigt, några av våra studenter fortsätter att starta egna företag.
Vi har starka relationer med företag inom en rad branscher som informerar programmets design och leverans och ger möjligheter till praktik och sysselsättning. Vår karriärtjänst hjälper studenter att få ”konkurrenskraftig kant” när de söker jobb genom att erbjuda hjälp med CV, och håna bedömningscentra och intervjuer.
Antagningskrav för programmet
Visa ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemang.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.